چهارشنبه ۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۶
کد مطلب : 130546

صهیونیست‌ها در کابوس بی‌پایان انتقام

صهیونیست‌ها در کابوس بی‌پایان انتقام
رسانه‌های خارجی بسیاری، این روزها از ترس و وحشتی که در سرزمین‌های اشغالی حاکم شده، گزارش می‌دهند، آنها می‌گویند مردم در اسرائیل از ترس حمله ایران خواب ندارند.
«مردم اسرائیل نگرانند؛ خیابان‌ها روز به روز خلوت و خلوت‌تر می‌شود؛ مردم از ترس حمله ایران اینجا خواب ندارند!» این را خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی مستقر در تل‌آیو، می‌گوید. او همچنین تاکید می‌کند که با زنی صحبت‌ کرده که گفته « شب گذشته تا صبح از ترس خواب نداشته است.»
خونخواهی شهید هنیه یکی از مطالبات عمومی مردم است، در این راستا پویشی نیز در خبرگزاری فارس با عنوان «خونخواهی شهید اسماعیل هنیه از رژیم منحوس صهیونیستی » ایجاد شده است. در متن این پویش خطاب به فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح آمده است: «خونخواهی شهید اسماعیل هنیه از رژیم منحوس صهیونیستی با توجه به دستور ولی امر مسلمین امام خامنه‌ای مبتنی بر خونخواهی و مجازات سخت رژیم منحوس صهیونیستی ما مردم انقلابی جمهوری اسلامی ایران خواستار پاسخ کوبنده و برخورد فوری و قاطع نیروهای مسلح هستیم.»
البته تنها خبرنگار بی‌بی‌سی نیست که از وحشت در سرزمین‌های اشغالی خبر می‌دهد، دبیر بخش فارسی رادیوی رژیم صهیونیستی هم می گوید که «اسرائیلی‌ها نگران‌اند و قرص خواب اینجا نایاب شده است.»روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» هم در گزارشی با اشاره به هراس گسترده صهیونیست ها از پاسخ ایران به ترور شهید «اسماعیل هنیه» به نقل از یک مقام امنیتی این رژیم نوشت: اضطراب و آشفتگی روانی رژیم اشغالگر از پاسخ حتمی ایران به ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس روز به روز افزایش می‌یابد.»
به گزارش فارس طی روزهای گذشته بسیاری از فرماندهان نظامی و مسئولان جمهوری اسلامی در قطعی بودن انتقام، تاکید کرده اند. البته زمان و مکان این انتقام مشخص نشده و همین موضوع اسرائیل را در وضعیت پیچیده و نامتعادلی در عرصه‌های مختلف سیاسی، امنیتی و حتی اقتصادی و اجتماعی قرار داده است. سردار نائینی سخنگوی جدید سپاه پاسداران اخیرا با تاکید بر اینکه زمان و مکان پاسخ حتمی کشورمان به محاسبات ایران بستگی دارد، این فضای ابهام آمیز پیش روی رژیم اشغالگر را تشدید کرد. به اعتقاد کارشناسان امنیتی این اعلام موضع علاوه بر نمایش اعتماد به نفس بالای کشورمان در مواجهه با تنش‌های پیچیده خارجی، به نوبه خود به معنای تحقیر دستگاه‌های محاسباتی عبری-غربی بود چرا که این دستگاه‌ها با وجود افسانه‌های متعدد پیرامونشان از شناسایی زمان و اهداف احتمالی کشورمان باز مانده‌اند.
استراتژی هوشمندانه جمهوری اسلامی، موجب شده تا بدون شلیک حتی یک گلوله، رژیم صهیونیستی درگیر بحران داخلی، وحشت و عذاب اطلاعاتی شود. این رویکرد، نه تنها به تحقیر امنیتی-اطلاعاتی مضاعف رژیم صهیونیستی در مقابل افکار عمومی ساکن اراضی اشغالی منجر شده، بلکه همپیمانان غربی مداخله‌گرش در منطقه را نیز در حالت آماده‌باش دائمی و پرهزینه قرار داده است. این شرایط فرسایشی تحمیل شده به دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی عبری-غربی به حد زیاد است که برخی تحلیلگران بین‌المللی بر این باورند که این دستگاه‌ها دیگر توان و قابلیت مواجهه با موج جدیدی از حملات خصوصا در قالب جنگ‌های ترکیبی ندارند و در چنین شرایطی شاهد فروپاشی سریع ساختارهای امنیتی و اجتماعی رژیم صهیونیستی خواهیم بود!
تاکیدات فرماندهان و مسئولان عالی رتبه کشور بیانگر این است که خونخواهی اگرچه زمان و مکان آن براساس استراتژی کشور اعلام نشده، اما قطعی خواهد بود.بر همین اساس هم است که طی روزهای پس از شهادت اسماعیل هنیه، کشورهای مختلف با تماس‌ها، رفت و آمدها و پیام‌های آشکار و پنهان تلاش کرده‌اند تا ایران را از وعده خونخواهی منصرف کنند.کارشناسان بسیاری معتقدند که انتقام ایران با تاکتیک غافلگیری است. تاکتیک غافلگیری آنگونه که کارشناسان می‌گویند یعنی دشمن هرلحظه در هرمکان و به اشکال مختلف باید منتظر خونخواهی شهید مقاومت، شهید هنیه باشد و این غافلگیری، دشمن را کلافه، سردرگم و بیش از پیش مضطرب کرده و خواهد کرد.
https://siasatrooz.ir/vdcgtz9q3ak9wn4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی