سه شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۲
کد مطلب : 131024

در فضیلت «نصیری» نشدن!

آن تندروی و افراط، تخطئه دیگران، تهمت‌پراکنی‌های بسیار و تفکر بسته مهدی نصیری در گذشته، فرجامش به تفریطی منتهی شده که حالا به روی دشمن آغوش گشوده و غریو لزوم تجاوز به خاک ایران را سر می‌دهد.
نصیری که هر روز وجه دیگری از تفکرات تفریطی خود را به نمایش می‌گذارد، در تازه‌ترین اظهاراتش از لزوم حمله آمریکا و اسرائیل به کشور برای آزادسازی خاک ایران از دست جمهوری‌اسلامی سخن گفته!
نصیری که از چندی پیش در لشکر پهلوی‌ها قرار گرفته و به دامان ربع پهلوی پناه برده بود، حالا مدعی است اپوزیسیون نظام باید آمریکا و اسرائیل را برای حملات هدفمند به کشور مجاب کند؛ مطابق آنچه که در عراق گذشت و مخالفین صدام از تهاجم ایالات‌متحده به کشورشان پشتیبانی کردند. هر چند که مدعی است این حملات باید صرفاً منافع جمهوری‌اسلامی را هدف قرار داده و مردم را در معرض خطر قرار ندهد!
همین اظهارات کوتاه کافی است تا عمق بی‌پرنسیب‌بودن فردی نمایان شود که هیچ‌گاه نتوانست در سمت درستی بایستد و به اصول اخلاقی، انسانی و ملی پایبند باشد؛ نه آن مقطعی که عهده‌دار سمت‌های پرطمطراقی در داخل کشور بود و چه زمانی که با چرخشی ۱۸۰ درجه‌ای به جرگه براندازان پیوست. نصیری یا در موضع افراط بوده و یا تفریط و اعتدال و میانه‌روی در او یافت نمی‌شود که اگر غیر از این بود، می‌توانست چه از موضع پوزیسیون و چه از جایگاه اپوزیسیون از نگاه واقع‌بینانه‌تری برخوردار باشد.
مرور سیر تحولات فکری او از گذشته تاکنون و زمانی که به‌عنوان یک چهره رسانه‌ای آتش توپخانه خود را علیه منتقدین می‌گشود و بی‌مبنا همه را از دم تیغ تیر انتقادات می‌راند و حالا که خواستار فرود بمب‌ها و موشک‌های غربی بر سر ایران است، همگی بر انحراف فکری او دلالت دارد. نصیری برانداز امروز در خوانشی سطحی از رویکرد غربی‌ها به ایران و ترسیم وضعیتی غلط از ساخت سیاسی و اجتماعی کشور، تصور دارد ایران به‌قدری دچار ضعف و انحطاط شده که آمریکا می‌تواند به‌واسطه ائتلاف با کشورهای غربی به خاک کشور تهاجم کند و مقاومتی گسترده مقابل آن چه در سطح عمومی و چه در سطح نظامی صورت نپذیرد.
از سویی چنان در تصورات خودساخته گرفتار آمده که علاوه بر هوشمند تصور کردن بمب‌ها و موشک‌های آمریکایی در جهت هدف قراردادن آنچه که به جمهوری‌اسلامی مربوط است، یک تفکیک غیرعقلانی میان منافع مردم و نظام سیاسی ایجاد کرده که چیزی جز تعجب را پدیدار نمی‌کند. گویا تهاجم آمریکا به ایران صرفاً موجب هدف قرارگرفتن مواضع نظامی خواهد شد و پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌ها، سدها و زیرساخت‌های اقتصادی کشور از این حملات مصون خواهند ماند! پرواضح است که یکی از مهم‌ترین اهداف ارتش‌ها برای فلج‌کردن طرف‌های مقابل در جنگ، انهدام زیرساخت‌های اقتصادی استراتژیک و کلیدی است که استفاده‌کننده‌ای جز مردم عادی ندارد اما مهدی نصیری امیدوار است که بمب‌ها و موشک‌های آمریکایی نه‌ ویرانی به بار آورد و نه ضربه‌ای به مردم عادی وارد سازد و صرفاً تحقق‌بخش دموکراسی و آزادی
برای ایرانیان باشد!
نصیری امروز و دیروز می‌تواند الگویی باشد برای نشدن؛ بی‌وطن نشدن، به توهم دچار نشدن، ساده و سطحی نشدن، به افراط و تفریط گرفتار نشدن و کلکسیونی از ویژگی‌هایی که هیچ‌فردی نباید به آن دچار شود. 
 
سعید ونکی
https://siasatrooz.ir/vdcirzaz5t1apu2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی