?>?> سروش صحت با «اکنون» به نمایش خانگی می‌آید | سیاست روز
پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۹
کد مطلب : 130406
فرصت سوزی تلویزیون یکی پس از دیگری

سروش صحت با «اکنون» به نمایش خانگی می‌آید

سروش صحت با «اکنون» به نمایش خانگی می‌آید
هشت سال از تولید برنامه «کتاب باز» با اجرای سروش صحت و کارگردانی محمدرضا رضائیان در شبکه نسیم گذشت و در حال حاضر با تصمیمات اشتباه سازمان صداوسیما، پخش و تولید این برنامه برای تلویزیون متوقف شده است، برنامه‌ای که در زمان پخش از تلویزیون توانسته بود علاوه بر علاقه‌مندان به ادبیات و کتاب، مخاطبان زیادی را با معاشرت‌ها و مهمان‌های برنامه کتاب باز به خود جذب کند و یکی از برنامه‌های محبوب رسانه ملی لقب بگیرد. حال و پس از جدایی سروش صحت به عنوان مجری کتاب باز از سازمان صداوسیما، محمدرضا رضائیان تصمیم گرفته برنامه «اکنون» را به عنوان نسخه غیرتلویزیونی کتاب باز در یکی از پلتفرم های نمایش خانگی تولید و به صورت هفتگی منتشر کند، کاری که با توجه به سابقه کتاب باز در جذب مخاطب، موفق و پربیننده خواهد شد.
ظاهراً «اکنون» به تهیه ‌کنندگی و کارگردانی محمدرضا رضائیان، طبق خبری که درباره آن منتشر شده، یک تاک‌شوی هفتگی است که با حس‌وحال «کتاب باز» و نگاهی که از تیم سازنده این برنامه انتظار می‌رود، طراحی شده و در حال ساخت است.
کتاب باز اولین تولید تلویزیون با موضوع کتاب بود که توانسته بود علاوه بر کتاب خوان‌ها تأثیر گسترده روی مردم عادی جامعه بگذارد و حتی میانگین مطالعه و کتاب خوانی را در میان مردم جامعه ما که رابطه خوبی با کتاب و کتاب خوانی ندارند، بالا ببرد. فصل اول مجموعه کتاب باز برای اولین بار با اجرای امیرحسین صدیق روی آنتن رفت، ولی با تغییر سیاست‌ها و اجرای این برنامه در چهار فصل بعدی، سروش صحت جایگزین امیرحسین صدیق شد .
سروش صحت در این برنامه با تغییر سیاست‌ها با دعوت از چهره‌های مختلف ادبی و هنری سعی کرد برنامه را به سمت و سویی ببرد که برای مخاطبان عام نیز جذابیت داشته باشد که در این مسیر بسیار موفق بود.
گواه این مساله آنجاست که در شبکه‌های مجازی همچنان و پس از چند سال از توقف پخش بریده هایی از این برنامه توسط مخاطبان دست به دست می‌شود و بازدید بسیار بالایی نیز در صفحات مجازی دارد.
نکته قابل توجه و بسیار ارزشمند این برنامه علاقه شدید مخاطبان به روی آوردن به کتاب خوانی بود.خیلی وقت‌ها شنیده بودیم کتاب‌فروشی‌ها می‌گفتند کتاب‌هایی که در این برنامه نامشان به میان می‌آید فروش بیشتری پیدا می‌کنند.
کتاب باز در حالی سال 1400 به پایان خود رسید که هیچکس حتی فکرش را هم نمی کرد سرنوشتی همچون برنامه نود عادل فردوسی پور در انتظارش باشد.
سروش صحت در برخی از مصاحبه‌ها گفته بود، آنقدر دلبسته این برنامه شده که دلش می‌خواهد مادام‌العمر ادامه داشته باشد و حتی اگر تلویزیون نخواهد با او در زمینه ساخت برنامه همکاری کند امیدوار است اجازه دهد کتاب‌باز را ادامه دهد.
با بی‌تدبیری برخی مدیران تلویزیون، دفتر کتاب باز برای همیشه بسته شد و سروش صحت به آرزویش نرسید و در نهایت این برنامه در پایان فصل پنجم در مدیوم تلویزیون به پایان رسید. حال که تقریبا! سه سال از پایان این مجموعه می‌گذرد نبود آن بیش از پیش احساس می‌شود و همچنان در شبکه‌های اجتماعی طرفداران خاص خودش را دارد. هنوز نمی‌دانیم سروش صحت و تیم کتاب‌باز در برنامه «اکنون» تا چه حد روی الگوی «کتاب‌باز» پیش خواهند رفت و برنامه چه ویژگی‌هایی خواهد داشت اما از همین حالا می‌توانیم مطمئن باشیم با توجه به ذوق بالای صحت در زمینه کتاب و کتاب‌خوانی با اثر موفقی روبرو خواهیم بود. با توجه با اظهارات رضاییان مجموعه «اکنون» در حال تولید است و احتمالا بزودی از پلتفرم فیلمیو پخش خواهد شد.
 
علی کلانتری
https://siasatrooz.ir/vdcbggb80rhbfap.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی