میزان آمادگی برای مدیریت بحران در کشور...
به اندازه کافی وجود دارد.
پیشرفت داشته اما با مطلوب فاصله دارد.
در حد صفر است و عقب گرد هم داشته است.
 
داخلی جامعه خبر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۴
 
 
رئیس سابق سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی مطرح کرد؛
نفوذ مافیای کنکور در میان مدعیان مبارزه

رئیس سابق سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: مافیای کنکور غیرقابل انکار است اما اعضای این باند بین مدعیان مبارزه نفوذ دارند.
حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان درباره جایگاه منزلتی و معیشتی معلمان اظهار کرد: آراستگی و پیراستگی معلم تأثیر مستقیم بر تربیت اخلاقی دانش‌آموزان دارد و یکی از عوامل تقویت منزلت اجتماعی معلمان، بهبود معیشت و رضایتمندی شغلی آنها است.
وی افزود: دانش و مهارت معلم جایگاه تربیتی و آموزشی او را تقویت می‌کند و مرجعیت فکری و فرهنگی را ارتقا می‌بخشد. سرگرم کردن معلم و عوامل مدرسه به تهیه گزارش‌های تکراری و صوری یا درگیر کردن آنها با طرح‌هایی که سرانجام و اثربخشی آنها در فرآیند یاددهی و یادگیری و روند تربیتی دانش‌آموزان معلوم نیست جز اتلاف منابع وزارت و از دست دادن فرصت چیز دیگری نیست.

نفوذ اعضای باند مافیای کنکور بین مدعیان مبارزه
رئیس سابق سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در پاسخ به این پرسش "مافیای کنکور که آموزش و پرورش از آن سخن می‌گوید هم‌اکنون در مدارس حضور فعالی دارند و کتاب‌های کمک‌آموزشی و آزمون‌های خود را عرضه می‌کنند، در شرایطی که مدارس بستری برای رونق بازار این مؤسسات شده‌اند چگونه می‌توان مانع فعالیت آنها شد؟" گفت: مافیای کنکور غیرقابل انکار است اما اعضای این باند بین مدعیان مبارزه نفوذ دارند. اقدام وزیر آموزش و پرورش در حذف آزمون‌های غیرضرور و شبه‌کنکور تصمیم شایسته‌ای بود اما نفوذ و فشار همین مافیا از ۶ جهت استخوان‌های این طرح و اقدام را در هم شکست.
محمدیان ادامه داد: اجاره دادن مدرسه برای برگزاری آزمون‌های مؤسسات، اجازه دادن به دخالت آنها برای اختلال در برنامه درسی است و نوعی سوءاستفاده از حضور دانش‌آموز در مدرسه برای این مؤسسه‌ها است. وی عنوان کرد: پخته‌خواری آموزشی برای دانش‌آموز و معلم و حذف تکلیف درسی مبتنی بر مشاهده و تجربه و آزمون دانش‌آموز، سوءهاضمه تربیتی ایجاد می‌کند درحالی که در فرایند یاددهی و یادگیری با راهبرد حل مسئله ذهن دانش‌آموز به کشف روابط معطوف می‌شود و راه‌های مختلف را تجربه می‌کند اما حل‌المسائل آموزشی او را چشم‌بسته به گاوصندوق جوابها می‌رساند.

اولویت‌های آموزش و پرورش
رئیس مرکز مطالعات فقهی تعلیم و تربیت درباره اجرای سند تحول بنیادین بیان کرد: اگر به‌صورت واقعی علاقه‌مند به اجرای سند تحول بنیادین و تحقق اهداف برنامه ملی درسی هستیم باید با تمام اقداماتی که در فرآیند تحقق اهداف سند و برنامه درسی ایجاد اختلال می‌کند مقابله کنیم. در الگوی هدف‌گذاری برنامه درسی ملی ارتقای عقلانیت و بهبود تفکر، توسعه ایمان و علم، باروری رفتارهای اخلاقی و دستیابی به مهارت‌های عملی مورد توجه ویژه است. پویا

کد مطلب: 107255
 
Share/Save/Bookmark