شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۸
کد مطلب : 129554
اعتراف مقام صهیونیست به برتری میدانی و جهانی مقاومت غزه

جنگ را باختیم!

جنگ را باختیم!
نماینده کنست رژیم صهیونیستی فاش کرد که جنگ غزه فقط شکست برای این رژیم در برداشته است به طوری که اقتصاد آن درحال حاضر به سوی فروپاشی پیش می‌رود.
یکی از اعضای کنست (پارلمان) اسرائیل گفت که جنگ غزه بی فایده  است، رژیم صهیونیستی در آن شکست خورده و اقتصاد آن در حال فروپاشی است.براساس گزارش القدس العربی، رام بن باراک، نماینده حزب مخالف در رادیو عمومی رژیم صهیونیستی اعلام کرد: این یک جنگ بدون هدف است و ما در حال شکست خوردن در آن هستیم. ما مجبوریم دوباره به جنگ در همان مناطق برگردیم و سربازان بیشتری را از دست دهیم.در همین راستا گروه‌های فلسطینی هر روز از کشته و زخمی شدن سربازان صهیونیست و انهدام خودرو‌های نظامی خبر می‌دهند و کلیپ‌های ویدئویی از برخی عملیات‌های خود را پخش می‌کنند. از سویی دیگر مقامات صهیونیستی با اتهامات محلی مبنی بر پنهان کردن تعداد بسیار بیشتری از کشته‌ها و مجروحان در میان صفوف ارتش روبرو هستند. این نماینده کنست ادامه داد: ما در صحنه بین المللی نیز در حال شکست هستیم، روابط ما با آمریکا به شدت شاهد وخامت است و اقتصاد اسرائیل در حال فروپاشی است. یک چیزی را به من نشان دهید که ما در آن موفق بوده ایم!
بن باراک قبلا به عنوان معاون رئیس سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی موسوم به موساد از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ و رئیس کمیته امنیت و روابط خارجی کنست بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ بود.در همین حال نیز شبکه تلویزیونی عبری زبان ۱۲ رژیم صهیونیستی به نقل از هایمن رئیس سابق اطلاعات نظامی این رژیم اعلام کرد که اهداف جنگ دور از دسترس است و پیروزی مطلق قابل تحقق نیست.در این راستا دان حالوتس رئیس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی، نتانیاهو را متهم به رساندن این رژیم به «این وضعیت بسیار بد» کرد و از او خواست که استعفا دهد.
همچنین آلون داویدی شهردار شهر اشغالی اسدوروت نیز خواستار انحلال دولت پس از شکست و ناکامی در جنگ شد و آن را به ایجاد نومیدی در جامعه اسرائیل متهم کرد. در این میان تنها دستاورد صهیونیست‌ها نسل کشی بوده است چنانکه سازمان جهانی بهداشت شامگاه جمعه اعلام کرد که باریکه غزه به دلیل بسته شدن گذرگاه رفح، بیش از 10 روز است که هیچ گونه کمک پزشکی دریافت نکرده است.ارتش رژیم اشغالگر هفته گذشته اعلام کرد که عملیات «محدودی» را برای کنترل گذرگاه رفح آغاز کرده، به گونه ای که خودروهای این رژیم پس از حمله به گذرگاه، پرچم های اسرائیل را داخل آن برافراشتند.منابع عبری از تشدید روند مهاجرت معکوس صهیونیست‌ها از فلسطین اشغالی به موازات جنگ غزه و فقدان احساس امنیت میان اسرائیلی‌ها خبر داده و اعلام کردند که درصد بالایی از آنها قصد بازگشت ندارند. وضعیت امنیتی موجود در فلسطین اشغالی بعد از عملیات طوفان الاقصی آسیب زیادی به شهرک نشینان صهیونیست وارد کرده و موجب تشدید پدیده «مهاجرت معکوس» از اراضی اشغالی شده است.یکی از شاخص‌های سنجش مهاجرت معکوس از فلسطین اشغالی به سایر نقاط جهان تعداد پروازهای روزانه در فرودگاه‌های اسرائیل است. منابع اسرائیلی گزارش می‌دهند که تعداد پروازهای روزانه از فرودگاه بن گوریون به ۱۲۰ پرواز با میانگین انتقال ۲۴ هزار مسافر رسیده که بیشترین میزان پروازهای ثبت شده در این فرودگاه طی ماه‌ها و سال‌های اخیر است. خبر دیگر آنکه دفتر رسانه‌ای دولتی غزه طی بیانیه‌ای نیت دولت آمریکا در ایجاد اسکله را زیر سوال برد و اعلام کرد این کشور با ساخت اسکله به دنبال تطهیر چهره خود است.دفتر رسانه‌های دولتی در نوار غزه، نیت آمریکا را در ایجاد یک اسکله در سواحل این نوار زیر سوال برد. این دفتر هشدار داد که این اقدام نیاز غزه به مواد غذایی را پوشش نمی‌دهد، اما به رژیم صهیونیستی فرصت می‌دهد تا جنگ را گسترش دهد.
با پیوستن دانشجویان شیلی و اکوادور به اعتراض‌های ضدصهیونیستی، دانشگاه ملی مکزیک نیز اعلام کرد که در مواجهه با جنگ غزه، توافق‌ها با دانشگاه‌های رژیم تل‌آویو را به منظور قطع روابط بررسی خواهد کرد.دانشجویان دانشگاه مرکزی اکوادور (UCE) از دنیل نوبوآ رئیس جمهوری این کشور خواستند روابط خود را با رژیم تل‌آویو قطع کند.دانشجویان چندین دانشگاه شیلی نیز از گابریل بوریچ رئیس‌جمهوری این کشور خواستند تا روابط دیپلماتیک خود با اسرائیل را قطع کند.به گزارش تارنمای اسپوتنیک موندو، دانشگاه خودمختار ملی مکزیک (UNAM) نیز اعلام کرد موضوع قطع روابط با مراکز اسرائیل را «به تفصیل بررسی می‌کند و در صورت لزوم، موافقت‌نامه‌های همکاری دانشگاهی را با دانشگاه‌هایی در اسرائیل که هر گونه بیانیه‌ای برخلاف دستیابی به صلح و وظایف بشردوستانه ابراز کرده‌اند، به حالت تعلیق در می‌آورد». هزاران تن از اقشار مختلف مردم انگلیس به‌مناسبت هفتاد و ششمین سالگرد اشغال فلسطین موسوم به روز «نکبت»، در خیابان‌های مرکز لندن تظاهرات کرده و خواستار توقف فوری جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی شدند.شرکت کنندگان برای سی و یکمین هفته متوالی از آغاز جنگ غزه به خیابان‌ها آمدند تا ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در این باریکه، با مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین اعلام همبستگی کنند. افراد حاضر از ملیت‌ها و مذاهب مختلف ابتدا مقابل ساختمان شبکه بی‌بی‌سی تجمع کرده و پس از سردادن شعارهای اعتراضی علیه اخبار و گزارش‌های جانبدارانه این شبکه به طرفداری از رژیم صهیونیستی، به سمت دفتر نخست وزیر انگلیس راهپیمایی کردند.وزارت اوقاف غزه در گزارشی اعلام کرد که در حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه ۶۰۴ مسجد به طور کامل تخریب شده است.وزارت اوقاف غزه افزوده است: رژیم اشغالگر ۶۰ قبرستان را نیز هدف قرار داده و نبش قبر کرده و پیکر بیش از یک هزار نفر از شهدا و اموات را ربوده و سلاخی کرده است.
https://siasatrooz.ir/vdcdkn0foyt0xk6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی