جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۰
کد مطلب : 130000

آغاز دوره‌ای جدید برای کشور

انتخابات ریاست جمهوری ایران به دلیل اتفاق ناگواری که برای رئیس جمهور مردمی افتاد زودهنگام برگزار شد و به دلیل آن که در مرحله نخست نامزدها رأی لازم را به دست نیاوردند مرحله دوم آن دیروز برگزارشد.
انتخابات در ایران همواره با توجه بسیاری از کشورها به ویژه دولت‌ها روبرو می شود، دولت‌هایی در دنیا وجود دارد که بر روی انتخابات در ایران حساسیت نشان می‌دهند و بر روی آن متمرکز می‌شود و حتی در رسانه‌های خود علیه انتخابات در ایران برنامه سازی می‌کنند.
این رسانه‌ها همواره محور فعالیت خود را بر کاهش مشارکت متمرکز کرده‌اند چرا که می‌دانند در صورت تحقق این اتفاق، نظام جمهوری اسلامی ایران تضعیف خواهد شد ضمن آن که تبلیغ می‌کنند انتخابات در ایران دموکراتیک و آزادانه نیست.
مردم ایران همواره رؤسای جمهور،‌ نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و نمایندگان شوراهای شهر و روستا را خود انتخاب می‌کنند و در ایران یک دموکراسی و مردم سالاری حاکم بوده است.
با این وجود رسانه‌هایی چون بی بی سی، اینترنشنال و دیگر رسانه‌های فارسی زبان و غیر فارسی زبان انتخابات ایران را غیر دموکراتیک می‌دانند در حالی که در انگلیس که در شبکه بی بی سی خود علیه ایران فعالیت می‌کند،‌ یک نظام سلطنتی حاکم است و اکنون پس از مرگ ملکه فرزند او پادشاه است.
همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در ایران انتخابات پارلمانی در انگلیس برگزار شد و حزب کارگر پیروز این رقابت بود،‌گزارشگر بی بی سی فارسی انتخابات پارلمانی در این کشور را یکی از دموکراتیک‌ترین انتخابات در جهان توصیف کرد در حالی که نظامی سیاسی این کشور سلطنتی و موروثی است و در واقع همه کاره کشور پادشاه است و مجلس عوام انگلیس یک مجلس نمایشی و فرمایشی است و مجلس اعیان آن که از سوی پادشاه انتخاب می‌شود و زیر نظر او است منویات پادشاه را اجرا می‌کند و آنچه در ظاهر دیده می‌شود یک نمایش است.
همین شبکه و دیگر شبکه‌های همسو اما انتخابات در ایران را دموکراتیک نمی‌دانند و حتی در بسیاری از انتخابات سعی کردند تا القاء کنند حتی ناسالم بوده و در آن تقلب شده است در همین انتخابات ریاست جمهوری که دور دوم آن دیروز برگزار شد، در نتایج دور اول شبهه و شائبه ایجاد کردند که آمار مشرکت 40 درصد نیز دروغ است در حالی که پاسخ به چنین ادعای دروغی این است که  اگر قرار بود نظام جمهوری اسلامی ایران نتایج و میزان مشارکت را دروغ اعلام کند، باید بالاتر از 40 درصد اعلام می‌کرد و مسئولان و به ویژه رهبر انقلاب نیز در سخنانشان نسبت به کاهش مشارکت در دور نخست گلایه نمی‌کردند.
کاهش مشارکت در ایران دلایل زیادی دارد که نیازمند آسیب شناسی است و نمی‌توان با پایان روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و استقرار رئیس جمهور منتخب در پاستور پس از مراسم تحلیف و تنفیذ ریاست جمهوری این مسئله مهم را به فراموشی سپرد.
نباید همچون اتفاقات گذشته همچون آشوب‌ها و فتنه‌های گذشته گرد فراموشی بر روی آنها بنشیند تا بار دیگر بروز کند.
بر اساس آنچه که در سطح شهرهای کشور دیده شده میزان مشارکت با افزایش همراه بوده است هر چند باز هم شبکه های معاند سعی دارند با نشان دادند برخی شعب برگزاری انتخابات در ساعات کم مراجعه کنند میزان مشارکت را ژایین نشان دهند می‌توان پیش بینی کرد که اگر میزان مشارکت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افزایش یافته باشد،‌ آنها این میزان را در رسانه‌های خود غیر قابل باور معرفی کنند.
نتایج قطعی انتخابات ریاست جمهوری که اعلام شود، رئیس جمهور برگزیده رئیس جمهور همه مردم ایران است،‌رئیس جمهور آنهایی که به او رأی نداده‌اند، رئیس جمهور آنهایی که اصلاً در انتخابات شرکت نکردند.
هر دو نامزد از گزیشن‌های لازم عبور کرده‌اند اما قطعاً یکی از دیگری برای ریاست جمهوری مناسبت‌تر خواهد بود،‌امید است که بهترین انتخاب اتفاق افتاده باشد و این انتخاب سبب خیر برای ایران اسلامی و مردم شود و همه برای پیشرفت،‌ آسایش و امنیت ایران با رئیس جمهور جدید همکاری کنند.
 
محمد صفری
https://siasatrooz.ir/vdcbggb8grhbfgp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی