جمعه ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۱
کد مطلب : 130588

آقای وزیر کار! بفرماییداین هم کد برای پیوست عدالت

احمد میدری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته است؛ «یارانه‌ای که اکنون به گروه‌های مختلف تعلق می‌گیرد بر اساس عدالت اجتماعی نیست و حاصل چانه‌زنی گروه‌های مختلف بوده است، وی تاکید کرده؛ برای تدوین پیوست عدالت، محدودیت موضوعی نداریم و می‌توانیم به بسیاری از موضوعات متمرکز شویم. لازمه ریل‌گذاری جدید این است که افرادی که مطالبه‌گر وضعیت بهتر هستند، راه‌ حل خود را مطرح کنند.»
این که وزیر کارموضوع یارانه و گستردگی در توزیع آن را ناعادلانه می‌داند، امر مبارکی است که کمتر به آن پرداخته شده و در این فرصت برآنیم که به ایشان عرض کنیم،جناب وزیر!
شما از جمله کسانی بودید که برای نخستین بار، آمار جامع و کاملی در خصوص زندگی ایرانیان را بعد از ۲۵ سال منتشر کرد و سامانه مرتبط با این موضوع را راه اندازی نمود.
برای عادلانه ساختن توزیع یارانه‌ها نیازی به فراخوان عمومی و دریافت نظرات برای ریل گذاری نیست و بخوبی می‌توانید از همان آمار و اطلاعاتی که منتشر نمودید و مابقی آن هم در سازمان هدفمندی یارانه‌ها وجود دارد برنامه ریزی و ریل گذاری عادلانه خود را شروع کنید.
معضل توزیع یارانه‌ها در هیچ دولتی حل نشد و هیچکس حاضر نگردید وارد «گود یارانه‌ها» بشود و در نتیجه یله و رها شد و کسانی در حال حاضر از این یارانه استفاده می‌کنند که استحقاق دریافت آن را ندارند.
بر اساس وظیفه ذاتی و حرفه ای در حد بضاعت بصورت ساده و معمولی نکاتی را عرض می‌کنم که شاید بشود به عنوان کدهایی برای تهیه پیوست عدالت وزارتخانه تان مفید باشد.
۱-در حال حاضر بسیاری از اقشار مرفه و متمکن هم از یارانه استفاده می‌کنند که حقشان نیست و می‌توان بر اساس داده‌های آماری آن‌ها را حذف کرد.
۲-در سال‌های گذشته برای اجرای این طرح در حقیقت یک کاریکاتوری از عادلانه سازی یارانه‌ها اجرا شد که با واکنش مردم روبرو شد، اینکه به صرف داشتن یک منزل یا خودرو یارانه کسی حذف شود که عادلانه نیست هر چند آنها باید لحاظ شود اما باید از سایر دیتاهای دیگر برای حذف آن ها اقدام نمود.
۳-می‌توان کسانی که حقوق و یا مستمری بالاتر خط فقر دریافت می‌کنند حذف کرد،دارندگان پروانه کسب و صاحبان فعالیت‌های تجاری و اقتصادی را محروم کرد، کسانی که سهامدار و یا عضو هیات مدیره شرکت‌های خصوصی و دولتی هستند حذف کنید، اطلاعات این اقشار از سامانه‌های موجود بسرعت قابل دریافت است و فقط کمی اراده و جسارت و عزم لازم است.
۴-افراد تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد، هلال احمر، بازنشستگان و مستمری بگیران، کارگران و شاغلین در واحدهای تولیدی و کارمندان دولت و نیروهای نظامی که تا سقف معینی حقوق دریافت می کنند از مهمترین اقشار واجد دریافت یارانه هستند.
۵-خانوارهایی که دارای اعضای معلول، بیماران صعب العلاج و بیماری‌های خاص هستند در اولویت دریافت یارانه باشند.
۶-برخی از صنوف مانند پزشکان، قضات، وکلا، مهندسین، اعضای اتاق‌های بازرگانی کشور، وزرا، معاونین وزرا،استانداران، نمایندگان مجلس و ادوار مجلس، شهرداران، فرمانداران و اعضای شورای شهر از مهمترین اقشاری هستند که باید از دریافت یارانه حذف شوند.
جناب میدری، خودتان و همکارانتان بخوبی و بهتر از بنده در خصوص یارانه ها و توزیع ناعادلانه آن بررسی و مطالعات داشته و دارید و لذا تهیه پیوست عدالت برای آن کار زیاد سختی نیست فقط کمی اراده و همت لازم است تا این مهم نهادینه و اجرایی شود. کدهای بالا را شما کاملترش را دارید فقط لطفا کمی بجنبید که خیلی زود دیر می‌شود!
 
فرهاد خادمی
https://siasatrooz.ir/vdcc4xqs42bq1p8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی