شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۴
کد مطلب : 129174
جنایتی که در سایه حمایت غرب از رژیم صهیونیستی ادامه دارد

از بیماری‌های واگیردار تا فاجعه انسانی واقعی در شمال غزه

از بیماری‌های واگیردار تا فاجعه انسانی واقعی در شمال غزه
همزمان با گزارش‌های نهادهای امدادرسانی درباره گسترش بیماری‌های واگیر دار در غزه، دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه اعلام کرد، شمال نوار غزه شاهد یک فاجعه انسانی واقعی است.
مدیر دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه گفت: سیستم پزشکی در شهر غزه، به‌ویژه شمال نوار غزه کاملا دچار فروپاشی شده است. ما با یک فاجعه انسانی واقعی در شمال غزه مواجه هستیم. رژیم اشغالگر ۳۲ بیمارستان را از مجموع ۳۵ بیمارستان غزه از کار انداخته است. ما از جهان می‌خواهیم فورا بیمارستان‌های میدانی را به‌ویژه در شمال غزه ایجاد کنند. وی افزود: هیچگونه کمکی وارد شمال غزه نشده است. ارتش رژیم اشغالگر همچنان سیاست گرسنگی و قحطی را در شمال غزه اجرا می‌کند. ما از برادرانمان در مصر می‌خواهیم گذرگاه رفح را بازگشایی کنند. بیشتر کمک‌های هوایی در دریا می‌افتد.
مدیر دفتر اطلاع‌رسانی در غزه همچنین تأکید کرد: تانک‌های رژیم اشغالگر ده‌ها خانه را در منطقه المغراقه منهدم کردند. رژیم اشغالگر سیاست پاکسازی نژادی را در منطقه الزهراء، المغراقه و اردوگاه النصیرات به راه انداخته است.پیش از این وزارت بهداشت غزه در صد و نودمین روز جنگ اعلام کرد تعداد شهدای جنگ غزه به ۳۳ هزار و ۶۸۶ نفر رسیده است. وزارت بهداشت غزه تأکید کرد: تعداد شهدای جنگ غزه از هفتم اکتبر تاکنون به ۳۳ هزار و ۶۸۶ نفر و تعداد مجروحان به ۷۶ هزار و ۳۰۹ نفر رسید.
سخنگوی یونیسف ضمن هشدار درباره وضعیت فاجعه‌بار کودکان در غزه و تاثیر جنگ بر سلامت و روند رشد جسمی کودکان و همچنین سلامت روان آنها، تسهیل روند انتقال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه را مطابق قوانین بین‌المللی انسانی خواستار شد.سخنگوی یونیسف ضمن هشدار درباره پیامدهای جنگ بر سلامت و رشد جسمی کودکان غزه و سلامت روانی آنها در بلند مدت، تسهیل روند انتقال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه را براساس قوانین بین‌المللی انسانی خواستار شد و تاکید کرد: ما هشدار دادیم که وقوع قحطی در غزه قریب‌الوقوع است و کودکان در معرض بیشترین آسیب قرار دارند. لازم به ذکر است جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) خواستار انتفاضه مردم کرانه باختری اشغالی علیه شهرک‌نشینان و نظامیان رژیم صهیونیستی شد. جنبش حماس از مردم انقلابی کرانه باختری اشغالی خواست ضمن شعله‌ور کردن آتش انتفاضه با اقدامات تروریستی شهرک‌نشینان و نظامیان رژیم صهیونیستی مقابله کنند، زیرا رژیم صهیونیستی فقط زبان زور را می‌فهمد.پلیس آلمان با یورش به محل برگزاری نشست فلسطین در شهر برلین ضمن متوقف کردن پخش زنده این کنفرانس، برق محل برگزاری را نیز قطع کرد.
حساب کاربری کنفرانس فلسطین در شبکه اجتماعی ایکس ضمن اعلام این خبر نوشت : این اقدام تاسف آور است و امروز روزی اندوهناک برای دموکراسی بود.سازمان ملل متحد انجام تحقیقات شفاف و معتبر در مورد حملات رژیم صهیونیستی به رسانه‌ها را خواستار شد.استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت: ما جزئیات این حادثه را نداریم. این نمونه آشکار دیگری از خطراتی است که خبرنگاران در غزه با آن روبرو هستند. این حادثه نیز مانند همه حوادث دیگر باید موضوع تحقیقات شفاف و معتبر باشد.دیده‌بان حقوق بشر اروپا مدیترانه اعلام کرد که بیش از 13 هزار نفر در باریکه غزه از آغاز جنگ مفقود شدند. بنابر اعلام دیده‌بان حقوق بشر اروپا مدیترانه از آغاز جنگ غزه تا کنون بیش از 13 هزار فلسطینی در باریکه غزه مفقود شده اند، در همین زمینه خبرها حاکی است که بسیاری از این افراد به شهادت رسیده و زیر آوار مانده اند و شماری هم توسط اشغالگران بازداشت شده و سرنوشتی نامعلوم دارند یا بعضا کشته و در گورهای دسته‌جمعی دفن شده اند. هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد گفت که بیماری‌های واگیردار از طریق آب در غزه به دلیل کمبود آب سالم و افزایش دما در حال گسترش است.
«جیمی مک گلدریک» هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد در کنفرانس خبری اظهارداشت: دمای هوا در غزه رو به افزایش است و مردم آب کمتری را نسبت به آنچه نیازشان است دریافت می کنند و در نتجیه، بیماری های واگیردار از طریق آب به دلیل کمبود آب سالم و بهداشتی و خرابی سیستم‌های فاضلاب بروز کرده است.وی که پس از بازدید اخیر خود از باریکه غزه سخن می گفت، افزود: ما در ماه‌های آینده باید راهی برای تامین آب بهتر در مناطق پرجمعیت که در حال حاضر مردم در آنجا جمع شده اند، پیدا کنیم.جنگنده های رژیم صهیونیستی ساعت شش و ربع صبح امروز مناطقی از جنوب لبنان را بمباران کردند.
آمریکا از اقدام های تحریمی علیه سخنگوی گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس و برخی دیگر از رهبران این جنبش خبر داد.وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که این تحریم ها ابوعبیده سخنگوی گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس، و برخی دیگر از مسئولان یگان پهپادی قسام ، را شامل می شود و همزمان با این تحریم ها، برخی دیگر از تحریم های اروپایی ها نیز جنبش حماس را شامل شده است.منابع فلسطینی از بمباران و تخریب برج حرز الله در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خبر دادند.شهروندان مغرب با برپایی ۱۱۴ تظاهرات و تجمعات ضد صهیونیستی در ۵۴ شهر این کشور خواستار توقف نسل کشی فلسطینیان در نوار غزه شدند.مدیر دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در غزه اعلام کرد: ساختار بهداشتی در شمال غزه و شهر غزه کاملا فروپاشیده است و بیمارستانها از کار افتاده‌اند.حمله های شهرک نشینان و نظامیان صهیونیست به فلسطینی ها در مناطق مختلف کرانه باختری تشدید شده است. هزاران تن از حامیان فلسطین در انگلیس برای بیست‌وششمین هفته متوالی در پایتخت و چندین شهر پرجمعیت این کشور دست به تظاهرات زده و ضمن محکوم کردن جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه، با مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین اعلام همبستگی کردند.اردوغان رییس جمهور ترکیه نیز در نامه‌ای به رهبر کاتولیک‌های جهان بر لزوم جلوگیری از نقض قوانین بین‌المللی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه تاکید کرد.
https://siasatrooz.ir/vdcbz9b8arhb58p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی