سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۳
کد مطلب : 129843

مناظره نبود، شب نشینی پیرمردها بود!

بالاخره اولین برنامه رسمی برای رویارویی نامزدهای ششگانه تحت عنوان «مناظره» باهزار بدبختی برگزار و پخش شد.
قبل از این که بخواهیم به ماهیت برنامه پخش شده بپردازیم با کمک گرفتن از فرهنگ لغت فارسی ببینیم معنی ومفهوم مناظره چیست؟ در چند فرهنگ لغت معتبر آمده است، مناظره یعنی:«جدل، مباحثه، مجادله، مباحثه کردن، مطارحت و...»
حال که معنی مناظره را از منظر دستور زبان فارسی فهمیدیم، آنچه که مردم دیدند را آیا می‌شود مناظره نامید؟ آیا این گپ و گفت نامزدها، بیشتر به «شب نشینی» شباهت داشت یا مناظره؟
بنظر نگارنده این برنامه کسل کننده که تا پاسی از شب ادامه داشت، آن چیزی نبود که افکار عمومی انتظار داشت!
لطفا و لطفا آن چیزهایی که هواداران نامزدها از زبان آن ها در فضای مجازی منتشر کرده و می‌کنند بحساب مردم و جامعه نباید گذاشت.
چرایی این مهم را باید در این مورد جستجو کرد که نامزدها به گونه‌ای حرف زدند که انگاری «سال‌های سال در ایران نبودند و از مدیران ارشد و تراز اول کشورهم نبودند!
نامزدهای ششگانه به گونه‌ای طلبکارانه سخن گفتند که «انگاری خودشان از بانیان وضع موجود» نبوده و نیستند! و از سرزمین‌های دیگر به ایران آمده‌اند!
مباحث تکراری، حرف‌هایی که دردی از دردهای مردم را دوا نمی‌کند، شعارهای توخالی و فاقد ضمانت اجرایی که مردم زیاد شنیده اند «شاه بیت و کلیدواژه» این مثلا مناظره بود که عملاً نتوانست آنچه که مدنظر افکار عمومی و دلیلی برای تهییج و برانگیختن آنان باشد انعکاس دهد.
بنظر می‌رسد اگر قرار است که مناظره‌ها بدین منوال پیش برود قطعا آنچه که مدنظر است حاصل نشود و لذا صدا و سیما باید در شکل و ماهیت مناظرات تغییرات اساسی ایجاد نماید تا دغدغه‌ای که برای مشارکت هر چه بیشتر آحاد مردم مدنظر است از بین برود.
 
فرهاد خادمی
https://siasatrooz.ir/vdceeo8zxjh8wvi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی