سه شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۱
کد مطلب : 129705
ناتوانی ارتش صهیونیستی در برابر مقاومت هر روز آشکارتر می‌شود

شهرک‌های اشغالی درمحاصره آتش انتقام حزب‌الله

شهرک‌های اشغالی درمحاصره آتش انتقام حزب‌الله
در ادامه ناتوانی ارتش صهیونیستی در برابر مقاومت لبنان، در پی اصابت موشک‌های حزب‌الله آتش سوزی‌های گسترده در منطقه شمال فلسطین اشغالی را فرا گرفت.
 در کریات شمونه شهرک نشینیان کمک می‌خواستند و در روستای گلعادی (در حومه کریات شمونه) نیروهای احتیاط به تنهایی به جنگ آتش رفتند، در حالی که شمار زیادی از نیروهای آتش نشان تمام تلاش خود را به کار بستند تا آتش وارد یک پایگاه نظامی  واقع در چهارراه عمیعاد منتهی به کریات شمونه نشود. آحارانوت در ادامه نوشت: روز جنگ شمال بود، ده‌ها موشک و هواپیمای بدون سرنشین به سوی الجلیل و جولان شلیک شد که منجر به تعداد زیادی آتش سوزی شد.در کریات شمونه نیروهای پلیس مجبور شدند آن تعداد کم باقی مانده از ساکنانش را که حاضر به خروج از شهرک نشده بودند را از مناطق نزدیک آتش سوزی دور کرده و به مناطق غیر مسکونی منتقل کنند، 13 ایستگاه آتش نشانی برای جلوگیری از سرایت آتش به خانه‌ها تلاش می‌کردند، در حالی که 6 نفر از نیروهای تیم‌های احتیاط در جریان آن زخمی‌ شدند.روزنامه هاآرتص هم در گزارشی که دیروز در وبسایت خود منتشر کرد، خبر داد، در جریان آتش سوزی گسترده‌ای که به وقوع پیوست، بیش از 4 هزار دونم در آتش سوخت.همچنین خبر رسید که 5 غیرنظامی و 6 نظامی هم بر اثر این آتش سوزی و استنشاق دود ناشی از آن زخمی ‌شده و به بیمارستان زیف در صفد منتقل شدند.
هیچ کس هیچ صحبتی در مورد پیروزی قاطع علیه حزب الله نمی‌کند، حتی بنیامین نتانیاهو هم ساکت است، نصرالله از هشت ماه پیش شهرک‌های شمال را ویران می‌کند، ده‌ها هزار نفر از خانه‌هایش تخلیه شده‌اند، کابینه اسرائیل در حال حاضر تصمیم به عقب نشینی به پشت مرزها گرفته است، شما داعیه بازگشت به نوار غزه و سلطه بر آن را دارید اما حاصل آن جدا شدن و از دست رفتن الجلیل شمالی و الجلیل غربی است، آیا  تصمیمی رسمی در این رابطه گرفته‌اید؟ آیا این امر را به رفراندوم گذاشته‌اید؟صدای آژیر خطر بار دیگر در شمال فلسطین اشغالی از بیم حمله پهپادی به صدا درآمد. صدای آژیر خطر در بیت هیلل و کریات شمونا و نیز یفتاح، المالکیه، راموت نفتالی و دیشون شنیده شد.حملات موشکی گسترده حزب الله به مناطقی در الجلیل و جولان منجر به وقوع آتش‌سوزی‌های گسترده‌ای شد که در پی آن خسارات زیادی به اشغالگران وارد شد.
حزب الله لبنان همچنین اعلام کرد که یک حمله پهپادی گسترده علیه تیپ «حرمون ۸۱۰» ارتش رژیم صهیونیستی انجام داده است.امیر یارون رئیس بانک مرکزی رژیم صهیونیستی اعلام کرد جنگ غزه از نظر هزینه‌های نظامی و غیرنظامی در فاصله سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵، رقم هنگفت ۶۷ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.
در این میان دو وزیر جنجالی رژیم صهیونیستی ادعا کردند در صورتی که نخست وزیر این رژیم پیشنهاد بایدن را بپذیرد، او را کنار خواهند زد. بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم اشغالگر گفت: پیشنهاد ارائه شده توسط بایدن خطرناک است و من به نخست وزیر بنیامین نتانیاهو گفتم که اگر شکست را انتخاب کند، با تمام قدرت با او مخالفت خواهیم کرد.
اسموتریچ در ادامه افزود: اگر دولت پیشنهاد تسلیم را بپذیرد، ما بخشی از آن نخواهیم بود و برای جایگزینی رهبری شکست خورده تلاش خواهیم کرد.جان کربی اعلام کرد طرح صلح ارائه شده به طور دقیق منعکس کننده پیشنهادی است که با طرف اسراییلی بر روی آن کار شده بود.خبر دیگر آنکه کمیسر سازمان ملل با اشاره به حملات وحشیانه نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست به کرانه باختری و کشتار مردم آن، خواستار پایان دادن به این جنایات شد.ولکر ترک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستار پایان دادن به خونریزی بی سابقه‌ی صهیونیست‌ها در کرانه باختری اشغالی شد و کشتار بیش از ۵۰۰ فلسطینی از ۷ اکتبر را غیر منطقی دانست.سازمان بین المللی امدادرسانی آکسفام در بیانیه‌ای اعلام کرد که اسرائیل «تقریباً دسترسی به غیرنظامیان گرفتار، قحطی زده و گرسنه» در غزه را برای آژانس‌های امدادی غیرممکن می‌کند و خطر قحطی را در منطقه محاصره‌شده افزایش می‌دهد.
در همین حال لاپید رهبر مخالفان نتانیاهو تاکید کرد رژیم صهیونیستی باید جنگ را متوقف کند تا بتواند اسرای خود را بازگرداند.ساعاتی بعد از اعلام کشته شدن ۴ اسیر صهیونیست در غزه، رسانه‌های عبری زبان به شکل تلویحی از کشته شدن آنها به دست نظامیان اسرائیلی پرده برداشتند.رئیس دوره‌ای شورای امنیت درباره پیش نویس قطعنامه پیشنهادی الجزایر در خصوص آتش بس در غزه گفت: گفتگو‌ها درباره پیش نویس این قطعنامه ادامه دارد. این در حالی است که نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه امروز کمیته امنیت خارجی کنست تاکید کرد این رژیم قرار نیست جنگ در غزه را متوقف کند.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هشدار داد که جنگ بی پایان بدون طرح سیاسی، تنها به غرق شدن اسرائیل در غزه منجر خواهد شد.وزارت آموزش فلسطین از شهادت بیش از ۱۵ هزار کودک ساکن نوار غزه در تجاوز ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد.رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا نظامیان رژیم صهیونیستی مرتکب جنایات جنگی در نوار غزه شده‌اند، طفره رفت و گفت که چنین چیزی معلوم نیست و توسط خود صهیونیست‌ها تحقیقاتی انجام می‌شود!
«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا طی مصاحبه‌ای با مجله تایم با اشاره به دادخواست دیوان کیفری بین‌المللی مبنی بر بازداشت نخست‌وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی عنوان کرد: «دیوان کیفری بین‌المللی چیزی است که ما آن را به‌رسمیت نمی‌شناسیم. اما یک چیز مشخص است و آن مردم غزه و فلسطینیانی است که به دلیل کمبود غذا، آب و دارو بسیار رنج می‌برند.»رئیس‌جمهور آمریکا اگرچه به وضعیت غیرانسانی مردم غزه اشاره می‌کند، اما حاضر نیست جنایات رژیم صهیونیستی را برجسته سازد و یا پاسخی به آن بدهد.
https://siasatrooz.ir/vdcbg9b8srhb5zp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی