دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۱
کد مطلب : 99888
۴۹۲ نفر در سال ۲۰۱۷ به دست پلیس آمریکا کشته شدند

قربانیان حقوق ‌بشر یانکی‌ها

قربانیان حقوق ‌بشر یانکی‌ها

حقوق بشر آمریکایی همچنان در داخل و خارج آمریکا قربانی می‌گیرد چنانکه از اول سال ۲۰۱۷ تا ۱۶ ژوییه ۴۹۲ نفر در تیراندازی‌های پلیس آمریکا کشته شدند که این رقم مشابه آمار سال گذشته در همین دوره است.
آمریکا داعیه‌دار ایجاد و حراست از حقوق بشر در آمریکاست در حالی که در داخل این کشور ابعاد گسترده‌ای از نقض سیستماتیک حقوق بشر مشاهده می‌شود که بخشی از آن نژادپرستانه و بخشی نیز برگرفته از خوش ضد بشری حاکم بر این کشور است چنانکه براساس آماری که در روزنامه واشنگتن پست منتشر شد، حدود ۴۹۲ نفر از ابتدای سال کنونی میلادی در آمریکا به ضرب گلوله پلیس کشته شدند. روزنامه واشنگتن پست که از سال ۲۰۱۵ آمار تیراندازی‌های مرگبار مأموران پلیس آمریکا را ثبت می‌کند، نوشت از اول سال ۲۰۱۷ تا ۱۶ ژوییه ۴۹۲ نفر در تیراندازی‌های پلیس آمریکا کشته شدند که این رقم مشابه آمار سال گذشته در همین دوره است.
واشنگتن پست خاطرنشان کرد این آمار ممکن است برای سومین سال متمادی به یک هزار نفر برسد. روزنامه واشنگتن پست ثبت آمار مربوط به تیراندازی‌‌های مرگبار پلیس آمریکا را پس از مرگ مایکل براون در فرگوسن در ایالت میسوری که اوت ۲۰۱۴ اتفاق افتاد، آغاز کرد.مرگ این جوان سیاه‌پوست به دست مأموران پلیس یکی از عوامل به راه افتادن جنبش «جان سیاه‌پوستان مهم است» بود و مسئله نژادی را در آمریکا دوباره بر سر زبان‌ها انداخت. آماری که واشنگتن پست منتشر کرد دو برابر بیشتر از آمار رسمی است که پلیس فدرال آمریکا «اف بی ای» اعلام کرده است. نتایج به دست آمده حاکی از ثبات شمار تیراندازی پلیس آمریکا در گذر زمان است به این معنا که اگرچه در برخی مناطق با افت و خیز تعداد مواجه بوده‌ایم، در نهایت رقم متوسط (۱۰۰۰) مشابه سال‌های قبل است.
لازم به ذکر است کشتار سیاه‌پوستان به دست پلیس سفید پوست به امری روزمره در آمریکا مبدل شده است. در گذشته سیاه‌پوستان به عنوان برده حق حیات برای کار کردن داشتند اما در سال‌های اخیر این هم گرفته شده و محکوم به مرگ هستند حال به دست گروه‌های نژادپرست و یا پلیس آمریکا که دستگاه قضا کاملا با آنها همراهی می‌کند.
البته این روزها آمریکا با بحران سیاسی نیز مواجه است چنانکه به دنبال انتشار برخی اخبار مبنی بر مشاجرههای لفظی‌ اخیر وزیر خارجه آمریکا با مقامات کاخ سفید، برخی رسانه‌ها گزارش کردند که احتمالاً نماینده واشنگتن در سازمان ملل، جایگزین «رکس تیلرسون» می‌شود. پایگاه صهیونیستی «دبکا» به نقل از برخی رسانه‌های آمریکایی گزارش کرد، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در حال بررسی موضوع جایگزین کردن هیلی به جای تیلرسون است. این در حالی است که دموکرات‌های کنگره در تلاش برای استفاده از متمم بیست و پنجم قانون اساسی آمریکا برای تشکیل کمیسیونی برای تأیید عدم سلامت روان «دونالد ترامپ» هستند تا بتوانند از این طریق او را برکنار کنند.
گروهی از دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا در تلاش هستند متمم بیست و پنجم قانون اساسی آمریکا که اجازه برکنار کردن «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را به دلیل ناتوانی ذهنی می‌دهد، به جریان بیندازند.
«جمی راسکین» عضو مجلس نمایندگان آمریکا، لایحه‌ای را معرفی کرده است که یک کمیته ویژه نظارتی برای تعیین قابلیت ذهنی ترامپ برای ادامه مسئولیت ریاست‌جمهوری آمریکا ایجاد می‌کند و به موجب آن زمینه برای برکناری ترامپ از سمت ریاست ‌جمهوری آمریکا طبق متمم بیست و پنجم قانون اساسی آمریکا را فراهم می‌آورد.
متمم مذکور اجازه حذف رئیس‌جمهوری که از نظر ذهنی مناسب انجام وظایف ریاست‌جمهوری آمریکا نیست را صادر می‌کند. علاوه بر راسکین، ۲۴ نفر دیگر از نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، لایحه مذکور را امضا کرده‌اند که از آن جمله می‌توان به «جان کونیرز» عضو ارشد کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا و «دبی واسرمن شولتز» رئیس سابق کمیته ملی دموکرات‌ها اشاره کرد.
لازم به ذکر است اسناد و گزارش‌ها نشان می‌دهد دستگاه‌ قضایی آمریکا در برابر این کشتارها در کنار پلیس قرار گرفته و تاکنون پلیس‌های سفیدپوست خاطی به خاطر جرمشان هرگز مورد بازخواست قرار نگرفته و صرفا برخی از آنها به مناطق دیگر انتقال داده شده‌اند.

https://siasatrooz.ir/vdcbwwb9.rhb9wpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی