سه شنبه ۲۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۳
کد مطلب : 130096
ایران یکپارچه عزادار حسین بن علی(ع)

نماز عشق در ظهر عاشورا

نماز عشق در ظهر عاشورا
مردم ایران اسلامی بار دیگر در روز عاشورا در خیابان‌ها و همزمان با ظهر عاشورا به یاد امام حسین(ع) و یارانش نماز ظهر عاشورا را در خیابان‌های شهرهای کشور برپا کردند.
ایران اسلامی در روز و شب تاسوعا و عاشورای حسینی غرق در ماتم و عزا بود. مردم ایران همچون سال‌های گذشته در ماه محرم و روزهای تاسوعا و عاشورا به عزاداری سید و سالار شهیدان پرداختند.
حرکت دسته‌های عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورا به اوج خود رسید و در این دو روز و دو شب عاشقان اهل بیت و اباعبدالله مراسم پرشور عزاداری برپا و نذری‌های خود را اهدا کردند.
همه ایران سیاه‌پوش شده است برای شهادت امام حسین (ع) و یارانش، مردم ایران اسلامی بار دیگر برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره واقعه کربلا و عاشورا نه تنها در ایران بلکه در دیگر کشورهای دنیا نیز دسته‌های عزاداری برپا کردند.
اوج ‌عزاداری‌های مردم همزمان با روز عاشورای حسینی بود. مردم عزادار همزمان با ظهر عاشورا در گرمای طاقت فرسا با حضور در دسته‌های عزاداری ارادت خود را به اباعبداللله الحسین (ع) نشان دادند.
دیروز در شهرهای مختلف کشور مراسم عزاداری و سینه‌زنی برای سید و سالار شهیدان برپا شد و مردم با دسته‌‌های عزاداری به مرثیه‌خوانی پرداختند.
یکی از آیین‌های سنتی ایرانیان به خصوص اهالی لرستان در روز عاشورا، گل‌مالی است. لر زبانان ساکن تهران در منطقه باغ فردوس، همزمان با روز عاشورا این آئین را اجرا کردند. مردم در بازار تهران هم در دسته‌های عزاداری هیأت‌های سنتی حضور یافته و به عزاداری پرداختند.
جلوه زیبای ظهر علاشورا برپایی نماز جماعت همزمان با اذان ظهر عاشورا است، نمازی که اباعبدالله الحسین آخرین سجود خود را به بارگاه الهی هدیه کرد و با لب‌های تشنه بدون آن‌که مردم آن دوران به یاری‌اش بیایند، با اهل بیت و اندک یارانش به شهادت رسید و به ابدیت پیوست، اما قرن‌هاست که یاد او و قیام سراسر حقیقت اباعبدالله اکنون تبدیل به یک موج بزرگ علیه یزید و یزیدیان ‌زمان شده است.
https://siasatrooz.ir/vdcgyz9q3ak9wz4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی