شنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۶
کد مطلب : 130562

حقایق یک نبرد

امروز فلسطین با محوریت کرانه باختری پس از چند دهه دوباره بر سر زبان‌ها آمده است. سالها بود که پس از اسلو(1993) چند حرکت بزرکی جز انتفاضه سال 2هزار نداشته است حال آنکه امروز می‌رود تا حماسه‌ای جدید را رقم زند. در روزهای اخیر در برابر یورش‌های ارتش صهیونیستی مردم کرانه باختری مقاومتی همه جانبه داشته و عملیات‌های استشهادی صورت داده‌اند.
نگاهی به کرانه باختری از زمان طوفان الاقصی نشان می‌دهد که این منطقه از همان روز نخست در کنار غزه مقاومتی سراسری را علیه رژیم صهیونیستی در پیش گرفته است چنانکه کمیته امور اسیران فلسطین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی پس از عملیات طوفان الاقصی، بیش از 10 هزار و 3۰۰ فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کرده است. این روند بیانگر وحدت میدان‌ها علیه رژیم اشغالگر است. وحدتی که بخشی از آن شامل غزه، کرانه باختری و اراضی اشغالی تحت سلطه صهیونیست‌هاست و بخش دیگر آن نیز وحدت جبهه مقاومت از غزه و لبنان گرفته تا سوریه و عراق و ایران و یمن است. به عبارتی دیگر قیام کرانه باختری نشان داد که نه تنها توهم اسرائیل بزرگ محقق نخواهد بلکه حتی این رژیم دیگر توان تحقق رویاهایش در کرانه باختری را نیز نخواهد داشت و دیگر هیج جای فلسطین برای صهیونیست‌ها امن نخواهد بود.
آنچه در کرانه باختری این روزها جریان دارد را می‌توان برگرفته از شکسته جامعه جهانی در احقاق حقوق ملت فلسطین و پایان دادن به اشغالگری صهیونیست‌ها دانست. ملت فلسطین به این نتجیه رسیده است که هیچ نهاد و سازمان‌ بین‌المللی اراده‌ای برای حمایت از آنها ندارد و تنها را زنده ماندن و احقاق حقوقشان دفاع مشروع مسلحانه و مقاومت است. در طول 11 ماه گذشته سازمان ملل و نهادهای حقوق بشر به ابراز تاسف بسنده کرده‌اند و کشورهای اروپایی نیز پیرو آمریکا رویکردهای نمایشی در قبال فلسطین داشته اند چنانکه پس از 11 ماه نسل کشی در غزه و کرانه باختری اکنون بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در رویکردی منفعلانه خواستار اعمال تحریم بر اسموتریچ و بن گویر آن هم به خاطر مواضعشان در قبال مسجدالاقصی شده است که البته با مخالفت بزرگان اتحادیه اروپا مواجه شد. آمریکایی‌ها نیز در حالی مدعی تلاش برای آتش بس هستند که در عمل جز خدمت به صهیونیست‌ها کارکردی ندارند چنانکه کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در مصاحبه اختصاصی با شبکه خبری سی‌ان‌ان  گفت: سیاست جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در مورد تأمین تسلیحاتی اسرائیل را تغییر نخواهم داد. رفتار آمریکا نشان می‌دهد بایدن، هریس و ترامپ هیچ تفاوتی با هم در نسل‌کشی غزه ندارند و هدفشان نابودی کل فلسطین است.
 
فرامرز اصغری
https://siasatrooz.ir/vdcep78zwjh8xni.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی