يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۳
کد مطلب : 129341
حمایت دانشگاهیان کشور از خیزش دانشجویان آمریکایی

همه علیه اسرائیل

همه علیه اسرائیل
خیزش‌های دانشجویی در کشورهای غربی به ویژه در آمریکا نگرانی‌های زیادی را برای سردمداران آنها ایجاد کرده است.
اعتراضات در آمریکا بسیار گسترده است و اکثر دانشگاه‌های این کشور را در برگرفته تا جایی که حتی استادان و رؤسای برخی دانشگاه‌ها نیز در جمع معترضین به جنایاتی که اسرائیل در فلسطین مرتکب می‌شود، دیده می‌شوند و با برخوردهای تند و خشن پلیس بازداشت و روانه زندان می‌شوند.
دانشجویان دانشگاه‌های تهران نیز در چند روز گذشته در همراهی با حمایت از خیزش دانشجویان و استادان دانشگاه‌های آمریکا به میدان آمدند و علاوه بر حمایت از اعتراضات دانشگاهیان آمریکا و دیگر کشورهای غربی، سرکوب آنها را از سوی حاکمان این کشورها محکوم کردند. دانشجویان و استادان دانشگاه‌های تهران همزمان با دانشگاهیان سراسر کشور بعد از نماز ظهر دیروز، اجتماع سراسری در حمایت از خیزش دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا و اروپا را برگزار کردند. جمعی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در حمایت از خیزش دانشجویی ضد‌صهیونیستی در آمریکا و کشورهای اروپایی تجمع کردند.
دانشجویان شعارهایی چون «الله اکبر»، «رژیم صهیونیستی نابود باید گردد»، «فلسطین پیروز است» و  «مرگ بر آمریکا» سردادند. دانشگاهیان دانشگاه علم و صنعت نیز در همبستگی با دانشجویان آزادی خواه جهان و آمریکا و حمایت از مردم فلسطین تجمع کردند. دانشجویان، استادان و کارمندان دانشگاه‌های شهید بهشتی و علوم پزشکی تهران هم در واکنش به سرکوب دانشجویان در آمریکا و اروپا تجمع کردند.

اجتماع دانشگاهیان گیلان، اهواز اصفهان لرستان و ارومیه در حمایت از خیزش سراسری دانشجویان
دانشجویان و استادان دانشگاه‌های گیلان، اهواز و اصفهان، لرستان و ارومیه هم با برگزاری تجمعات پرشوری همبستگی خود را با تجمعات دانشگاهیان آمریکا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین نشان دادند.
دانشجویان،‌ استادان و کارمندان دانشگاه‌های سراسر کشور نیز با برگزاری تجمعات پرشوری حمایت قاطع خود را از خیزش سراسری دانشجویان در آمریکا و اروپا اعلام کردند.دانشجویان دانشگاه‌های تهران، مشهد، قزوین، اهواز و بقیه شهرهای کشور روز شنبه با برگزاری تجمعات پرشور از خیزش سراسری دانشجویان در سراسر دنیا حمایت کردند. همزمان با کشتار مردم غزه به دست رژیم صهیونیستی و حمایت غرب از این جنایات، دانشجویان کشورهای مختلف از 40 کالج و دانشگاه آمریکا، فرانسه و آلمان تا یونان و استرالیا با برگزاری تجمعاتی اعتراض خود را به اقدامات جنایتکارانه نشان دادند که با سرکوب از سوی نیروهای امنیتی و نظامی این کشورها مواجه شدند.
https://siasatrooz.ir/vdchkwnzz23nixd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی