دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۳
کد مطلب : 130306

چرا آمریکا تلاش می‌کند اقدام اسرائیل بمب گذاری معرفی شود؟

طی روزهای گذشته پس از حادثه منجر به شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس، اسماعیل هنیه، رسانه‌های آمریکایی و غربی بخصوص نیویورک تایمز که از روزنامه‌های نزدیک به پنتاگون و نظامیان آمریکایی است در یک رؤیا پردازی خبری، تلاش کرد تا اقدام تروریستی صهیونیست‌ها در خاک ایران آن هم در پایتخت کشورمان را تا سطح یک عملیات بمب گذاری تنزل دهد و حتی بنویسد از دو ماه قبل در محل اقامت شهید هنیه بمب گذاری صورت گرفته است.
در چرایی انتشار گزارش روزنامه نیویورک تایمز باید به مواردی از حقوق بین الملل اشاره کنیم که از نظرگاه بسیاری مغفول مانده است.
بر آنم تا در این فرصت به واکاوی رفتار رسانه‌ای آمریکایی‌ها و اذنابش در منطقه بپردازیم.
۱- تاکنون هیچ کشور و یا گروهکی مسئولیت این حادثه را برعهده نگرفته است؛ چرا...؟
۲- پذیرش این حادثه از سوی یک دولت و مسئولیت شهادت اسماعیل هنیه، ازسوی یک دولت حتی متخاصم در واقع نقض آشکار قوانین بین‌المللی و مداخله نظامی در اراضی کشور دیگر قلمداد شده و از نظر حقوق بین الملل و سیاسی یک حمله نظامی محسوب می شود حتی اگر محدود بوده و گسترده نباشد.
۳- در یک حالت جنگی و وقوع جنگ بین دو کشور، کشتن و کشته شدن یک امر پذیرفته شده و اجتناب ناپذیر و مجاز است اما ایران و اسرائیل که در حالت جنگ با یکدیگر نیستند و فارغ از موضوع شهادت هنیه، اقدام صهیونیست‌ها یک حمله تروریستی علیه کشور و خاک ایران و نقض حریم هوایی و زمینی ما بوده است که در حقیقت آغاز کردن جنگ علیه ایران است؛ مانند تعرض صهیونیست‌ها به کنسولگری ما در دمشق و به شهادت رساندن مستشاران نظامی ایران.
۴- آمریکا و همپیمانانش خوب می‌دانند که عامل این اقدام اسرائیلی‌ها هستند و لذا تمام توان خود را بکار گرفته‌اند تا اقدام نظامی صهیونیست‌ها علیه خاک ایران به‌قولی «ماستمالی» کنند و در سطح یک اقدام تروریستی و بمب گذاری تنزل دهند.
۵- لذا از آنجا که اقدام تروریستی بامداد روز چهارشنبه گذشته از منظر حقوق بین الملل یک نقض آشکار حاکمیت ملی ایران و تجاوز به خاک کشورمان تلقی شده و در عرف جهانی نیز حق دفاع و مقابله به مثل برای جمهوری اسلامی ایران محفوظ است، هیچکس نمی‌تواند ایران را از این حق قانونی محروم کند.
این که ایران چه تصمیم و اقدامی خواهد کرد منوط به روزهای آینده است و باید صبر کنیم و ببینیم چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.
اما خونخواهی و انتقام از رژیم صهیونیستی قطعی است و هیچ اغماض و مسامحه‌ای هم در کار نخواهد بود.
 
فرهاد خادمی- روزنامه‌نگار پیشکسوت
https://siasatrooz.ir/vdcawwn6i49nee1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی