شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۳
کد مطلب : 130275

گرگ‌های گوسفند‌نما

جهان در حالی همچنان معطوف به تحولاتی همچون نسل‌کشی در غزه و البته تروریسم دولتی صهیونیستی در به شهادت رساندن اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس است، که در صحنه جهانی نقاب‌هایی در حال افتادن است که چهره واقعی گرگ‌های گوسفند نما را آشکار می‌سازد که توجه به آنها خالی از لطف نیست.
خبری کوتاه و البته بدون تکرار روی خروجی خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها قرار گرفت که جنایتی دیگر علیه کودکان در دنیای به اصطلاح متمدن و حقوق بشری غرب آن هم در رسانه‌ای که خود را ناجی زنان و کودکان می‌نامد و به نسخه نویسی برای سایر کشورها می‌پردازد، را‌ آشکار سازد. متن خبر این است: « هیو ادواردز، مجری سابق خبر بی‌بی‌سی به تهیه تصاویر نامناسب از کودکان متهم شده است.به گفته پلیس لندن، این تخلفات بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ رخ داده و مربوط به ۳۷ تصویری است که در واتس‌اپ در گوشی موبایل پیدا و همرسانی شده است.پلیس گفت که این مجری در نوامبر گذشته بازداشت و ماه گذشته رسما متهم شده است.
 ادواردز متهم به داشتن شش تصویر دسته ای، بدترین طبقه‌بندی تصاویر نامناسب، در تلفن است.او همچنین متهم به داشتن ۱۲ عکس دسته بی و ۱۹ عکس دسته سی است. ادواردز در ماه آوریل از بی‌بی‌سی رفت.او گوینده خبر بود و بیشترین دستمزد را در میان مجریان بی‌بی‌سی دریافت می‌کرد و اغلب برای گزارش رویدادهای مهم ملی، همچون انتخابات یا مراسم سلطنتی، انتخاب می‌شد.» متن این خبر به صراحت آشکار کننده یک فاجعه اخلاقی در رسانه حاکمیتی انگلیس یعنی بی بی سی است که ادعای حرفه‌ای بودن و اخلاقی بودن دارد و خود را مروج حمایت از کودکان و زنان می‌نامد و مدعی است که ناجی بشریت در رسیدن به آزادی و حقوقشان می باشد.
این رسوایی در حالی صورت می‌گیرد که کارنامه چند دهه اخیر این رسانه حاکمیتی وابسته به خاندان سلطنتی و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی انگلیس، زنجیره‌ای گسترده از فساد اخلاقی را در میان مدیران و کارکنانش و البته صاحب اصلی آن پادشاه چارلز را نشان می‌دهد. یک سال پیش عنوان شد که یکی از مجریان سرشناس «بی‌بی‌سی» سال‌ها برای دریافت تصاویر هرزه نگارانه و غیراخلاقی به یک نوجوان پول پرداخت کرده است.همچنین شبکه «آی‌تی‌وی» اعلام کرد که مدیران بی بی سی قصد دارند، روی رسوایی اخلاقی «فیلیپ اسکوفیلد»، یکی از مجریان «بی‌بی‌سی» برای جلوگیری از آسیب تجاری احتمالی سرپوش بگذارند.
پیش از این نیز خبری کوتاه اما حاشیه‌‌ساز در خروجی بنگاه خبرپراکنی خاندان سلطنتی انگلیس قرار گرفت با این محتوا که بی‌بی‌سی به خاطر پخش صداهای رابطه جنسی در جریان پوشش زنده جام حذفی انگلستان (اف‌ای کاپ) پوزش خواسته است! در این گزارش گفته شده؛ «گری لینِکر» بازیکن سابق تیم ملی انگلستان و کارشناس فوتبال، در حال گزارش بازی دور سوم حذفی میان وُلوز و لیورپول بود که صدایی ناهنجار شنیده شد. نکته قابل توجه اینکه؛ مسئولان بی‌بی‌سی در حالی با اقداماتی چون شوخی‌های مجری برنامه و یا ادعای آمدن صدا از استادیوم به جای استودیو و نمایش گوشی تلفن همراه به دنبال به حاشیه راندن و انحراف مخاطب از رسوایی اخلاقی حاکم بر این رسانه بودند که با توجه به سابقه طولانی فعالیت بی‌بی‌سی و با عنایت به ادعای حرفه‌ای بودن بانیان و حامیان آن، ادعاهای مذکور باورپذیر نبوده و نمی‌توان آن را یک خرابکاری دانست.
در نمونه‌ای دیگر در سال ۱۳۹۸، روزنامه دیلی میل انگلیس گزارش داد که دادگاه این کشور «مایکل ویلیس» مجری معروف و سابق شبکه ۱ رادیوی بی‌بی‌سی انگلیس را به جرم فساد اخلاقی محکوم و برای ۱۸ ماه روانه زندان کرد. نزدیک به ۵۰۰ تصویر غیراخلاقی و کلیپ ویدئویی از آزار جنسی کودکان در رایانه او کشف و ضبط شد.چند سال قبل نیز «جیمی سویل» یکی از برجسته‌ترین مجریان بی‌بی‌سی در دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی که در سال ۱۹۹۰ از ملکه الیزابت نشان شوالیه دریافت کرده بود اعتراف کرد که به ده‌ها کودک و نوجوان تجاوز جنسی کرده است.  اما سریال این رسوایی‌های اخلاقی به بخش فارسی بی‌بی‌سی در زمان مدیریت «صادق صبا» نیز رسید. انتشار خبرهای متعدد در این خصوص از جمله تجاوز شخص صبا به یکی از مجریان زن و تجاوز «سیاوش اردلان» به یک مجری زن دیگر، مواردی بود که از مناسبات غیراخلاقی در بی‌بی‌سی فارسی پرده برداشت. البته نباید نادیده گرفت وقتی شخص پادشاه چارلز دارای ده‌ها پرونده فساد اخلاقی و جنسی است، قطعا انتظار زیادی است اگر مناسبات غیر اخلاقی در سایر بخش‌ها از جمله رسانه دولتی بی‌بی‌سی را امری دور از ذهن و عجیب بدانیم.
مجموع این رسوایی‌ها و فساد سیستماتیک در رسانه سلطنتی و حاکمیتی انگلیس بیانگر عمق فاجعه در ساختار حاکم بر این کشور است که نشان می‌دهد سران و رسانه‌های این کشور نه تنها حق سخن گفتن از حقوق بشر و حمایت از زنان و کودکان را ندارند، بلکه باید به جرم جنایت علیه بشریت از جمعه تجاوز و تعرض به زنان و کودکان مورد بازخواست و مجازات قرار گیرند.
 
قاسم  غفوری
https://siasatrooz.ir/vdcfexdytw6dm0a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی