سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۶
کد مطلب : 129782
در نشست «شهیدجمهور» بررسی شد

رئیس جمهور تراز انقلاب

رئیس جمهور تراز انقلاب
نشست «شهید جمهور، رئیس جمهور تراز گام دوم انقلاب اسلامی» دیروز در دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای برگزار شد.
نشست «شهید جمهور، رئیس جمهور تراز گام دوم انقلاب اسلامی» دیروز در دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای با حضور آیت الله کعبی، مرتضی نبوی، داوود منظور، محمد اسلامی، محمد رضا مجیدی، حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان، محمدسعید جبل عاملی، حسن ملکی، محمد رجبی، فاطمه رایگانی و سجاد سعیدی برگزار شد.
محمد سعید جبل عاملی استاد دانشگاه در این نشست با اشاره به شهادت رئیس جمهور گفت: این اتفاق موجب جوشش انقلابی بیانیه گام دوم انقلاب شد و مردم در یک حرکت غیر منتظره با توجه به همه شرایطی که می‌دانیم به خیابان‌ها آمدند و کشور مجدد به سمت نظم سیاسی پیش رفت. وی گفت: رشد و تعالی شهید رئیسی کنار رهبر شکل گرفت و هماهنگی با رهبری از ویژگی برتر شهید جمهور بود. هماهنگی محض با رهبری در دوران ریاست جمهوریش از نکات برجسته او بود تا جایی که حتی بعضی از سران کشورهای دیگر نیز این را اذعان کردند که هماهنگی دستگاه اجرایی ایران با رهبرش موجب جایگاه فعلی ایران در دنیا شده است. مهمترین دستاورد این هماهنگی در داخل یکدست شدن جامعه بود که نمود آن را در تشییع شهید جمهور  و دلدادگی مردم و تبعیت از رهبر مشاهده کردیم.

شهید رئیسی حرص و ولعی برای مقام و ریاست نداشت
حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان مدیر دفتر وجوهات دفتر مقام معظم رهبری در ادامه این نشست با اشاره به اینکه شاهد صحنه‌های عجیبی از روحیه اخلاص شهید رئیسی در مسجد جمکران بوده است گفت: یک بار در جمکران مردم دورش گعده کرده بودند و دیدم فردا ساعت 7 صبح در ایلام از هواپیما پیاده شد، در حالی که تا نیمه شب در جمکران با مردم در حال صحبت بود و این نشان می‌داد که واقعا خستگی ناپذیر و پر کار بود.

رئیسی اینکه می‌گفتند تحریم‌ها مانع کار کردن است قبول نداشت
مرتضی نبوی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه این نشست با اشاره به مساله تحول در نگاه حکمرانی گفت: در مساله حکمرانی نگاه حکومت نباید به این گونه باشد که عده ای تحت حکومت هستند. امام (ره) همیشه می‌گفتند به من خدمتگذار بگویید نه رهبر.
وی گفت: رئیس جمهور آینده باید اهل تلاش و مجاهده علمی باشد. برای معنویت و اخلاق ارزش قائل باشد نه اینکه با تحقیر دیگران بخواهد بالا برود. بالا بردن اقتدار اقتصادی با مشارکت مردم در دستور کارش باشد، عدالت وزری، مبارزه با فقر و تبعیض و توجه به استقلال داشته باشد. آزادی و عزت ملت باید سبک زندگی تراز ریاست جمهوری باشد.

دیپلماسی ما در مرحله گذار از تفکر  اولویت داشتن آمریکا و اروپا است
محمد رجبی دبیر اندیشکده روابط خارجی و جبهه مقاومت در این نشست با طرح این سوال که چرا ما امروز به تمجید از شخصیت شهید رئیسی و تیم همراهشان می‌پردازیم، گفت: رهبری در بیانات 14 خرداد خود به این نکنه اشاره کردند که دلم برای اقای رئیسی سوخت چرا که برخی رسانه‌ها و جریان‌ها که پیش از این نسبت به تلاش‌های این فرد سکوت کرده بودند بعد شهادت ایشان شروع به صحبت در خصوص اقدامات این شخص کردند.
رجبی با اشاره به صراحت در اقدام آقای رئیسی در امور مختلف کشور خاطرنشان کرد: ایشان همین صراحت اقدام را برای کردم مظلوم فلسطین نیز داشت و آقای امیرعبداللهیان نیز تلاش‌های بسیاری در این خصوص کرد و در حقیقت دستگاه دیپلماسی ما را در مرحله گذار از اولویت قرار دادن آمریکا و اروپا پیش برد.

حرف رهبر برای آقای رئیسی حجت بود ولایتمداری در وجودش متجلی بود
اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در این نشست با پر اهمیت شمردن مساله دیانت و سیاست خاطرنشان کرد: خیلی مهم است که رئیس جمهور در کار سیاست، خداباوری و ایمانش را از دست ندهد و آقای رئیسی این را در خود نهادینه کرده بود.
وی ادامه داد: فقط در این صورت است که حرف و عملت یکی می‌شود. آقای رئیسی هم همین بود صداقت و امانت داشت، خداباور و مردم دار بود و نکته اصلی و محوری شخصیتش؛ حرف آقا برایش حجت بود. رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: غیر ممکن بود رهبر حرفی بزند و آقای رئیسی در جلسه دولت آن را مطالبه و مرور نکند و به اعضا متذکر نشود. در حقیقت ولایتمداری در وجودش متجلی بود. در صحنه حضور پیدا می‌کرد و خستگی ناپذیری او برای همین بود. وی در خصوص کارکرد و رویکرد شخص رئیس جمهور گفت: ما در پیشرفت کشور و تحقق اهداف انقلاب اسلامی باید بیرون و درون را همزمان ببینیم و بایستی از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنیم؛ چیزی که در دولت آقای رئیسی علی رغم ملاحظات بودجه‌ای و ملاحظات محلی و منطقه‌ای مورد توجه ویژه قرار گرفت.

سیاست دولت در حوزه اقتصاد قابل دفاع است
داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز گفت؛ شهید رئیسی اولین دوره ریاست جمهوری بعد از انتشار بیانیه گام دوم را تجربه کردند و می‌توان گفت این مسئله را همسو با بیانیه گام دوم پیش بردند. تصور من این است، بخش زیادی از بیانات رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب در خصوص حاکمیت از سوی ایشان در دولت محقق و یا حرکت به سمت آن شروع شد. وی خاطرنشان کرد: عضویت در سازمان شانگهای، بریکس و اوراسیا جزو دستاورهای مهم دولت سیزدهم بود که به رشد اقتصاد کشور کمک کرد. هر چند هنوز ظرفیتهای عضویت ایران در این سازمانها کاملا فعال نشده است اما نوید شرایط بهتری را می دهد. رشد مالیات در سه سال دولت قبل کمتر از تورم بود اما در سه سال گذشته به طور میانگین رشد مالیات حدود 60 درصد بوده است چرا که مودیان جدید در این روند شناسایی شد. رشد اقتصادی باعث تحقق شرایط بهتر در حوزه های اجتماعی و عدالت اجتماعی نیز شد.

شهید رئیسی نگاه انتزاعی به مسائل نداشت و مسئله محور بود
محمدرضا مجیدی، عضو هیئت علمی پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت، نیز در این در نشست طی سخنانی  اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های ممتاز شهید رئیسی این بود که به حرکت در مدار سیاستهای نظام تاکید داشت. مسئله‌ای که پیش از این در دولتهای گذشته مغفول مانده بود. اگر بناست بر مدار بیانیه گام دوم حرکت کنیم جانمایی و حرکت نظام حکمرانی در این مسیر باید نصب العین برنامه‌های کاندیداها و دولت‌ها باشد. در چند روز گذشته تنها یکی از کاندیدها به سیاستهای کلی توجه داشت که جا دارد همه به آن توجه کنند.

حرکت شهید رییسی دو‌گانه‌های غلط داخلی و خارجی را از بین برد
آیت الله عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان، نیز در این نشست، شهید آیت‌الله رئیسی را به حق رئیس تراز گام دوم انقلاب اسلامی دانست و گفت:  رهبر انقلاب در جلسات دانشجویی در تبیین این بیانیه آن را تصویر‌سازی مسائل انقلاب، در 4 بخش عظمت انقلاب، عظمت راه طی شده، عظمت چشم انداز و آینده انقلاب و عظمت نقش جوان در این حرکت عمومی اعلام می‌کنند. شهید رئیسی عظمت این نقش و ظرفیت را به درستی شناخت  و ظرفیت نخبگان و چرخش به سمت جوانان را پیگیری کرد.
وی گفت: جوانان در معاونت‌های مختلف دولت، بدون اینکه مردم بدانند در سفرهای استانی مسائل را از قبل سفر بررسی می کردند و برنامه‌هایی را به  رئیس‌جمهور پیشنهاد می کردند. رئیس جمهور با اعتماد به این جوانان و توانایی خود این مسیر را دنبال می کرد.
کعبی گفت: شهید رئیسی راه و میدان را برای حرکت جوانان باز کرد. سخنگوی دولت را یک جوان تحصیل کرده انتخاب کرد و‌ دبیری هیئت دولت هم که انصافا کار سختی است به جوانان داد. دستیاران خود را نیز از این قشر انتخاب می کرد.
https://siasatrooz.ir/vdcg7y9qxak9xu4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی