دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۷
کد مطلب : 130689
رئیس صداوسیما:

از ظرفیت هوش‌مصنوعی بهره می‌بریم

از ظرفیت هوش‌مصنوعی بهره می‌بریم
پیمان جبلی در نشست خبری سومین نمایشگاه ملی «رصتا» درباره فلسفه شکل گیری سازمان ساترا و نقشی که در تسهیل‌گری تولید محتوای سالم دارد، گفت.
به گزارش مهر، پیمان جبلی در نشست خبری سومین نمایشگاه ملی «رصتا» که دیروز برگزار شد، گفت: فلسفه تشکیل سازمان ساترا که با مسئولیت صداوسیما بوده تسهیل‌گری تولید محتوای سالم در فضای مجازی است. تولیدات فرهنگی و محتوا در فضای مجازی به دلیل گستردگی این بستر به گونه‌ای است که صداوسیما به تنهایی از عهده آن برنمی آمد. مأموریت اصلی ساترا هم حمایت تولید محتوا در فضای مجازی است که منافعی را برای مخاطب و فعالان این حوزه دارد.
وی اضافه کرد: استفاده از بستر تلوبیون یکی از امکاناتی بود که در اختیار پلتفرم‌ها گذاشته شده است. خدمات دیگری هم ارائه می‌شود که شرکت‌ها و پلتفرم‌ها می‌توانند بهره بگیرند. واسطه بین صداوسیما با سکوها و تولیدکنندگان ساترا است و هرگونه تولیدات مجوزدار حتماً مورد تشویق و حمایت قرار می‌گیرد.
جبلی در ادامه یادآور شد: این نمایشگاه دستاوردهای خوبی در دوره‌های قبلی داشته است. اولاً یک دورهمی جامع بین شرکت‌ها و مخاطب و نهاد تنظیم گر است. این اتفاق می‌تواند یک امکان خوب برای همکاران ما هم باشد. از هوش مصنوعی تا فعالان در صداوسیما می‌توانند در این زمینه تعامل داشته باشند و اتفاقات خوبی رخ دهد.
رئیس صداوسیما در ادامه درباره یکی از بخش‌های این نمایشگاه در حوزه هوش مصنوعی عنوان کرد: ستاد هوش مصنوعی در سازمان ایجاد شد اگرچه با محوریت مرکز طرح و برنامه سازمان اما همه حوزه‌های فنی و ثبت محتوا مشارکت داشتند. دغدغه رهبر انقلاب این است که ما صرفاً مصرف کننده خدمات دنیا در این حوزه نباشیم و متناسب با ظرفیت‌ها و امکانات پیش برنده باشیم. در تولید محتوا با استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی هم به اتقان بیشتر در ارایه محتوای باکیفیت می رسیم و هم سرعت بیشتر. همچنین هوش مصنوعی در حوزه متن و فیلمنامه هم می‌تواند به کمک رسانه ملی بیاید.
وی در پاسخ به سوالی درباره تفاوت استانداردها در شبکه نمایش خانگی و تلویزیون عنوان کرد: تفاوتی بین معیارها و شاخص‌های نظارتی ساترا با آنچه که در رسانه ملی اعمال می‌شود نیست. حوزه مخاطب نمایش خانگی با گستره وسیع مخاطب رسانه ملی متفاوت‌تر است و تقیدی که باید در رسانه ملی در توجه به هنجارها و معیارهای اخلاقی در رسانه ملی باشد حتماً بیشتر است.
رئیس صداوسیما درباره وعده پخش سریال‌های شبکه خانگی در تلویزیون یادآور شد: امیدواریم از تعامل خوبی که بین ما و تهیه کنندگان است، استفاده کنیم. قولی که دادیم فقط وعده نیست. تعامل ساترا در صدور مجوز تولید با تهیه کننده است نه سکو و این معنایش این است که ساترا می‌تواند زمینه‌ای را فراهم کند که هرچقدر تولید کنندگان محتوا خود را بیشتر به رسانه ملی نزدیک کنند بهتر می‌تواند به آنها این فضا را برای عرضه آثارشان بدهد. با این حال حمایت فقط پخش روی آنتن نیست بسیاری از خدمات مثل تلوبیون و دیگر امکانات از جمله این حمایت‌هاست.
وی در پاسخ به سوال دیگری درباره نبود ۲ پلتفرم اصلی شبکه خانگی در نمایشگاه عنوان کرد: ما از سکوهایی با مخاطب ۲۰ میلیونی میزبانی می کنیم. اینکه برخی سکوها علاقه‌مند باشند در این جمع حضور داشته باشند یا نه تصمیم خودشان است اما امیدوارم این نزدیکی بیشتر بین سکوها، فعالان و تولیدکننده‌ها با سازمان تنظیم گر بیشتر و هم افزایی‌ها گسترش یابد.
جبلی درباره رونق تولید در شبکه خانگی در مقابل صداوسیما تصریح کرد: رونق تولید نمایشی در صداوسیما روز به روز بیشتر می شود. ۹ مجموعه جلوی دوربین داریم و آثار دیگری در پیش تولید و نگارش است. عرضه آثار نمایشی در شبکه خانگی با صداوسیما قابل مقایسه نیست. آن اثار به صورت هفتگی پخش می شوند و بستر ما روزپخش است.
وی در پایان درباره فعالیت برخی برندها در شبکه نمایش خانگی و کوچ از تلویزیون تصریح کرد: رسانه ملی به حفظ ظرفیت‌ها و برندها اهتمام دارد. فضای نمایش خانگی با فضای رسانه ملی و مخاطب هایشان با هم متفاوت است. درآمد تهیه کنندگان این ۲ حوزه متفاوت است و مجموع اینها باعث می‌شود که تولیدکنندگان و فعالان انتخاب کنند که در کدام حوزه کار کنند. برخی هم هستند که در صداوسیما و شبکه خانگی هر ۲ تولید دارند. ما بسیاری از ویژندهای دوره‌های قبل را ادامه دادیم بلکه حتی داریم برندهایی را که خاک می خورد احیا می کنیم، با این حال برخی ترجیح می دهند در شبکه خانگی کار کنند.
https://siasatrooz.ir/vdcev78zojh8xpi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی