دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۹
کد مطلب : 129830
کابینه جنگ رژیم صهیونیستی پس از 8 ماه منحل شد

شکست رسمی اسرائیل در غزه و لبنان

شکست رسمی اسرائیل در غزه و لبنان
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، دوشنبه کابینه جنگی این رژیم را در حالی منحل کرد که این اقدام از یک سو نشانگر وضعیت بحرانی این رژیم در درون است و از سوی دیگر سندی آشکار بر شکست صهیونیست‌ها در جنگ غزه و لبنان می‌باشد.
در بحرانی بزرگ برای نتانیاهو کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی گزارش داد که احتمالا دیوان بین المللی کیفری طی ۱۰ روز آینده تصمیم خود درباره حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و یوآو گالانت وزیر جنگ این رژیم را اعلام خواهد کرد.
بسیاری ازکارشناسان و مقامات نظامی و سیاسی این رژیم اذعان کرده‌اند رویکرد نتانیاهو در قبال جنگ غزه نه یک رویکرد کلان ملی بلکه بیشتر در قالب اهداف شخصی و قدرت طلبی وی می‌باشد. خروج گانتس از کابینه جنگ زمینه تحرکات بیشتر افرادی همچون بن گویر برای حضور در کابینه جنگ شد که عملا با منافع فردی نتانیاهو سازگاری ندارد این تنش داخلی چنان بوده که درپی درخواست ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی برای پیوستن به شورای جنگی، نخست وزیر این رژیم انحلال این شورا را به وزرای کابینه اعلام کرد.
در بحرانی دیگر در ادامه اعتراضات به قانون معافیت حریدی ها از خدمت وظیفه اجباری، «بنی گانتس» عضو مستعفی کابینه جنگ رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که امنیت رژیم صهیونیستی نیازمند به کارگیری نظامیان بیشتر از تمام اقشار است. اخیرا «یائیر گولان » رئیس حزب کار رژیم صهیونیستی نیز درباره معافیت حریدی ها از خدمت وظیفه اجباری گفت که این مساله این رژیم را با بحران امنیتی بی سابقه ای مواجه کرده است.
همچنین نتانیاهو در حالی وعده پیروزی در جنگ غزه را سر داده و عملیات رفح را پایان این عملیات بزرگ نامیده بود که روند تحولات تهی بودن این ادعا را اشکار ساخت. نقطه اوج این شکست در روز شنبه رقم خورد چنانکه .رزمندگان القسام در عملیات خود در رفح موفق به انهدام یک نفربر پیشرفته ارتش رژیم صهیونیستی شدند که بر اثر آن چندین نظامی این رژیم از جمله فرمانده گروهان لشکر مهندسی ۶۰۱ به هلاکت رسیدند.در اقدامی که نوعی اذعان به برتری مقاومت می باشد با وجود انتقادهای گسترده در دولت اسرائیل به توقف عملیات نظامی در بخشی از نوار غزه، ارتش اسرائیل اعلام کرد که «وقفه تاکتیکی» روزانه را به اجرا خواهد گذاشت.این توقف عملیات نظامی از گذرگاه کلیدی کرم شالوم در جنوب نوار غزه و در جاده‌ای به طول ۱۲ کیلومتر بین ساعت ۸ صبح تا ۷ عصر به وقت محلی به اجرا گذاشته می‌شود.بنیامین نتانیاهو،  این اقدام ارتش را «غیرقابل قبول» توصیف کرد.چندین وزیر راست افراطی دولت اسرائیل نیز اجرای این وقفه را مورد انتقاد قرار داده‌اند.
رسانه‌های رژیم صهیونیستی یکشنبه شب اعتراف کردند که ارتش این رژیم برای نابودی گردان‌های القسام در رفح ناتوان است.در همین رابطه یک افسر رژیم صهیونیستی که نامش ذکر نشده در گفت وگو با رسانه‌های این رژیم گفته است که نیروهای ارتش روی پشت بام‌ها، نزدیک پنجره‌ها و داخل خانه‌ها در غزه همچون اردک در تیررس مبارزان فلسطینی هستند.
 رادیوی ارتش رژیم صهیونیستی فاش کرد که تعدادی از افسران ارشد رژیم صهیونیستی به روحیه بسیار بد نظامیان صهیونیست در نوار غزه اشاره کرده و گفتند که آنها با دشمن نامرئی می جنگند.«گای تسور»، فرمانده پیشین نیروهای زمینی ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی نیز گفت که اقدام نظامی بدون اقدام سیاسی بی‌فایده است. «اسحاق بریک» ژنرال بازنشسته رژیم صهیونیستی با بیان اینکه جنگ علیه غزه اهداف خود را از دست داده است، گفت که این جنگ تنها در راستای منافع «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم ادامه دارد.«دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در گفت وگو با شبکه 12 این رژیم گفت که ارتش قادر به بازگرداندن تمامی اسیران صهیونیست در نوار غزه از طریق عملیات نظامی نخواهد بود. وضعیت بحرانی صهیونیست‌ها در غزه چنان است که جورجیا ملونی نخست وزیر ایتالیا گفت که به نظر می‌رسد که اسرائیل در حال فروافتادن در تله حماس است. همچنین گاردین گزارش داد پیروزی قاطع رژیم صهیونیستی بر حماس ممکن نیست، زیرا مقاومت فلسطین در مذاکرات دست بالا را گرفته و جز به خروج کامل صهیونیست‌ها از غزه و برقراری آتش‌بس کامل راضی نخواهد شد.
نکته دیگر در حوزه میدانی مربوط به مرزهای شمالی سرزمین‌های اشغالی یعنی جبهه حزب الله است در حالی صهیونیست‌ها مدعی آمادگی برای نابودی لبنان بوده‌اند که عملیات‌های ترکیبی روزهای اخیر حزب الله تمام این ادعا را نابود ساخته چنانکه روز شنبه ژنرال «تامیر هیمن» رئیس سابق سرویس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی به سران این رژیم هشدار داد که به هیچ عنوان وارد جنگ فراگیر با نیروهای حزب الله لبنان نشوند.
مرکز مطالعات اسرائیلی «آلما» هم اخیرا به سران این رژیم هشدار داد که به هیچ عنوان در پی جنگ با نیروهای حزب الله لبنان در شمال فلسطین اشغالی نباشند. شکست صهیونیست‌ها در برابر حزب‌الله چنان است که در سفری سراسیمه "آموس هوکشتاین"، فرستاده جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، طی روزهای آینده به سرزمین های اشغالی و لبنان سفر خواهد کرد.
دانیال هاگاری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با اشاره به حملات حزب الله در جبهه شمالی اراضی اشغالی گفت، تشدید حملات حزب الله ما را به آستانه درگیری گسترده تر می‌کشاند. در این میان در ادامه رویکردهای ریاکارانه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در بیانیه‌ای به مناسبت عید سعید قربان گفت:عید در زمان سختی فرارسیده است که غیرنظامیان بیگناه غزه از جنگ رنج می‌برند.خبرگزاری آمریکایی آسوشیتد پرس با انجام تحقیقاتی فاش ساخت که در برخی خانواده‌های فلسطینی در نوار غزه چهار نسل به طور کامل از بین رفته‌اند.معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه بیان کرد که حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه پس از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی، این باریکه نیازمند و تحت محاصره را به جهنم روی زمین تبدیل کرده است.
https://siasatrooz.ir/vdcaeon6w49nua1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی