?>?> آقای وزیر مردم را تحقیر نکنید! | سیاست روز
جمعه ۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۴
کد مطلب : 130559

آقای وزیر مردم را تحقیر نکنید!

یکی از مشکلات مدیریتی در جامعه ما که طی یک دهه اخیر بروز و ظهور فراوانی داشته است، درک نکردن معضلات عمومی و گرفتاری‌های مردم از سوی مسئولین بلندپایه کشور است.
بعضاً شاهد سخنان و حرف هایی ‌از سوی برخی مسئولین «مرفه» ، «بی درد» و ناکارآمد هستیم که آتش بر دل مردم گرفتار می‌زنند.
چند روز پیش وزیر جدیدالورد نیرو(علی آبادی) در پاسخ به سوال خبرنگار صداوسیما گفته است که «مردم کمتر از کولر استفاده کنند و بجای آن از پنکه و لوازم سنتی پیشینیان بهره ببرند!»
یعنی وقتی درک یک وزیر دولت در این حد هست چه باید کرد؟! وقتی وزیر لاکچری نشین درک درستی از مشکل بی برقی ندارد چه پاسخی باید به او داد؟
مشکلات ناترازی انرژی در شرایط کنونی ثمره ناکارآمدی و سوء مدیریت تمام وزرای نیروی پس از انقلاب است که اینگونه طی چند سال اخیر بشدت عیان شده است.
آقای علی آبادی که خود نیز از دست اندرکان رده بالای تولید انرژی در کشور بوده و هست بجای عذرخواهی و اظهار شرمندگی در برابر مردم چنین حرف‌هایی که بجا نیست می‌زند.
جناب ایشان بجای اینکه در محضر مردم از قصور وزارت نیرو و سایر زیرمجموعه‌هایش بگوید و وضعیت تولید انرژی را تشریح نماید، توصیه به استفاده از«پنکه» می‌کند و کشور ژاپن و مردم آن را نیز مثال می‌زند که باید از ایشان بپرسیم؛
۱-آقای وزیر کدامیک از ورزای ما مثل وزرای ژاپنی هستند و بر اساس شایسته سالاری وزیر شده‌اند؟
۲-کجای زندگی ما مانند ژاپنی‌هاست که انتظار دارید مثل ژاپنی‌ها باشیم؟
۳-کجای درآمد و کیفیت زندگی ما مانند ژاپنی‌هاست که چنین سخن می‌رانید؟
۴-آقای علی آبادی! مدیران ژاپنی در صورتی که مقصر باشند و لطمه به کشورشان زده باشند بلافاصله عذرخواهی می کنند و سپس هم استعفا می‌دهند و بوده‌اند برخی از آنها که از ترس آبرویشان هاراگیری «خودکشی» هم کرده‌اند! حالا خودکشی وزیران ایرانی پیشکش که البته گناه کبیره است. اصولا کدام مسئول ایرانی فرهنگ عذرخواهی و استعفا رادارد؟
۵-آقای وزیر نیرو، مسئولین ایرانی برای رسیدن به میز و صندلی صدارت و اداره، ازهیچ کاری فروگذار نمی‌کنند و خودشان را با «هزار من چسب و سریش» به صندلی‌ها می‌چسبانند! حال انتظار دارید با چنین وزرا و مدیران مشکلات مردم مرتفع شود؟
۶-جناب علی آبادی از شما بعید بود چنین حرفی بزنید، بهتر است زودتر عذرخواهی کنید. چند وقت پیش آقای علم الهدی به مردم گفته بود مردم بجای مرغ، «اشکنه» بخورند و شما هم حالا می‌گویید از «پنکه و باد بزن» استفاده کنند! واقعاً به کجا می‌روید؟
مخلص کلام اینکه آقای پزشکیان باید برای وزرایش کلاس فن بیان تشکیل دهد و آنها را مجبور کند تا بوستان و گلستان سعدی را مطالعه کنند تا کمی فهم و درک مردمداری پیدا کنند و از این قبیل حرف‌ها نزنند!
 
فرهاد خادمی
https://siasatrooz.ir/vdcamwn6o49nem1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی