جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۱
کد مطلب : 129309
شعله‌های اعتراضات ضد اسرائیلی در میان سرکوب‌های گسترده پلیس از دانشگاه‌های آمریکا به اروپا رسید

دانشگاه‌ زیر پوتین نظامیان

دانشگاه‌ زیر پوتین نظامیان
در ادامه حمایت‌های جهانی از مقاومت غزه و انزجار از نسل کشی توسط صهیونیست‌ها، جنبش دانشجویی در حمایت از فلسطین در سراسر آمریکا شدت گرفته و به چند کشور دیگر سرایت کرده و تاکنون صدها دانشجو توسط پلیس دستگیر شده‌اند .
حملات وحشیانه و گسترده نظامیان صهیونیست علیه مردم بی‌دفاع فلسطین در بیش از ۲۰۰ روز گذشته و شهادت و مجروح شدن هزاران فلسطینی بی گناه، سبب شدت گرفتن موج اعتراضات در میان گروههای مختلف دانشجویی در دانشگاه‌های سراسر آمریکا و برخی کشورهای اروپایی شده است.اکنون موجی سریع از اعتراضات که یادآور جنبش ضد جنگ ویتنام است، دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده را در پاسخ به جنگ اسرائیل علیه غزه فرا گرفته است که منجر به دستگیری صدها نفر و آنلاین شدن تعداد زیادی از کلاس‌ها شده است، موجی که به دانشگاههای اروپا نیز رسیده و آن را تجربه کرده‌اند.حمله پلیس به دانشجویان و بازدداشت آنها در دانشگاه کلمبیا آمریکا اعتراضات ضد اسرائیلی را در آمریکا دوباره شعله ور ساخت. این گروه از دانشجویان اوایل روز چهارشنبه گذشته اقدام به برپایی چادرهایی در یکی از محوطه‌های چمن‌های دانشگاه نموده و پس از آن در همبستگی با فلسطین فریادها اعتراض بلند و کرده شعار ما حماس هستیم را می‌دادند.
دانشگاه ییل یک دانشگاه خصوصی درشهر نیوهیون، ایالت کانکتیکات آمریکاست که پلیس این شهر تعداد ۶۰ نفر از جمله ۴۷ دانشجو را دستگیر کرده است.پلیس نیویورک در گزارشی اعلام کرد که تعداد ۱۳۳ معترض علیه اسرائیل را پس از تظاهراتی در دانشگاه نیویورک در میدان مقابل دانشکده بازرگانی این دانشگاه، بازداشت شدند.
ایالت ماساچوست، در شرق آمریکا شاهد برپایی چندین اردوگاه اعتراضی ضد جنگ ظالمانه اسرائیل علیه فلسطین بوده است.دانشجویان کالج «امرسون» چادرهایی را در نزدیکی ساختمان‌های دانشگاهی در مرکز شهر بوستون برپا کردند. گروهی از دانشجویان دانشگاه تافتس نیز در این شهر یک کمپ چادری در پردیس «مدفورد» راه اندازی کردند.دانشجویان دانشگاه اموری نیز با برپا کردن چادر خواستار آتش بس فوری در غزه و عدم ماشین جنگی تل‌آویو توسط واشنگتن و کاخ سفید شدند. نیروی پلیس ایالت جورجیا از تفنگ‌های شوکر در سرکوب و اعمال خشونت علیه این دانشجویان استفاده کردند و معترضان را در محوطه دانشگاه اموری در آتلانتای ایالت جورجیا دستگیر کردند.تعدادی از دانشجویان دانشگاه هاروارد نیز در محوطه هاروارد چادر اعتراضی برپا کردند.دانشگاه براون در شهر پراویدنس ایالت رود آیلند است که دانشجویان آن در جنبش کنونی فعالیت موثر داشته و بیش از یک دوجین کمپ یا چادر اعتراضی در پارک پردیس دانشگاه، برپا کردند.دانشجویان معترض بیش از ۳۰ چادر در بخش مرکزی پردیس Ann Arbor دانشگاه میشیگان برپا کردند که پلیس در درگیری با دانشجویان تعداد زیادی از این خیمه‌ها را برچید و گروهی از دانشجویان را دستگیر کرد.دانشگاه مینه‌سوتا در شهر مینیاپولیس در ایالت مینه‌سوتا آمریکا نیز عرصه کارزار پلیس و دانشجویان معترض بود. گروه بزرگی از دانشجویان دانشگاه تگزاس در شهر آستین، بخشی از محوطه چمنزار را اختصاص به برپایی چادر اعتراض به جنگ اسرائیل علیه فلسطین دادند که با حمله پلیس تعدادی از دانشجویان دستگیر و چادر آنها برچیده شد.
دانشجویان دانشگاه برکلی در کالیفرنیا خیمه زدند. در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در لس‌آنجلس، برخی از معترضان قبل از اینکه توسط نیروهای پلیس محلی دستگیر شوند، اقدام به برپایی چادر فلسطین کردند. صدها دانش‌آموز دبیرستانی و دانشجو در شهر سیاتل ایالت واشنگتن تظاهرات کردند.تعداد زیاد دیگری از دانشگاههای آمریکا همچنان در حال پیوستن به خیزش عظیم دانشجویان این کشور علیه جنایات اسرائیل هستند. محوطه دانشگاه نورث وسترن در ایوانستون ایلینوی و همچنین دانشگاه جورج واشنگتن شاهد اردو زدن دانشجویان معترض بوده است.پس اوج گرفتن جنبش ضد اسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا، گردهمایی دانشجویان حامی فلسطین در کالج Sciences Po Paris در فرانسه برگزار شد. تعدادی از دانشجویان دانشگاه سیدنی استرالیا نیز در یک فراخوانی از تمامی دانشجویان این دانشگاه خواستند تا در یک اردوی دانشجویی برای متوقف ساختن همکاری این دانشگاه با دانشگاه‌ها و سازندگان تسلیحات اسرائیلی شرکت کنند.در کانادا نیز دانشجویان تجمعات ضد صهیونیستی برگزار کردند. تظاهرات مشابهی در ایرلند نیز برگزار شد.یکی از مسوولان سازمان عفو بین‌الملل واکنش‌های سرکوبگرانه به اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه را محکوم کرد.«کریس کار» دادستان کل جورجیا از سرکوب دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه توسط نیروهای پلیس حمایت کرد.دفتر سیاسی انصارالله یمن سرکوب معترضان مسالمت‌جو در دانشگاه‌ها از سوی مقامات آمریکایی را که خواستار پایان دادن به جنایات نسل کشی در غزه بودند، محکوم کرد.سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا از استعفای خود برای اعتراض به سیاست‌های دولت جو بایدن در قبال غزه خبر داده است.رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از رئیس دانشگاه کلمبیا خواست در صورتی که نتواند اعتراضات حامی فلسطین را در این دانشگاه متوقف کند، استعفا دهد.نیروهای پلیس فرانسه با شهروندان این کشور که قصد برگزاری تظاهرات ضدصهیونیستی مقابل دانشگاه سوربن را داشتند برخورد کردند.
https://siasatrooz.ir/vdcbg9b89rhb5fp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی