جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۳
کد مطلب : 129679

آقای ثابتی نمایندگی با جنگولک بازی فرق داره!

روز پنجشنبه گذشته با شروع فرآیند انتخابان چهاردهمین دوره ریاست جمهوری که با ثبت نام نامزدها و یا اعلام حضور عده‌ای بود، شاهد برخی بد اخلاقی‌ها و رفتارهای غیر منطقی و ناپسند بودیم.
در این فرصت بر آنم چند کلامی با آقای ثابتی، نماینده جوان و منتخبی که با رای بسیار کمی از جمعیت 10 میلیونی حائز شرایط رأی دادن به مجلس دوازدهم راه یافته است، گپی بزنم.
بعد از ظهر پنجشنبه آقای سعید جلیلی به عنوان یک نامزد انتخابات پیش رو به وزارت کشور برای ثبت نام رفت. در کنار ایشان اقای ثابتی هم به عنوان همراه به محل ثبت نام رفت.
با انتشار عکس‌ها و فیلم‌های این ثبت نام واکنش‌های بسیار تند توأم با عصبانیت در فضای مجازی و رسانه‌ای علیه ثابتی شکل گرفت که مفهوم این اعتراضات به حق و صحیح بود و حرف مشترک همگان این بود که «یک نماینده مجلس که باید ناظر بر عملکرد رئیس جمهور و دولتش باشد چرا شأن نمایندگی را تنزل داده و چنین رفتارغلطی را مرتکب شده است»؟!
آقای ثابتی باید بداند که کسی مخالف حمایت ایشان و علاقه او به آقای جلیلی نیست، ولی این علاقه و محبت دوستانه ایشان نباید اینگونه در منظر عموم علنی و اعلام شود چرا که بعد از این رفتار آقای ثابتی وی به «کیف کش جلیلی» و«وکیل الدوله» بودن متهم شد که با کمال تأسف باید بگوییم نظر و دیدگاه شهروندان در این خصوص صحیح و درست است. رفتار ناپسند و غیر منطقی دیگری که همان شب مجدداً از آقای ثابتی سر زد، واکنش عجیب وی به اعلام نامزدی آقای علی لاریجانی بود که باز هم واکنش سیاسیون و شهروندان را به دنبال داشت. با مشاهده این رفتارهای «بچگانه» آقای ثابتی که ناشی از ناپخته بودن وی دارد باید به او چند نکته را متذکر شویم؛
۱-آقای ثابتی شما نماینده مجلس جمهوری اسلامی ایران و نماینده مردم شریفی هستید که چنین رفتارهای ناپسند از سوی شما این جایگاه را مخدوش و متزلزل می‌کند.
۲-خوب است شما به تأسی از نمایندگان مسن و جا افتاده هم مسلک خودتان درس صبوری و روش حضور در عرصه سیاست را بیاموزید.
۳-شما نمایندگی را با شور و هیجان جوانی که همان «تین ایجری،جنگولک بازی و جغله بازی» است اشتباه نگیرید؛ مجلس و عرصه عمومی کشور جای این رفتارها نیست و اگر همین رویه را ادامه دهید قطعا سرنوشت سیاسی خوبی را برایتان پیش بینی نمی‌کنیم.
۴-واکنش شما به اعلام حضور آقای لاریجانی بسیار زشت و دور از ادب سیاسی بود.
۵-شما به عنوان یک شهروند حق انتخاب دارید و نظر و دیدگاه خودتان را می توانید پای صندوق‌های رأی اعمال کنید. اما شما به عنوان یک شخصیت حقوقی که ناشی از نماینده مجلس بودن شماست، نباید اینگونه نسبت به یک اعلام حضور واکنش نشان می‌دادید.
۶-در پایان از شما انتظار داریم با حفظ مواضع سیاسی و جناحی خود، اخلاق، ادب و منش دینی و اسلامی خود را بروز دهید و اجازه ندهید که حامیان پشت پرده شما، اینگونه رفتارها را به شما «دیکته و حقنه» کنند و از شما یک چهره دور از اخلاق سیاسی بسازند.
برادرعزیز،آنچه شرط بلاغ بود گفتم،خواه پندگیر،خواه ملال.

فرهاد خادمی
https://siasatrooz.ir/vdcbz9b89rhb50p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی