سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۲
کد مطلب : 130392
دستاورد بزرگی که مقاومت غزه رقم زد

برگزاری ۲۲ هزار تظاهرات ضد صهیونیستی در اروپا

برگزاری ۲۲ هزار تظاهرات ضد صهیونیستی در اروپا
در دستاوردی بزرگ برای مقاومت غزه، از آغاز جنگ نسل کشی علیه غزه، ۲۲ هزار تظاهرات در ۶۵۰ شهر در ۲۰ کشور اروپا برگزار شده است.
بر اساس گزارش‌های منتشره به رغم سرکوب های گسترده به بهانه یهودستیزی و نیز ساسنورهای شدید خبری ابعاد گسترده جنایات صهیونیست‌ها در غزه، از آغاز جنگ نسل کشی علیه غزه، ۲۲ هزار تظاهرات در ۶۵۰ شهر در ۲۰ کشور اروپا برگزار شده است.
دیروز نیز شماری از حامیان فلسطین در جریان مسابقات تور دوچرخه سواری اسپانیا با مردم فلسطین اعلام همبستگی کردند.حامیان فلسطین در جریان مسابقات دوچرخه سواری در شهر سن سباستین اسپانیا، پرچم فلسطین را به اهتزار درآوردند.خبرگزاری روسیا الیوم تاکید کرد که تماشاگران این مسابقات در اعتراض به حضور تیم دوچرخه سواری اسرائیلی و به نشانه همبستگی با فلسطینیان و محکومیت جنگ علیه غزه، پرچم فلسطین را به اهتزار درآوردند.
در این میان منابع رسمی رژیم صهیونیستی امروز سه‌شنبه از آزادی نظامیان اسرائیلی متهم به تجاوز جنسی به یک اسیر فلسطینی در «سدیه تیمان» با حکم دادستانی نظامی و انتقالشان به حبس خانگی خبر دادند.تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز خبر آزادی این نظامیان از بازداشتگاه و حبس خانگی آنها را منتشر کرد.امری که بیانگر تایید اتهام وارده به این نظامیان است.  29 ژوئیه بود که اعضای دادستانی نظامی برای تحقیق در مورد 9 نظامی اسرائیلی که به یک اسیر فلسطینی تجاوز کرده بودند، آنها را بازداشت کردند. چیزی نگذشت که 5 نفر از این نظامیان آزاد و تبرئه شدند اما باقی نظامیان تحت بازجویی باقی ماندند.رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با رئیس‌جمهور روسیه در مسکو دیدار و گفت‌وگو کرد.پوتین در این دیدار گفت: آنچه در خاورمیانه اتفاق می‌افتد، با وجود عملیات ویژه، از چشم روسیه دور نمی‌ماند.
در شکستی بزرگ برای صهیونیست‌ها موسسه اعتبارسنجی فیچ با پیش‌بینی کردن آینده‌ای تاریک برای اقتصاد رژیم صهیونیستی، رتبه اعتباری آن را کاهش داد.موسسه اعتبارسنجی فیچ رتبه اعتباری اسرائیل را از A+ به A با چشم انداز منفی کاهش داد و انتظارات اعتباری منفی را با توجه به ادامه درگیری نظامی که بر امور مالی عمومی رژیم صهیونیستی اثر می‌گذارد، حفظ کرد. این موسسه اعتبارسنجی نوشت: از نظر ما، درگیری در غزه ممکن است تا سال ۲۰۲۵ ادامه یابد و خطر گسترش آن به دیگر جبهه‌ها وجود دارد.این موسسه انتظار دارد کسری بودجه رژیم صهیونیستی از ۴.۱ درصد در سال ۲۰۲۳ به ۷.۸ درصد تولید ناخالص داخلی در سال جاری برسد، همچنین بدهی در میان مدت بالای ۷۰ درصد تولید ناخالص داخلی باقی بماند.رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کسری بودجه در یک دوره ۱۲ ماهه به ۸.۱ درصد تولید ناخالص داخلی در ماه گذشته افزایش یافته است، در حالی که در پایان ماه قبل از آن ۷.۷ درصد بود. خبر دیگر آنکه صد‌ها شهرک‌نشین صهیونیست با یورش به مسجد الاقصی مراسم تلمودی انجام دادند. از سوی دیگر نیز وزیر خارجه اردن در واکنش به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی درباره ارسال تسلیحات به کرانه باختری از طریق مرز اردن اعلام کرد که مقامات این رژیم در این زمینه دروغ می‌گویند و این اطلاعات عاری از صحت است.
همچنین گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در فلسطین اشغالی در اظهاراتی از افزایش کمک‌های مالی آمریکا برای نسل کشی در نوار غزه به شدت انتقاد کرد.«فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در فلسطین اشغالی در انتقاد از کشتار مدرسه التابعین در شهر غزه گفت، این بودجه هر بار با استفاده بیشتر تل آویو از بمب‌های مرگبار افزایش می‌یابد. این بمب‌ها اجساد قربانیان را تا حدی متلاشی می‌کند که دیگر قابل شناسایی نیستند.
طبق گزارش شبکه الجزیره، وی افزود: شناسایی اجساد قربانیان قتل عام مدرسه التابعین اکنون با وزن گیری انجام می‌شود و وزن هر کیسه ۷۰ کیلوگرمی معادل یک فرد بالغ است.گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در فلسطین اشغالی پیشتر نیز در این باره به شبکه خبری الجزیره گفته بود هیچ کشور متمدنی نمی‌تواند نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در حق فلسطینیان را بپذیرد. رژیم صهیونیستی قوانین و نظام بین‌المللی را به تمسخر می‌گیرد و اموال اروپا را برای کشتن فلسطینی‌ها به کار می‌گیرد.این اظهارات پس از آن بیان شد که در کشتار جدید رژیم صهیونیستی در مرکز شهر غزه در بامداد روز شنبه بیش از ۱۰۰ نفر شهید و ده‌ها نفر زخمی شدند. سخنگوی وزارت خارجه چین نیز ضمن انتقاد از حمله رژیم صهیونیستی به دلیل حمله به یک مدرسه در غزه ، هرگونه اقدام علیه غیرنظامیان را به شدت محکوم کرد.لین جیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، در نشستی خبری و در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر موضع چین نسبت به حمله رژیم صهیونیستی به یک مدرسه در غزه گفت: ما نگرانی جدی نسبت به تلفات زیاد غیرنظامیان در نوار غزه بر اثر اقدامات نظامی اسرائیل داریم. ما هرگونه اقدام که منجر به آسیب رساندن به غیرنظامیان می‌شود را محکوم کرده و مخالف هرگونه نقض قوانین بین‌المللی بشر دوستانه هستیم. از سوی دیگر باشگاه اسیر فلسطین اعلام کرد در حملات نظامیان اشغالگر صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری ۲۰ فلسطینی بازداشت شدند.رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ علیه غزه در هفتم اکتبر گذشته دست کم ۱۰ هزار فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کرده است. ارتش رژیم صهیونیستی از ابتدای جنگ غزه تاکنون حملات علیه کرانه باختری را تشدید کرده و شمار بسیاری را شهید و زخمی کرده است.
https://siasatrooz.ir/vdcf1xdy0w6dmma.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی