نتایج یک مطالعه جدید یک موسسه خیریه ضد تبعیض در انگلستان نشان می‌دهد حدود نیمی از زنان هوادار فوتبال در انگلیس و ولز در مسابقات مورد آزار جنسی یا زن ستیزانه قرار می گرند ولی اکثر آنها هرگز گزارش نمی کنند.
به گزارش سی تی وی نیوز، از بین هزار و 502 زن شرکت کننده در این نظرسنجی 7درصدشان از تماس‌های جنسی ، 3 درصد از حشونت های فیزیکی، 2 درصد از آزار جنسی و جمع زیادی از شنیدن سخنان یا برخوردهای جنسی در استادیوم های ورزشی خبر دادند.نتایج این مطالعه نشان می‌دهد همچنان تبعیض جنسی برای زنان ورزشکار و یا علاقمند به ورزش یک موضوع مهم است.در این میان اقلیت‌های قومی، معلولین و افراد جوان‌تر بیش از دیگران احساس ناامنی کرده و خشونت‌های جنسیت‌گرایی را در محیط‌های فوتبالی تجربه می‌کنند.
نکته مهم تر این است که بالغ بر 85 درصد این افراد به دلیل ناامیدی از پیگیری‌ها هرگز موارد سوء استفاده جنسی را هرگز گزارش نکرده‌اند.
این تحقیق همچنین نشان می‌دهد مردان انگلیسی در کلام نیز زنان را آزار می دهند به گونه ای که 52 درصد از شرکت کنندگان در این مطالعه گفته اند که در زمان تماشای مسابقات فوتبال مردان به آنها گفته اند جای زنان در جای دیگر مانند آشپزخانه است .با استفاده از داده های این تحقیق کمپینی نیز در حمایت از زنان و مبارزه با آزار آنها در مراکز ورزشی راه اندازی شده است .البته آزارهای زنان در فوتبال انگلستن حتی فراتر از تجربیات هواداران است. در سال 2014، یک کارمندان زن در انگلیس از دریافت ایمیل‌های جنسیتی از ریچارد اسکودامور، مدیر اجرایی سابق لیگ برتر انگلیس خبر داد و او را مجبور به عذرخواهی کرد. در سال 2018 نیز اتحادیه فوتبال بریتانیا پس از متهم شدن به تبعیض جنسی برای به اشتراک گذاشتن تصویری نامتعارف از تیم فوتبال زنان انگلیس در X  مجبور به عذرخواهی شد.این درحالی است که ایران با ممنوعیت حضور زنان به مسابقات ورزشی مردان بخصوص فوتبال همواره از این آسیب ها دور بوده و این کشورهای مدعی دموکراسی درصدد هستند تجربیات تلخ خودشان را به ایران منتقل کنند.
 
میترا یزدچی
https://siasatrooz.ir/vdcg3z9qwak9w34.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی