جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۰
کد مطلب : 129237
در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره فلسطین توسط وزیر امور خارجه مطرح شد

6 پیشنهاد ایران برای مهار اسرائیل و حامیانش

6 پیشنهاد ایران برای مهار اسرائیل و حامیانش
«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهور اسلامی ایران در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: رژیم اسرائیل باید وادار شود از تکرار هرگونه ماجراجویی نظامی بیشتر علیه منافع ایران دست بردارد.
 «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره فلسطین افزود: اکنون دفاع مشروع و اقدام متقابل و متناسب ایران پایان یافته است. بنابراین، باید رژیم اسرائیل وادار گردد از تکرار هرگونه ماجراجوئی نظامی افزونتر علیه منافع ایران دست بردارد. مسلماً، در صورت هرگونه استفاده رژیم اسرائیل از زور و تعرض به منافع ایران، جمهوری اسلامی ایران نیز در استیفای حق ذاتی خود در دادن پاسخ آنی، قاطع و قوی به آن و پشیمان ساختن قطعی و کامل این رژیم لحظه‌ای تردید نخواهد کرد. این تصمیمی تغییر ناپذیر است.
حمله موشکی اول آوریل رژیم تروریست اسراییل به ساختمان سفارت کشورم در دمشق، نشان داد که این رژیم حتی در نقض اصل بنیادین مصونیت افراد و اماکن دیپلماتیک و نادیده انگاشتن کنوانسیون‌های شناخته شده وین تردید نمی‌کند. همانگونه که اکثر اعضای شورای امنیت در نشست دوم آوریل این نهاد اعلام کردند، این حمله نقض آشکار منشور ملل متحد، حقوق بین‌الملل و کنوانسیون های وین بوده و بنابراین قویاً محکوم است.شورای امنیت طی ماه‌های گذشته به درخواست‌های رسمی و مکرر ما برای جلوگیری از حملات بیشتر رژیم اسرائیل به منافع، و مستشاران رسمی نظامی ضد تروریسم ایران هیچ اقدامی انجام نداد، متأسفانه این شورا به خاطر رفتار کاملاً غیرمسئولانه آمریکا، انگلیس و فرانسه، در واکنش به این حمله مطلقاً غیرقانونی نیز حتی از صدور یک بیانیهِ محکومیتِ صرف هم عاجز ماند! بنابراین، حمله نظامی 13 آوریل ایران:اول، کاملاً ضروری بود چون ایران گزینه دیگری جز آن نداشت؛دوم، ابتدای به ساکن نبود بلکه در پاسخ به یک سلسله جنایات و حملات موشکی رژیم اسرائیل به منافع ایران بویژه به سفارت ما در سوریه انجام شد؛سوم، در استیفای حق دفاع مشروع ایران تحت حقوق بین‌الملل صورت گرفت؛
چهارم، با رعایت معیار عدم تعرض به افراد و اماکن غیرنظامی انجام شد؛و پنجم، صرفاً بر دو تأسیسات نظامی رژیم اسرائیل که در حمله به سفارت ما استفاده شدند، متمرکز گردید. بنابراین از نظر گستره و ضرورت‌های نظامی نیز محدود و متناسب بود. در این چارچوب، قویاً از شورای امنیت انتظار می‌رود با تصویب یک قطعنامه جامع، قاطع و تحت فصل هفتم منشور ملل متحد، نسبت به این موارد اقدام کند:۱- برقراری آتش‌بس فوری، کامل، بی‌قید و شرط و دائم در تمام مناطق غزه از جمله در رفح؛ و حتی کرانه باختری.۲- رفع کامل محاصره انسانی غزه؛۳- تبادل انسانی اسرا؛۴- موظف ساختن رژیم به خروج فوری، کامل و غیرمشروط تمامی نیروهای نظامی و ادوات و تجهیزات آنها از غزه و ضرورت بازگشت امن مردم به مناطق و اماکن خود؛۵- اعمال تحریم جامع و فوری تسلیحاتی علیه رژیم اسراییل ؛۶- حمایت از قرار موقت الزام آور دیوان بین الملل دادگستری و فراهم ساختن زمینه محاکمه و مجازات تمامی آمران، عاملان و حامیان جنایات اسرائیل به دلیل ارتکاب نسل‌کشی، کشتار هدفمند خبرنگاران، کارکنان نهادهای مردمی خدمات رسانی، کاربرد مکرر سلاح های غیرمتعارف از جمله بمب های فسفری و تهدید مکرر مقامات رژیم اسراییل به استفاده از بمب هسته ای در غزه ؛در همین حال  حسین امیر عبداللهیان  در ملاقات با یان بورگ، وزیر امور خارجه مالت که کشورش ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل را بر عهده دارد، در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و روابط دوجانبه بین دو کشور گفتگو و تبادل نظر کرد.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به دیدارهای دیپلماتیک خود در جریان سفر به نیوریورک گفت: در این دیدارها، ضرورت پاسخ متقابل مشروع ایران به حمله تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را تبیین کردم.امیرعبداللهیان بامداد روز جمعه در جریان سفر به نیویورک در مصاحبه اختصاصی با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت:در صورتی که رژیم اسرائیل بار دیگر دست به ماجراجویی بزند و علیه منافع ایران اقدام نظامی صورت دهد، پاسخ بعدی ما فوری و در سطح حداکثری خواهد بود.وزیر امور خارجه ایران همچنین به «ارین بارنت» مجری سی‌ان‌ان گفت: «ما به کاخ سفید پیام فرستادیم و تاکید کردیم اگر رژیم اسرائیل بار دیگر اشتباه بزرگ را تکرار کند، پاسخ ما قاطع و برای آن‌ها پشیمان کننده خواهد بود».
به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدارهای دیپلماتیک خود در نیویورک، با«ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن دیدار و گفتگو کرد. امیرعبداللهیان در این دیدار تداوم حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی و عدم اراده این کشور برای پایان جنگ در کنار جنگ طلبی نتانیاهو را دلیل اصلی ادامه نسل‌کُشی علیه فلسطینیان دانست و بر لزوم تداوم تلاش جامعه جهانی به‌ویژه کشورهای اسلامی برای پایان نسل‌کُشی تاکید کرد.
https://siasatrooz.ir/vdcbf9b8zrhb55p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی