يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۴
کد مطلب : 89119

بازار گرم نوشت افزار‌هايي با نماد ايراني

بازار گرم نوشت افزار‌هايي با نماد ايراني

حالا ديگر مي‌توان تا حدود زيادي از توليدكنندگان و حمايت‌كنندگان نوشت‌افزارهاي ايراني - اسلامي تقدير نمود كه به مدد تلاش آنها امسال و در ايام سركلاسي كه اوج گردش مالي در بازار نوشت‌افزار رخ مي‌دهد، خانواده‌ها و دانش‌آموزان علاقمند به تهيه نوشت‌افزارهايي با نماد ايراني - اسلامي با قدري زحمت قادر به تهيه اينگونه محصولات باشند.
امسال سازمان فرهنگي - هنري شهرداري تهران، صداوسيما، سازمان تبليغات اسلامي، كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان و بسياري ديگر از نهادهاي فرهنگي با حضور در عرصه توليد و يا حمايت از نوشت‌افزارهاي داراي نمادهاي ايراني - اسلامي تلاش نمودند تا بخشي از كم‌كاري و خلاء مسئوليتي خود در سال‌هاي گذشته را جبران كنند. دومین نمایشگاه نوشت افزارهای ایرانی - اسلامی از جمله نمايشگاه‌هاي عرضه نوشت افزار بود كه با حمايت بسيار مناسب تلويزيون مواجه شد.
علی بخشی‌زاده مدیر شبکه ۲ در اختتاميه اين نمايشگاه با قدردانی از همت تلاشگران حوزه فرهنگ در تولید و توزیع نوشت افزارهای ایرانی - اسلامی گفت: تولید و توزیع نوشت افزارهایی متناسب با فرهنگ عمومی جامعه اسلامی ایران حرکتی است که از سال گذشته شکل گرفته و در تمام این مدت شبکه ۲ به عنوان یک حامی جدی در کنار دوستان فعال این حوزه، حضور داشته و از این به بعد هم حضور خواهد داشت.
بر اساس آنچه كه مدير شبكه ۲ مطرح كرد در این نمایشگاه برای ۱۴ میلیون دانش آموز و دانشجویی که امسال ادامه تحصیل خواهند داد تدارک ویژه دیده شده بود.
در اين نمايشگاه تصاویر «شکرستان» و «کلاه قرمزی» در رده اول و سپس تصاویر پهلوانان و سنجد در رتبه بعدی پر فروش‌ترین‌های قرار داشتند.
اما باز باران نمايشگاه ديگري بود كه با حمايت و جديت سازمان فرهنگي - هنري شهرداري ۱۰روزي در ۱۰منطقه تهران ميزبان خيل گسترده علاقمندان بود و روز گذشته به كار خود پايان داد. شنيدن اينكه بيش از يك ميليون و سيصدهزار نفر از اين نمايشگاه ديدن كرده بودند، دليلي بر گستردگي كار انجام شده است.
بي‌شك «باز باران» و ساير نمايشگاه‌هاي مشابه آن باعث می‌شود تا تولیدکنندگان به سمت تولید کالاهایی بروند که در این نمایشگاه عرضه شده است، همچنین این نمایشگاه‌ها برای تولیدکنندگان نوعی فرهنگ‌سازی به حساب می‌آید که می‌توانند از آن نهایت بهره را ببرند.
در اين نمايشگاه به ترتیب دفاتر تحریر «هُدهُد» به خاطر ارزانی قیمت و دفاتر آزاده با تصاویر «پهلوانان»، «شکرستان» و «کلاه قرمزی» جزو دفاتر تحریر پرفروش نمایشگاه‌های «باز باران» بودند.
این نمایشگاه در ۱۰ نقطه از شهر تهران نظیر «میدان صنعت»، «بلوار پاک‌نژاد»، «بوستان گفتگو»، «فرهنگسرای اشراق»، «بوستان قائم»، «برج میلاد»، «پیاده راه میدان امام حسین (ع)»، «فرهنگسرای خاوران»، «بوستان ولایت» و «حاشیه دریاچه چیتگر» برپا بود.
اما از چهارشنبه گذشته نخستین جشنواره و نمایشگاه محصولات کاربردی مد و لباس ایرانی و اسلامی و نوشت افزار در مصلی تهران گشایش یافت.
این نمایشگاه با معرفی محصولات ایرانی و توانمندی های هنرمندان ایرانی توسط بخش خصوصی با ارائه محصولات جدید و مدل هایی که مطابق با اهداف انقلاب اسلامی ایرانی است آغاز به فعالیت کرده است.
اين نمايشگاه كه تا روز ۲۸ شهريور هم ادامه خواهد داشت ضمن عرضه محصولات کاربردی مد و لباس ایرانی - اسلامی به عرضه گسترده کیف و نوشت افزار در مصلی امام خمینی(ره) تلاشي است براي آنها كه هنوز نتوانسته‌اند نسبت به خريد لوازم التحرير فرزندانشان اقدام كنند و علاقمند هستند كه از نمادهاي ايراني و اسلامي بهره مناسب ببرند.
در این نمایشگاه و جشنواره ۷۰۰ شرکت داخلی در حوزه های مد و لباس و فرهنگی در بخش حجاب و عفاف،پوشاک مردان، پوشاک بانوان،مدارس،لوازم التحریرکیف وکفش و تجهیزات کمک آموزشی برگزار می شود.
اين تلاش‌ها اگر چه توانسته امسال دست‌يابي به نوشت‌افزار ايراني - اسلامي را تا حد قابل توجهي سهولت دهد، اما نگاهي به بازار بزرگ نوشت افزار در كشور و اطلاع از اينكه بيش از ۹۰درصد بازار داخلي نوشت افزار متعلق به شركت‌هاي خارجي است آنگاه بايد بر اين موضوع اهتمام نمود كه اين سهولت دسترسي به نوشت‌افزار با نمادهاي ايراني اسلامي تنها يك فاز از دستيابي به نوشت افزار ايراني است و فاز بعدي كه بسيار هم مهم است دستيابي به توليدات داخلي با همت و همكاري نيروي كار و منابع داخلي است كه مي‌تواند سهم توليد داخل از نوشت افزار كشور را به خوبي ايفا نمايد.

https://siasatrooz.ir/vdchwzn6.23nwzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی