جمعه ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۰
کد مطلب : 130337

شهید «محسن حججی» رادمردی از دیار سرخ علوی

شهید «محسن حججی» رادمردی از دیار سرخ علوی
«محسن حُجَجی» یکی از جوانان با صلابت، شجاع و رادمردی از دیار سرخ علوی است که به دست تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید و در وجود مردم جاودانه شد.
به گزارش ایرنا، ۱۸مرداد بزرگداشت شهدای مدافع حرم بود. رادمردانی همچون محسن حُجَجی‌ که از دیار سرخ علوی غیرتمندانه در راه دفاع از حریم اهل البیت (ع) همچون ارباب، سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) به دست کوردلان و جاهلان دوران، سر از پیکر پاکش جدا کردند.
حُجَجی ۲۱ تیر سال ۱۳۷۰ در شهر نجف‌آباد از توابع استان اصفهان دیده به جهان گشود. مدرک تحصیلی خود را سال ۱۳۸۹ در مقطع کاردانی‌ و در رشته تکنولوژی از مرکز آموزش علمی کاربردی علویجه دریافت کرد. وی سال ۱۳۹۱ عقد و بعد از دو سال ازدواج کرد و سال ۱۳۹۵ صاحب یک فرزند به نام علی شد. شهید حججی سال ۱۳۹۳ به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست و با رده نظامی ستوان در لشکر زرهی نجف‌اشرف حضور داشت.
با آغاز نبرد داعش در سوریه در سال ۲۰۱۱، حججی در محرم سال ۱۳۹۴ داوطلبانه برای مبارزه با نیروهای داعش به سوریه رفت و پس از ۴۵ روز بازگشت. او ۲۷ تیر سال ۱۳۹۶ برای دومین بار به سوریه رفت و در ۱۸مرداد همان سال در عملیاتی مستشاری در منطقه التَنْف واقع در مرز بین سوریه و عراق با حمله انتحاری داعش زخمی و به اسارت نیروهای گروه داعش درآمد و پس از ۲ روز در منطقه الولید عراق واقع در بیابان‌های جنوب استان الانبار توسط گروه تروریستی تکفیری با جدا کردن سر از پیکر مطهرش به شهادت رسید. پیکر نورانی و مطهر این شهید مدافع حرم ۶ شهریور به وطن بازگشت.
حضرت آیت الله سید علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در دیدار با متولیان فرهنگی کشور فرمودند: شهید حججی یک نمونه درخشان از رویش های انقلاب اسلامی است و در دنیایی که روزنه های اغواگری صوتی و تصویری فراوان وجود دارد، چنین درخشید و خداوند او را همچون حجتی در مقابل چشم همگان قرار داد.
ایشان افزودند: او راه صد ساله را یک شبه طی و برای بقای شریعت محمدی (ص) چون مسیح مطهر سر در طبق اخلاص به عروج ابدی گذاشت و فریادگویان وجدان های خفته تاریخ را زنده کرد و یک جهان فریاد را از حنجره خونینش به تاریخ سپرد.
سپهبد شهید سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس نیز پس از شهادت شهید حججی در پیامی، شهادت وی به دست نیروهای تکفیری داعش در سوریه را تسلیت گفت و افزود: به حلقوم بریده این شهید عزیز راه اباعبدالله (ع) سوگند یاد می کنیم که از تعقیب این شجره ملعونه و نابودی این غده خطرناک برآمده در پیکر جهان اسلام تا آخرین نفرشان از پای نخواهیم نشست.
وی افزود: پس از شکست های پی در پی گروه های تکفیری- وهابی وابسته به استکبار جهانی در برابر رزمندگان اسلام در جبهه های مختلف، گروه ترویستی داعش مرتکب جنایتی فجیع و غیرانسانی شد که در هیچ قاعده و قانون اسلامی و حتی انسانی نمی گنجد.
وی تاکید کرد: مردم دلاور و امت حزب الله خصوصا خانواده شهید حججی مطمئن باشند که فرزندان دلیر شما انتقام این اقدام ددمنشانه را با تصمیمی قاطعانه که ریشه کن کردن شجره خبیثه وهابیت و تروریسم از جهان اسلام است، خواهند گرفت.
فرمانده سپاه قدس گفت: این نوع جنایت ها که تاکنون هزاران مورد آن به همین شکل در عراق و سوریه بر ضد امت مسلمان اعم از شیعه و سنی به وقوع پیوسته تنها نتیجه ای که در برخواهد داشت، اتحاد و آگاهی بیشتر عالم اسلامی نسبت به هویت و خباثت این خوارج زمان است و ما را در پاک کردن سرزمین اسلامی از لوث وجود آنان مصمم تر و قدرتمندتر خواهد کرد.
وی افزود: ما از ابتدا مصمم و به دور از تردید در این راه گام برداشتیم اما ارتکاب این جنایت ها عزم و اراده ما را جزم تر و جدی تر کرد تا جای جای سرزمین های اسلامی را از وجود بی وجود پلیدشان تطهیر نماییم.
سردار سلیمانی یادآور شد: ایران اسلامی در راه آزادی و شریعت و برای نجات دین مبین اسلام چنین قربانیان ارزشمندی را تقدیم می کند و از خدای سبحان عاجزانه طلب می کنیم که حسن عاقبت با مرگی همچون شهید حججی عزیز برای مقرر فرماید.
تاکنون کتاب هایی با عناوین شهید محسن حججی به قلم زهرا مهدوی، سربلند به قلم محمدعلی جعفری، قصه‌های پهلوون محسن برای علی کوچولو و بچه‌ها نوشته علی چمن‌نژادیان در مورد زندگی و خاطرات شهید حججی به چاپ رسیده است.
مطالبی که برای این شهید گردآوری شد فقط به عنوان کتاب داستان منتشر نشده است. به گفته مسئولان آموزش‌ و پرورش با توجه به خاص بودن شهید حججی از سال تحصیلی ۹۷-۹۶ یک درس به نام شهید حججی در کتاب‌های پایه دوازدهم مدارس گنجانده شده است. محتوای این درس نیز با توجه به همایشی که به نام این شهید در تهران برگزار شد، جمع آوری و تدوین شد.
بعد از چهلمین روز شهادت شهید حججی قرار بود مجموعه داستانی «هفتمین نامه جابر» در ۱۰ قسمت به نویسندگی و کارگردانی رسول صانعی درباره زندگی (نوجوانی، جوانی، خانواده، پدر و مادر و در پایان اسیری و شهادت شهید محسن حججی) تولید شود اما تاکنون به دلیل موانعی که پیش روی کارگردان این مجموعه قرار گرفته این سریال ساخته نشده است.
همچنین تاکنون مستندهایی با عناوین شهید محسن حججی، مقصد عالی، کَسر الحُدود ، جان و معجزه انقلاب درباره شهید حججی ساخته شده است.
زمانی که شهیدحججی به شهادت رسید؛قاسم صرافان با نگاه ویژه به شعر، ترانه‌ای را برای این شهید سرود که با این مطلع شروع می‌شد«تصور هم نمی‌کردم ببینم کوه راه میره ببینم داره با لبخند به سوی قتلگاه میره رسیدی و همون‌هایی که چشماشونو می‌بستن حالا با دیدن چشمات میگن تا آخرش هستن تو بی‌سر سرتری از من چقدر زیباتری از من داری میری و با چشمات داری دل می‌بری از من». بعد از سرودن این شعر، حجت اشرف‌زاده این ترانه را ماندگار کرد و خواند.
حامد زمانی هم با خواندن ترانه‌ای با مطلع «دلش تفسیر نصرا... چمران خون تو رگ‌هاش جـهاد اسمش جهاد رسمش جهـاد اندیشه و رویاش» از جمله خوانندگانی بود که ترانه‌ای با عنوان جهاد و کلیپی هم با همین عنوان برای شهیدحججی تولید کرد.
همزمان با اولین سالگرد شهادت این مدافع حرم، نماهنگ علی کوچولو برای فرزند شهیدحججی منتشر شد. این نماهنگ تولید مأوا بوده و با الهام از برنامه کودک خاطره‌انگیز علی کوچولو با آهنگسازی مرحوم استاد بابک بیات و کارگردانی حامد حیدری همراه است. در این نماهنگ همه فرزندان مدافعان حرم حضور دارند اما کل نماهنگ با الهام از شهید حججی و فرزندش ساخته شده است.
https://siasatrooz.ir/vdcex78zfjh8xxi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی