شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۵
کد مطلب : 131054

رویاهای تامل ‌برانگیز زلنسکی

رئیس‌جمهور اوکراین در سخنرانی خود در حضور سران اتحادیه اروپا اظهار داشت که در صورت اوکراین یا سلاح هسته‌ای خواهد داشت و یا عضو ناتو خواهد شد.زلنسکی در سخنرانی خود در بروکسل گفت که کی‌یف نیازمند بازدارندگی قوی علیه روسیه است. وی در این باره افزود: «یا اوکراین تسلیحات هسته‌ای خواهد داشت، که به‌منظور حفاظت عمل خواهد کرد، یا باید عضوی از یک نوع اتحاد باشد. به غیر از ناتو ما هیچ اتحاد مؤثری را نمی‌شناسیم.» رئیس‌جمهور اوکراین همچنین گفت که وی در این باره با دونالد ترامپ، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا صحبت کرده و او این سخنان زلنسکی را «استدلالی منصفانه» خوانده است.
این سخنان از سوی زلنسکی در حالی مطرح می‌شود که وی این روزها در اروپا و آمریکا در به در به دنبال ارائه طرحی است که آن را طرح پیروزی بر روسیه عنوان کرده است که شامل دریافت کمک‌های تسلیحاتی بیشتر از غرب می‌باشد. او مدعی است که اوکراین تاوان امنیت اروپا را می پردازد و لذا باید از حمایت کامل برخوردار شود. نکته اساسی در سخنان زلنسکی از یک سو اصرار وی بر دست یابی به سلاح هسته‌ای در صورت عضو نشدن در ناتو است و از سوی دیگر ادعای هماهنگی با ترامپ و تایید دیدگاه وی از سوی اوست این رفتار نشان می‌دهد که زلنسکی از هراس اروپا از گرفتار آمدن در جنگ هسته‌ای با روسیه و نیز شرایط نابسامان دموکرات‌ها و خانم هریس نامزد مورد نظر بایدن در انتخابات آمریکا آگاه است و لذا با ادعای هسته‌ای به دنبال باج خواهی از طرفین است. زلنسکی هر چند که ادعای لزوم عضویت در ناتو را مطرح می‌کند اما می‌داند که عملا این طرح اجرایی نخواهد شد چنانکه بسیاری از کشورها از جمله حاضران در نشست برلین اعلام کرده‌اند که زمان عضویت کی یف فرا نرسیده است.
در این شرایط ادعاهای زلنسکی را می‌توان نوعی باج‌خواهی تسلیحاتی از اروپا و آمریکا دانست بویژه اینکه بر خلاف ادعای زلسنکی آمدن ترامپ به معنای پایان کمک‌های امریکا به اوکراین خواهد بود لذا زلنسکی با توهمات قدرت طلبانه برآن است تا امروز غرب را به دادن تسلیحات بیشتر وادار سازد در حالی که ادعای هسته‌ای شدن را ابزار این باج خواهی قرار داده است.
علی تتماج
https://siasatrooz.ir/vdcbs8b8arhbfgp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی