پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۹
کد مطلب : 130405
رفتار دوگانه آمریکا همزمان با نشست دوحه تکرار شد

ارسال تسلیحات برای کشتار فلسطینی‌ها همزمان با ادعای آتش‌بس

ارسال تسلیحات برای کشتار فلسطینی‌ها همزمان با ادعای آتش‌بس
آمریکا با ادعای آتش‌بس امروز در حالی نشست دوحه را برگزار می‌کند که همزمان  کاخ سفید بسته تسلیحاتی 20 میلیارد دلاری را برای رژیم صهیونیستی جهت کشتار بیشتر در غزه را تایید کرد که موجب شده تا حماس ضمن محکوم سازی این دوگانگی رفتاری از مشارکت در نشست آتش‌بس خودداری کند.
کاخ سفید بدون در نظر گرفتن بحران انسانی در جنگ غزه و درخواست‌های بین‌المللی برای توقف جنایات صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان، بسته تسلیحاتی به ارزش 20 میلیارد دلار را برای رژیم صهیونیستی تایید کرد.طبق گزارش شبکه خبری (WION)، بسته چند میلیاردی ایالات متحده برای رژیم صهیونیستی شامل جنگنده و دیگر تجهیزات نظامی در بحبوحه تشدید تنش‌های اخیر در منطقه غرب آسیا می‌شود.طبق گفته پنتاگون، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا آنتونی بلینکن، فروش بیش از 50 جنگنده «اف-15» و تجهیزاتی به ارزش حدود 19 میلیارد دلار از جمله 774 میلیون دلار گلوله تانک و خودروهای نظامی به ارزش 583 میلیون دلار را برای رژیم صهیونیستی تأیید کرده است. طبق این گزارش، قرارداد 20 میلیارد دلاری آمریکا برای عرضه جنگنده‌های اف-15 تنها شامل فروش نمی‌شود بلکه به روزرسانی کیت‌هایی برای اسرائیل را نیز شامل می‌شود تا ناوگان فعلی جنگنده‌های خود را ارتقا دهد. این رفتارها موجب شده تا «احمد عبدالهادی» نماینده جنبش حماس، به خبرگزاری ریانووستی گفت: «به‌هیچ‌وجه در مذاکرات آتش‌بس در غزه که قرار است امروز برگزار شود، مشارکت نخواهیم کرد».جنبش حماس پیش از این گفته بود که آغاز دورهای جدید مذاکرات یا طرح پیشنهادهای تازه، فقط پوششی برای تجاوزگری‌های اسرائیل است.سه کشور مصر، قطر و آمریکا در تاریخ 13 مرداد از اسرائیل و حماس خواستند در تاریخ 15 آگوست، برای ازسرگیری گفت‌و‌گوها برای آتش‌بس و تبادل اسرا، پای میز مذاکره حاضر شوند؛ در این میان منابع عربی گفته‌اند که مذاکرات آتش‌بس غزه و توافق تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی در دوحه قطر برگزار می‌شود.
در مقابل اما جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای خواستار اجرای مفاد مذاکرات دوم جولای شد و گفت که نیازی به مذاکرات مجدد وجود ندارد. لازم به ذکر است کودکان در غزه همچنان قربانیان اصلی حملات سراسری اسرائیل هستند. طی جنگ ده ماهه اسرائیل در غزه، حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ کودک فلسطینی کشته شده اند. در این میان نماینده چین در سازمان ملل گفت که پکن خواستار تحقیق در خصوص گزارش‌ها مبنی بر آزار جنسی اسرای فلسطینی توسط سربازان اسرائیلی است.از سوی دیگر در سایه تداوم تنش‌ها در منطقه یک شرکت هواپیمایی ایرلندی تمام پروازهای خود را به اراضی اشغالی تا ماه آتی میلادی لغو کرد. علاوه بر این به گفته برخی منابع آگاه چند کشور عربی در تماس با اسرائیل نقش صلح‌بانی در غزه پسا جنگ را رد کردند.سازمان ملل نیز حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه التابعین که محل اسکان آوارگان بود را یکی از خونین‌ترین حملاتی خواند که این رژیم مرتکب آن شده است.سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن یورش صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی، خواستار ورود شورای امنیت به این تخلفات با هدف توقف آنها شد.دولت مکزیک «ادامه عملیات اسرائیل علیه مدارس و دیگر زیرساخت‌های ضروری در نوار غزه» را محکوم و این جنایت رژیم صهیونیستی را «مغایر با قوانین بین‌المللی بشردوستانه» ارزیابی کرد.
«جورجیا ملونی» نخست وزیر ایتالیا در تماس تلفنی با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، خواهان آتش‌بس فوری و پایدار در غزه شد. از سوی دیگر ارکستر سمفونی ملبورن استرالیا، اجرای یک پیانیست را به دلیل حمایتش از مردم فلسطین و مصاحبه علیه رژیم صهیونسیتی لغو کرد.روزنامه هاآرتص فاش کرد فشارهایی بر دیوان لاهه برای به تأخیر انداختن صدور حکم‌های جلب نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی وجود دارد.از سوی دیگر محمد فهد الشلالده، وزیر دادگستری سابق فلسطین گفت: اعتراضات صدور حکم جلب جنایتکاران جنگی اسرائیلی به ویژه نتانیاهو و گالانت را به تأخیر انداخته است.وی که کارشناس حقوق بین المللی است، به الجزیره گفت: دیوان کیفری بین‌المللی ۶۰ درخواست برای توقف صدور این حکم‌های جلب دریافت کرده است اما این اعتراضات ارزشی ندارد و حتما حکم‌های جلب صادر خواهد شد.
https://siasatrooz.ir/vdcawwn6m49ney1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی