?>?> نصرالله: ادعای صهیونیست‌ها دروغ است، پهپادها به اهداف اصابت کردند | سیاست روز
يکشنبه ۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۶
کد مطلب : 130515
اعلام جزئیات عملیات «یوم الاربعین»

نصرالله: ادعای صهیونیست‌ها دروغ است، پهپادها به اهداف اصابت کردند

نصرالله: ادعای صهیونیست‌ها دروغ است، پهپادها به اهداف اصابت کردند
دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی اعلام کرد عملیات بامداد یکشنبه علیه دشمن اسرائیلی را عملیات «یوم الاربعین» نام گذاشته‌اند.
سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان روز یکشنبه در آغاز سخنرانی خود اعلام کرد که اربعین امام حسین نماد جانفشانی و مخالفت با ظلم و تسلیم شدن است. سید حسن نصرالله در سخنرانی خود از دولت و مردم بخشنده عراق به خاطر امنیتی که برای میلیون‌ها زائر فراهم کرده و بخششی که در این ضیافت بی‌حد و مرز ارائه کردند، قدردانی کرد.دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین درگذشت سلیم الحص، نخست وزیر پیشین لبنان را به مردم لبنان و تمامی نهادهای این کشور تسلیت گفته و عنوان داشت که سلیم الحص نمادی برای مقاومت و پاکدستی و ملی‌گرایی بود. وی همچنین به نیروهای مقاومت و مجاهدان قهرمان و شجاع که در زمین همچون کوه‌ها پابرجا هستند و همچنین به نیروهای مقاومت قهرمان در غزه، عراق و یمن درود فرستاد.
دبیرکل حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد: مقاومت پایبندی و عزم خود برای پاسخ به تجاوز ظالمانه به ضاحیه جنوبی را اعلام کرد تا معادله‌هایی که به خاطر آن خون‌ها و جانفشانی‌ها صورت گرفته است تثبیت شود.
نصرالله با بیان اینکه عملیات امروز حزب الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی را عملیات روز اربعین ‌نامیدیم، خاطرنشان کرد: ما از روز نخست شهادت سید محسن آماده پاسخ بودیم اما در گذشته اعلام کردیم که پاسخ بخشی از مجازات است و ما به زمان نیاز داشتیم تا بررسی کنیم محور مقاومت به صورت کلی پاسخ خواهد داد یا هر جبهه به تنهایی پاسخ می‌دهد و ما برای دادن فرصت جهت مذاکرات صبر کردیم چرا که هدف ما توقف متوقف ساختن تجاوزات به غزه بوده است.
نصرالله با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی چند هفته قبل به ضاحیه جنوبی بیروت حمله کرد که این به منزله زیر پا گذاشتن تمامی خط قرمزها بود، گفت: این دشمن اسرائیلی بود که باعث تشدید تنش روی داده در جبهه جنوبی شد.
سید حسن نصرالله گفت: عجله و شتاب برای پاسخ به ترور فواد شکر می‌توانست باعث شود عملیات شکست بخورد. در نتیجه رایزنی‌ها، ما تصمیم گرفتیم که به صورت انفرادی دست به عملیات‌مان بزنیم، آن هم بنا به مسائلی که با گذر زمان مشخص خواهد شد.
دبیر کل حزب‌الله اضافه کرد: لذا تصمیم گرفتیم که پاسخ به یک هدف نظامی باشد و با عملیات ترور فواد شکر نیز ارتباط داشته باشد، ما یک هدف اساسی را برای عملیات در عمق اسرائیل تعیین کردیم که آن پایگاه گلیلوت بود. پایگاه گلیلوت متعلق به سازمان اطلاعات نظامی اسرائیل و یگان 8200 است که در نزدیکی تل‌آویو قرار دارد.
نصرالله گفت: ما ضوابطی را برای پاسخ خود قرار دادیم،  از جمله اینکه پاسخ، غیرنظامی نباشد و غیرنظامیان هدف قرار نگیرند، این در حالی  است که دشمن در حمله خود به ضاحیه، غیرنظامیان را هدف قرار داد، اینکه هدف نظامی و مرتبط با عملیات ترور باشد، یا پایگاه اطلاعاتی و نیروی هوایی و یا هدف بسیار نزدیک به «تل آویو» باشد. اینکه باید معادله بازدارندگی را حفظ کنیم و اینکه اجازه ندهیم دشمن خطوط قرمز را زیر پا بگذارد.
دبیرکل حزب الله لبنان افزود: چندین هدف را نقطه گذاری کردیم که این اهداف در نزدیکی تل آویو قرار داشت، پایگاه گلیلوت را مشخص کردیم که پایگاه مرکزی اطلاعات اسرائیل است و یگان 8200 در آن مستقر  است. پایگاه گلیلوت، 110 کیلومتر با لبنان و از مرزهای تل آویو تنها 1500 متر فاصله دارد، که معنایش این است که این پایگاه در حومه تل آویو قرار  دارد. پایگاه «عین شیما» را در زمره اهداف خود قرار دادیم که 75 کیلومتر از لبنان و 40 کیلومتر از تل آویو فاصله دارد.پایگاه ها و پادگانها و مواضع اسرائیلی را در جبهه شمالی(هم مرز لبنان) و جولان اشغالی سوریه هدف قرار دادیم. وی افزود: هیچ یک از سکوهای پرتاب پهپادهایی که شلیک کردیم، چه قبل و چه بعد از عملیات ما، آسیب ندیده است. تمام سکوهای موشکها بدون استثنا فعال است و هیچ یک از این سکوها بر خلاف ادعای دشمن، آسیب ندیده است. همچنین تمام پهپادها از مرزهای لبنان و فلسطین  اشغالی، از جنوب رودخانه و شمال آن و از منطقه بقاع لبنان عبور کرده و به اهداف مشخص شده اصابت کرده است.
https://siasatrooz.ir/vdccsxqsp2bq1p8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی