جمعه ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۴
کد مطلب : 105577
چمران با انتقاد از عملکرد یک‌ساله شورای شهر تهران مطرح کرد؛

عملکرد تقریبا هیچ پنجمی‌ها

مرداد سال گذشته بود که نمایندگان جدید شورای شهر تهران بر کرسی‌های سبز رنگ ساختمان شورای شهر در خیابان بهشت نشستند. حال پس از یکسال یکی از مهم‌ترین موضوعات تحقق وعده‌هاست. به‌عقیده کارشناسان یک سال زمان مناسبی برای ارزیابی عملکرد شورای شهر و مدیریت شهری تهران است. در همین رابطه مهدی چمران عضو سابق شورای شهر تهران گفت: اگر بخواهم به‌طور خلاصه بیان کنم، عملکرد و کارکرد شورای شهر از نظر برگزاری جلسات و نشست‌ها خیلی خوب بوده است. اما ازنظر عملیاتی چیز خاصی مشاهده نمی‌شود، علاوه بر این برخی از طرح‌ها و تصمیمات اتخاذشده مشکلاتی را نیز به‌همراه داشته است. لغو مصوبه باغات انجام شد که بعد از آن چیزی جایگزین آن نشد و مردم هنوز سردرگم هستند.
وی افزود: در مورد کار عمرانی هم کاری انجام نشده است و خطوط مترو به همان شکل باقی مانده و پیشرفتی نداشته است و حتی خط ۷ مترو که قبلاً فعال بوده، حالا تعطیل شده است ولی البته ۵ ایستگاه آن دوباره فعال شده که جای خوشحالی است. انشاالله همه آن را راه‌اندازی کنند و خط ۶ و ۷ را دوستان تا پایان سال به اتمام برسانند.
رئیس سابق شورای شهر یادآور شد: انتظار از شهردار جدید با توجه به اینکه وی فردی کاری هستند، این ‌است‌ که این دو خط را با کمک شورای شهر دوباره راه‌اندازی کنند که البته همه چیز آن آماده است و فقط نیاز به کمی تلاش و همت دارد. بنده کار عمرانی دیگری سراغ ندارم. البته یک چپ‌گرد هم در بزرگراه امام علی(ع) و ارتش بوده که شروع به کار شده و همان هم بسیار در تردد به مردم کمک کرده است و فقط نیاز به آسفالت داشت تا به اتمام برسد، به‌جز این موارد کار دیگری دیده نشده است و امیدواریم با آمدن شهردار جدید کارهای خوبی انجام شود.
چمران گفت: در رابطه با فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی هم چیز خاصی دیده نشده است و قبلاً فعالیت‌های بهتری شده بود و در زمینه مذهبی هم قبلاً کارهای خوبی انجام شده بود که الآن متاسفانه فعالیتی مشاهده نمی‌شود. امیدواریم شعارهایی که می‌دهند به مرحله عملی برسانند. تاکنون نیز عملکردی از نشست‌ها و جلسات دیده نشده است. البته اول شهریور یکسال کار شورا تمام می‌شود و با ارائه گزارش عملکرد شورا بهتر مشخص می‌شود.
وی در پاسخ به این پرسش که طرح‌های انجام‌شده همچون طرح جدید ترافیک تا چه‌حد کارآمد بوده است، گفت: بنده در مورد این طرح نظر خاصی ندارم. ولی آنچه در این طرح آمده بیان می‌کند که هرکسی پول داشته و طرح بخرد می‌تواند از آن استفاده کند. شاید این گران بودن طرح خود باعث کاهش حجم ترافیک بشود که البته تاکنون بنده تغییر محسوسی ندیدم و کماکان ترافیک شدید وجود دارد. مشکل فلسفی این طرح این است ‌که هرکسی پول داشته باشد، می‌تواند وارد طرح شود و به ضرورت و نیاز افراد نگاه نشده است. کسانی که پول دارند، وارد طرح می‌شوند و کسانی که ضرورت دارند که در طرح تردد کنند، تا پول نداشته باشند، نمی‌توانند از آن استفاده کنند. البته تشخیص این مسئله مشکل است ولی منتقدین زیادی دارد و بنده فکر می‌کنم که باید روی این مسئله آسیب‌شناسی دقیقی صورت گیرد. تسنیم

https://siasatrooz.ir/vdccmpqsm2bqxp8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی