يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۳
کد مطلب : 129337
اوج‌گیری اعتراضات جهانی ضدصهیونیستی دانشجویان

سونامی بین‌المللی علیه مقامات اسرائیل در راه است

سونامی بین‌المللی علیه مقامات اسرائیل در راه است
رسانه‌های عبری زبان از گسترش ترس و وحشت میان مقامات رژیم صهیونیستی نسبت به احتمال صدور حکم بازداشت آنها از سوی دیوان کیفری بین المللی همزمان با شدت گرفتن تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان آمریکایی و سایر کشورها خبر دادند.
روزنامه صهیونیستی معاریو به نقل از منابع آگاه گزارش داد: بنیامین نتانیاهو در ترس و وحشت نسبت به احتمال صدور حکم بازداشت خود به سر می‌برد.این روزنامه در ادامه نوشت: نتانیاهو تماس‌های زیادی با طرف‌های مختلف به ویژه آمریکا برای ممانعت از صدور حکم بازداشت خود برقرار کرده است.در این گزارش آمده است: پیش بینی می‌شود این احکام بازداشت دیر یا زود در حق نتانیاهو، رئیس ستاد مشترک ارتش و یوآو گالانت صادر شود.
شبکه المیادین نیز به نقل از رسانه‌های عبری زبان گزارش داد که صهیونیست‌ها می‌دانند دیوان کیفری بین المللی تصمیم گرفته حکم بازداشت مقامات سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی را صادر کند.این رسانه‌ها گزارش دادند: نتانیاهو، گالانت، هالیوی و دیگر مسئولان تل آویو در معرض بازداشت قرار دارند. منابع سیاسی در رژیم صهیونیستی نیز این تصمیم دیوان کیفری بین المللی را سونامی توصیف کردند که هر چیزی را می بلعد.
در این میان پلیس ایالت ایلینویِ آمریکا برای جلوگیری از تحصنِ دانشجویان در اعتراض به نسل کشی در غزه، چادر‌های آنها را به آب بست. مامورانِ پلیس در دانشگاه‌های ِدیگر هم به روش‌های مختلف این اعتراضات دانشجویی را سرکوب می‌کنند.با گسترشِ اعتراضات دانشجویی در آمریکا، پلیس، بیش از صد دانشجویِ هوادار فلسطین را در دانشگاه نورث ایسترنِ شهر بوستون بازداشت کرد.ده‌ها دانشجویِ دیگر هم در دانشگاه هایی، همچون تگزاس، ایلینوی و جورج واشنگتن بازداشت شدند.به این ترتیب، شمار دانشجویان و اساتیدِ بازداشت شده در آمریکا به ۵۰۰ نفر رسید.
سرکوب دانشجویان در دانشگاههایِ آمریکا هم ابعادِ تازه تری پیدا کرده است.پلیس برای متفرق کردن ِدانشجویان و جمع آوری چادر‌های آنها در چند دانشگاه ِدیگر به زور متوسل شد.تشدید خشونتِ پلیس آمریکا، ابراز نگرانیِ کمیساریای عالی حقوق بشرِ سازمان ملل متحد را در پی داشت.با برگزاری ِتظاهرات، در چند دانشگاه دیگر از جمله نورث ایسترن و پنسیلوانیا، شمار دانشگاه‌ها در آمریکا که در آن تظاهراتِ حمایت از فلسطین جریان دارد، به حدود ۶۰ دانشگاه رسید.دانشجویان، پایان دادن به تظاهرات را به توقف جنایات رژیم صهیونیستی و پایان حمایت آمریکا از این رژیم منوط کرده اند. دانشجویان دانشگاه هاروارد آمریکا به نشانه همبستگی با مردم مردم غزه، پرچم فلسطین را یک ساعت در این دانشگاه به اهتزاز درآوردند.به نوشته العالم، رئیس دانشگاه هاروارد پیشتر دانشجویان را تهدید کرده بود که در صورت تداوم اعتراضات، آنها را به کمیته انضباطی ارجاع خواهد داد.
همچنین میشل اونیل گفت: ما شاهد وحشت و ویرانی در غزه و کشتار مردم هستیم؛ این یک نسل کشی است و باید متوقف شود.روزنامه گاردین به نقل از یک منبع نزدیک به وزارت دفاع انگلیس ادعا کرد که دولت لندن در حال بررسی طرحی است که نیروهای این کشور را برای توزیع کمک‌های امدادی به غزه اعزام کند.
 جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی گفت که تا زمانی که همه «گروگان‌ها» (اسرا) آزاد نشود، آرام نمی گیرم. در این میان یک اسیر فلسطینی تنها بعد از گذشت ۱۰ روز از بازداشت وی توسط نظامیان صهیونیست، در زندان رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی آمار هولناکی را از تعداد کودکان شهید در نوار غزه منتشر کرد! آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی(آنروا) می‌گوید که آمار کودکان شهیدشده در نوار غزه ظرف ۶ ماه اخیر در پی حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی، به شدت هولناک است.برخی از مقامات آمریکایی معتقد هستند اسرائیل با تخریب زیرساخت‌های غزه با سلاح‌های آمریکایی به قوانین بین المللی احترام نمی‌گذارد.تعدادی از مقامات و نهاد‌های آمریکایی در یادداشتی به بلینکن نمونه‌هایی از جمله حملات اسرائیل به زیرساخت‌های غیرنظامی در نوار غزه را بیان کردند.
یک نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در تظاهرات دانشجویان علیه هم‌دستی غرب با جنایات رژیم صهیونیستی در غزه بازداشت شد.«جیل استاین» نامزد حزب «سبزها» در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه واشنگتن بازداشت شد.مقامات بلندپایه چند کشور عربی شب گذشته در ریاض، نشستی مشورتی برای بررسی تحولات اخیر غزه برگزار و بر لزوم برقراری آتش‌بس فوری و جامع در این منطقه و انجام سازوکاری برای تشکیل کشور مستقل فلسطینی تاکید کردند.وزارت دفاع سوریه ویدیویی را از حمله به خودروهای زرهی تروریست‌ها در حلب، ادلب و لاذقیه منتشر کرد.دولت ونزوئلا در سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک با فلسطین بار دیگر بر دوستی و همبستگی با مردم این کشور در مواجهه با وحشیگری [رژیم] اسرائیل در غزه تاکید کرد.تارنمای خبرگزاری تله سور اعلام کرد: یوان گیل، وزیر امور خارجه ونزوئلا روز گذشته به همراه فادی الزابن سفیر فلسطین، تاج گلی را به مناسبت پانزدهمین سالگرد برقراری روابط دوجانبه بر مزار سیمون بولیوار (رهبر انقلاب‌های آزادی‌بخش آمریکای لاتین از استعمار اسپانیا) قرار دادند.
شیخ احمد بن حمد الخلیلی مفتی عمان در بیانیه‌ای درباره اعتراضات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا علیه رژیم صهیونیستی، از این دانشجویان حمایت کرد. شیخ احمد بن حمد الخلیلی، گفت: ما به انتفاضه دانشجویان و استادان در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا برای محکوم کردن ظلمی که مقامات رژیم اشغالگر در سرزمین الاقصی به ویژه نسل کشی در نوار غزه انجام می‌دهند، درود می‌فرستیم.وی افزود: ما از این اقدام شجاعانه حمایت می‌کنیم و امیدواریم که تمامی دانشگاه‌ها را در بر بگیرد تا کشورهای استکبار دست از حمایت از ظلم و ظالمین و ایستادگی در کنار رژیم اشغالگر بردارند.
https://siasatrooz.ir/vdcc1oqsm2bqi18.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی