يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۲
کد مطلب : 129751
واکنش سازمان ملل به جنایات رژیم صهیونیستی در النصیرات

اسرا پوششی برای ادامه نسل‌کشی در غزه است

اسرا پوششی برای ادامه نسل‌کشی در غزه است
گزارشگر ویژه سازمان ملل با اشاره به اینکه اسرائیل آشکارا مرتکب جنایت نسل‌کشی علیه مردم فلسطین می‌شود اعلام کرد که این رژیم از اسرای خود در غزه به عنوان پوششی برای ادامه جنایات ضد غیرنظامیان فلسطینی استفاده می‌کند و به دنبال آزادی اسرا نیست.
«فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در اراضی اشغالی فلسطین در واکنش به جنایت ضد بشری رژیم اشغالگر در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه اعلام کرد که اسرائیل 8 ماه قبل معامله تبادل اسرا برای بازگرداندن همه اسیران خود از نوار غزه را رد کرد، تا بتواند به نابودی غزه و ملت فلسطین ادامه دهد.
این گزارشگر سازمان ملل با تاکید بر اینکه اقدامات اسرائیل بیانگر نیت آشکار و بسیار روشن آن برای نسل کشی علیه مردم فلسطین است، گفت: اسرائیل از اسرای خود به عنوان پوششی برای مشروعیت بخشی به کشتار و گرسنگی دادن فلسطینیان در غزه استفاده می‌کند و در عین حال به تشدید خشونت علیه فلسطینیان در سایر اراضی اشغالی ادامه می‌دهد.وی تصریح کرد: برگرداندن اسرای اسرائیلی از غزه نباید به قیمت کشتار دست کم 200 فلسطینی از جمله کودکان و زخمی شدن بیش از 400 نفر دیگر توسط ارتش اسرائیل و نیروهای خارجی و استفاده خائنانه از کامیون‌های کمک رسانی به عنوان پوششی برای این حمله نظامی، تمام شود.
این مسئول سازمان ملل تاکید کرد: اسرائیل می‌توانست 8 ماه قبل زمانی که اولین معامله آتش بس و تبادل اسرا انجام شد، همه اسیران خود را زنده و سالم برگرداند اما این کار را نکرد؛ چرا که می‌خواست بهانه‌ای برای ادامه نابودی غزه و ملت فلسطین داشته باشد و نیت خود برای نسل کشی علیه مردم فلسطین را اجرا کند.پیشتر «مارتین گریفیث» معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه در واکنش به جنایت و کشتار رژیم صهیونیستی در اردوگاه النصیرات در مرکز غزه گفت: اردوگاه النصیرات کانون فاجعه در نوار غزه است. وزیر خارجه رژیم اسرائیل با اشاره به حمله این رژیم به اردوگاه «النصیرات» در مرکز غزه مدعی شد که ارتش اسرائیل در این حمله مرتکب جنایت جنگی نشده است.
از سوی دیگر بلینکن وزیر خارجه آمریکا در آستانه دور جدید سفر‌های خود به خاورمیانه در اظهاراتی مدعی شد که طرح صلح جو بایدن منافع هر دو طرف را در بر دارد. در این میان سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد حمله خونین رژیم صهیونیستی به مناطق پرجمعیت در نوار غزه سیل گسترده زخمی‌ها را راهی بیمارستان‌ها کرده است.سازمان پزشکان بدون مرز از شرایط اسفناک بیمارستان‌های غزه و در رأس آن بیمارستان الاقصی و ناصر به دلیل حمله خونین رژیم صهیونیستی به اردوگاه النصیرات خبر داد. وزارت خارجه آمریکا بدون اشاره به کشتار غیر نظامیان، از نجات ۴ اسیر صهیونیست در غزه استقبال و تاکید کرد آمریکا تا زمانی که همه اسرا به خانواده خود بازگردانده نشود، آرام نخواهد گرفت.
در این میان اما در ادامه بحران سیاسی در رژیم صهیونیستی، لاپید رئیس اپوزیسیون رژیم اسرائیل گفت که دولت نتانیاهو شکست خورده است و در این جنگ هیچ نوع هدف سیاسی در غزه و لبنان ندارد. از سوی دیگر دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه خواهان انجام تحقیقات درباره استفاده از اسکله شناور آمریکا در غزه برای اهداف نظامی و حمله به اردوگاه النصیرات در مرکز غزه شد.یکی از چهار اسیر صهیونیستی که در یورش وحشیانه روز شنبه به اردوگاه النصیرات آزاد شد، با اشاره به تلاش نیروهای حماس برای حفظ جان اسرا تایید کرد که ۲ اسیر در حمله جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به خانه‌ای که در آن بازداشت بودند، کشته شدند.نوعا درباره حمله ارتش رژیم صهیونیستی به خانه‌ای که در آن بازداشت بود، گفت: دیدم موشک به خانه اصابت کرد و مطمئن بودم که خواهم مرد اما زنده ماندم.
خبر دیگر آنکه  روزنامه عبری زبان «معاریو»  به نقل از «یسرائیل زیو» رئیس سابق مرکز عملیات ارتش رژیم صهیونیستی نوشت: «توافق آتش‌بس تنها چیزی است که می‌تواند افراد گروگان (اسرای صهیونیست) را بازگرداند.» روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» از روحیه درهم شکسته نظامیان صهیونیست در نوار غزه و نافرمانی آنها از دستورات نظامی خبر داد.روزنامه عبری زبان «اسرائیل هیوم» به نقل از یکی از فرماندهان جبهه داخلی ارتش رژیم صهیونیستی نوشت، «در ایجاد احساس امنیت برای ساکنان سختی زیادی وجود دارد.»این مسوول نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: «ما هنوز قادر به تغییر معادله نیستیم و ارتش می‌داند مسوول این شکست است.»خبر دیگر آنکه علی اف رئیس‌جمهور آذربایجان در جریان دیدار با همتای مصری‌اش، خواستار خاتمه جنگ در غزه و تشکیل کشور مستقل فلسطینی در قدس شرقی شد.
از سوی دیگر «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه در راس هیئتی با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس دیدار کرد.به دنبال موج گسترده تظاهرات حمایت از فلسطین در شهر ملبورن استرالیا، نیروهای امنیتی این کشور به سرکوب معترضان روی آوردند.حزب سبزها در استرالیا که سومین حزب بزرگ این کشور هستند، تحریم و افزایش فشار علیه رژیم صهیونیستی را خواستار شدند.دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس ضمن محکومیت «جنایت تروریستی» اخیر رژیم صهیونیستی در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه، خواستار اقدام فوری و قاطع جامعه بین‌المللی برای توقف این جنایت‌ها شد.
از سوی دیگر «لمی طاطور» بازیگر و مجری شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی از اعراب ساکنان اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ به دلیل انتشار مطلب در حساب کاربری خود در اینستاگرام درباره ظاهر مرتب «نوعا ارغمانی» یکی از چهار اسیر صهیونیست بازگردانده شده در یورش وحشیانه روز شنبه به اردوگاه النصیرات، از کارش اخراج شد. طاطور با انتشار تصویری از این دختر اسرائیلی آزاد شده در استوری صفحه خود نوشت، «آیا این چهره یک فرد ربوده شده به مدت ۹ ماه است؟ ابروهایش از من مرتب‌تر و پوست، موها و ناخن‌هایش از من آراسته‌تر است.» این مجری سابق تلویزیون رژیم صهیونیستی با اشاره به کشتار روز شنبه در اردوگاه النصیراات که در آن صدها غیرنظامی فلسطینی شهید و زخمی شده و نیز طبق اعترافات ارتش رژیم صهیونیستی، دستکم یک افسر آن کشته شده، نوشت: «برای چنین فردی، باید کودکان، زنان و انسان‌های بی‌گناه می‌مردند و تکه تکه می‌شدند؟»
https://siasatrooz.ir/vdccpoqss2bqim8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی