شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۸
کد مطلب : 129814
رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا به نسل‌کشی ادامه می‌دهد

حقایقی هولناک از‌ کشتار کودکان و زنان باردار در غزه

حقایقی هولناک از‌ کشتار کودکان و زنان باردار در غزه
دفتر اطلاع رسانی دولتی در باریکه غزه در گزارشی اعلام کرد از هفتم اکتبر گذشته (پانزدهم مهر ۱۴۰۲) تاکنون ۱۵ هزار و ۶۹۴ کودک بر اثر حملات رژیم اشغالگر شهید، حدود ۳۴ هزار کودک زخمی و ۳هزار و ۶۰۰ کودک زیر آوار مفقود شده‌اند در حالی که هزاران زن باردار نیز در وضعیت بحرانی و از دست دادن جان خود و فرزندانشان قرار دارند.
در ادامه این گزارش آمده است: حدود یک هزار و ۵۰۰ کودک دست و پا یا چشم‌های خود را از دست داده یا دچار ناتوانی دائمی شده‌ و حداقل ۲۰۰ کودک توسط اشغالگران ربوده شده‌اند. ۱۷هزار کودک یتیم شده‌اند که سه درصد آنها هر دو والدین خود را از دست داده‌اند همچنین بیش از ۷۰۰ هزار کودک هم به اجبار از محل زندگی خود آواره شده‌اند.این گزارش می‌افزاید: حدود ۶۵۰ هزار کودک فلسطینی خانه خود را پس از ویران شدن توسط رژیم اشغالگر از دست داده‌اند. ۶۲۵ هزار کودک هم بر اثر تجاوز رژیم اشغالگر مجبور به ترک تحصیل شده‌اند. ۹۸ درصد کودکان غزه آب آشامیدنی سالم پیدا نمی‌کنند و به کمتر از سه لیتر آب در روز دسترسی دارند.سه هزار و ۵۰۰ کودک فلسطینیِ مبتلا به بیماری‌های مزمن به دلیل سوء تغذیه و عدم مراقبت‌های پزشکی لازم در معرض خطر مرگ قرار دارند. ۶۰ هزار جنین در شکم مادرشان در معرض سقط جنین، مرگ یا نقایص مادرزادی ناشی از اثرات بمب و مواد منفجره قرار دارند. حدود ۴۰ هزار نوزاد هم واکسیناسیون لازم را به صورت منظم دریافت نکرده‌اند و ۸۲ هزار کودک هم علائم سوء تغذیه دارند که علائم ۳۵ درصد از آنها شدید است.برنامه جهانی غذا از شرایط نامساعد و تکان دهنده بیش از یک میلیون آواره فلسطینی در جنوب غزه به دلیل جنگ خبر داد.مدیرکل وزارت بهداشت فلسطین ی تاکید کرد: ۶۰ هزار زن باردار در نوار غزه وجود دارند که با خطر سقط جنین مواجه هستند و از سوء تغذیه رنج می‌برند.
در همین حال در ادامه مقاومت فلسطین، سخنگوی گردان‌های شهید عزالدین القسام با ارسال پیامی به زائران بیت الله الحرام، آنان را به یاد غزه و پایبندی به اصول امت اسلامی دعوت کرد.ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های شهید عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس از حجاج بیت الله الحرام خواست تا با دعای خالصانه در اماکن مقدس و در مناسک حج، برادران خود را در نوار غزه و فلسطین اشغالی یاد کنند.منابع خبری از انفجار یک خودروی نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در جنوب نوار غزه و کشته شدن ۸ نظامی صهیونیست خبر دادند.
منابع صهیونیستی از افزایش آمار نظامیان مبتلا به اختلالات روانی خبر داده و اعلام کردند هزاران نظامی که از غزه برگشته‌اند از اختلال «اضطراب بعد از سانحه» رنج می‌برند.باراک از نخست‌وزیران اسبق رژیم اشغالگر با اشاره به چالش‌های بی‌شمار این رژیم در بحبوحه جنگ غزه اعلام کرد که «پیروزی مطلق» یک شعار توخالی است و نتانیاهو با مدیریت فاجعه‌بار جنگ، اسرائیل را به شکست مطلق نزدیک کرد نه پیروزی. خبر دیگر آنکه شهرداری کپنهاگ در همبستگی با فلسطین تصمیم گرفت سرمایه گذاری در شرکت‌های مرتبط با شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی را قطع کند.بری رئیس پارلمان لبنان در آستانه عید سعید قربان همبستگی خود را با مردم فلسطین در نوار غزه ابراز و تأکید کرد که امسال در سایه مصیبت‌هایی که مردم غزه در نتیجه جنایت‌های اسرائیل با آن مواجهند، او نمی‌تواند تبریک‌های عید قربان را بپذیرد.گروه «سرایا اولیاء الدم» از گروههای مقاومت عراق اعلام کرد که رزمندگانش، با پهپاد، پایگاه هوایی جاسوسی و کنترل ارتش رژیم صهیونیستی را در بلندیهای جولان اشغالی سوریه هدف قرار داده اند.
بدهند.تعداد زیادی از عراقی‌ها تصمیم گرفته‌اند که با توجه به نیاز مردم غزه به کمک در سایه تجاوز‌های رژیم صهیونیستی امسال قربانی نکنند.طبق گزارش عربی ۲۱، تعداد گسترده‌ای از عراقی‌ها با اشاره به شرایط ویژه منطقه در سایه جنگ غزه و نبود ساده‌ترین نیاز‌های زندگی در غزه به این اجماع‌نظر رسیده‌اند که امسال در عید قربان، قربانی نکنند.
خبر دیگر آنکه دو مقام رژیم صهیونیستی به تارنمای خبری آکسیوس گفتند که پیش بینی می شود رئیس جمهوری آمریکا برای جلوگیری از تبدیل تنش اخیر بین تل آویو و حزب‌ الله لبنان به یک جنگ تمام عیار، دوشنبه (۲۸ خرداد) فرستاده ای را به سرزمین های اشغالی اعزام کند.رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که حزب الله لبنان در پهپاد‌های خود برای عبور از سامانه‌های پدافند هوایی این رژیم از هوش مصنوعی استفاده می‌کند.به نوشته این رسانه ها، این پهپاد‌ها در عبور از سامانه‌های پدافند هوایی اسرائیل در شمال سرزمین‌های اشغالی از مکانیزم هو ش مصنوعی بهره می‌ب الله لبنان و دیگر گروه‌های مقاومت از همان روز‌های ابتدایی عملیات طوفان الاقصی، رژیم صهیونیستی را درگیر جبهه‌های مختلف جنگ کردند.
https://siasatrooz.ir/vdccsoqs02bqi48.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی