سه شنبه ۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۲
کد مطلب : 130533
ارسال کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل به غزه متوقف شد

چراغ سبز آمریکا تکمیل نسل‌کشی فلسطینی‌ها

چراغ سبز آمریکا تکمیل نسل‌کشی فلسطینی‌ها
همزمان با ارسال تسلیحات آمریکایی به تل آویو برای کشتار بیشتر نشریه «بلومبرگ» به نقل از یک مقام ارشد سازمان ملل اعلام کرد که به علت کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی، سازمان ملل کمک‌های بشردوستانه در غزه را متوقف کرد.
این مقام سازمان ملل که نخواسته نامش فاش شود دراین‌باره تصریح کرد پس از آنکه اسرائیل دستور تخلیه فوری ساکنان منطقه «دیرالبلح» در مرکز غزه صادر کرد؛ سازمان ملل نیز به علت این مانع و کارشکنی کمک‌های بشردوستانه و طرح واکسن‌زنی کودکان غزه را متوقف کرد.سازمان ملل تصمیم داشت واکسن فلج اطفال را به بیش از ۶۴ هزار کودک فلسطینی تزریق کند.
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)  دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای به جنایات دشمن در دیر البلح واکنش نشان داد و آنرا یکی از وحشیانه‌ترین اشکال نسل‌کشی دانست.حماس دراین‌باره تاکید کرد که حملات و جنایات وحشیانه ارتش اشغالگر صهیونیستی در استان مملو از جمعیت دیر البلح در مرکز نوار غزه و عملیات کوچاندن فلسطینیان زیر بمباران‌های شدید و وادار کردن آنان به رفتن به مناطقی با مساحت کم و فاقد خدمات انسانی و خارج کردن بیمارستان شهدای الاقصی از خدمت، یکی از وحشتناک‌ترین اشکال نسل‌کشی است که بشر در دوره معاصر به خود دیده است و توسط رژیم نازی و اشغالگر صهیونیستی در مقابل دیدگان جهانیان انجام می‌گیرد.
در این میان در پی شهادت پنج جوان فلسطینی در کرانه باختری در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی، فلسطینیان در این منطقه اعتصاب سراسری برقرار کردند. همچنین تظاهرات کنندگان ضد نتانیاهو با تجمع در خیابان ایالون، این خیابان را که مرکز اصلی تردد در قلب تل‌آویو است، مسدود کردند.شرکت کنندگان در این تظاهرات با حمل پلاکاردهایی نتانیاهو را مسئول تعطیل شدن انجام تبادل اسرا معرفی و تاکید کردند که نخست وزیر این رژیم به جای بازگرداندن اسرای اسرائیلی به منازلشان، تنها برای باقی ماندن خود در حاکمیت، همه را به سمت جنگ منطقه‌ای سوق می دهد.
حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه ادامه دارد و بر اثر آن شماری دیگر از فلسطینی‌ها شهید شدند. منابع فلسطینی اعلام کردند در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه تا این لحظه ۲۰ فلسطین شهید و ده‌ها نفر نیز زخمی شدند.منابع فلسطینی با اشاره به توقیف پیکر ۵۵۲ شهید توسط رژیم صهیونیستی و خودداری این رژیم از تحویل آنها اعلام کرد که ۲۵۶ مورد از این پیکرها در گورستانی مخوف به نام ارقام هستند.این منابع بیان کردند: شمار پیکرهای توقیف شده شهدای فلسطینی توسط رژیم اشغالگر به ۵۵۲ پیکر رسیده است و این رژیم آنها را در سردخانه‌ها و گورستان موسوم به «گورستان ارقام» نگهداری می‌کند. ۲۵۶ مورد از این پیکرها در گورستان ارقام هستند و ۲۹۶ مورد نیز از سال ۲۰۱۵ در توقیف هستند. ۹ پیکر توقیف شده زن بوده و ۵۵ پیکر نیز متعلق به افراد زیر ۱۸ سال است.منابع مذکور اعلام کردند: رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ نسل‌کشی در نوار غزه پیکر ۱۴۹ شهید را توقیف کرده است و این شامل شهدای اهل نوار غزه نمی‌شود. پیکر توقیف شده شهدای نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی صدها تن تخمین زده می‌شود و رژیم صهیونیستی اعداد و ارقام مشخصی را در این باره اعلام نمی‌کند.
خبر دیگر آنکه الازهر از دولت‌های جهان اسلام خواست در قبال اظهارات افراطی وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در خصوص مسجد الاقصی مواضعی جدی اتخاذ کنند.ایتامار بن گویر دوشنبه اعلام کرد سیاست وی اجازه دادن به یهودیان برای ادای آداب دینی در مسجد الاقصی است و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم قبل از تشکیل دولت از این مساله آگاه بوده است.
از سوی دیگر یک رسانه وابسته به یهودیان حریدی آمریکا در واکنش به اظهارات یک عضو کابینه رژیم صهیونیستی درباره لزوم ساخت کنیسه در مسجدالاقصی، اظهارات وی را محکوم و یورش به مسجدالاقصی را حرام اعلام‌کرد.روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» در گزارشی از اعتراض شدید یهودیان حریدی ساکن آمریکا به اقدام «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی کابینه «بنیامین نتانیاهو» برای یورش به مسجدالاقصی خبر داد.براساس این گزارش، هفته نامه حریدی «یاتید نعمان» چاپ نیوجرسی آمریکا در یادداشتی، «بن گویر» را فردی آتش افروز خطاب کرد که با اقداماتش، موجب به خطر افتادن جان ساکنان سرزمین مقدس می شود.
از سوی دیگر  منیر البرش مدیر کل وزارت بهداشت غزه گفت که فعالیت و کار بیمارستان های شهر غزه و شمال نوار غزه  در صورت ادامه اشغال و تلاش صهونیست ها برای جلوگیری از ورود سوخت، ظرف ۴۸ ساعت متوقف می‌شود.
 البرش در مصاحبه با المیادین تایید کرد که بیش از ۶۰ درصد داروها در نوار غزه در دسترس نیست و اشغال از محور «نتزاریم» به سمت نوار شمالی مانع از ورود واکسن شده است.وی در خصوص وضعیت بیمارستان‌های غزه ادامه داد که پرسنل پزشکی ساعاتی پیش با وجود تهدید اشغالگران مبنی بر هدف قرار دادن بیمارستان شهدای الاقصی با اعلام منطقه عملیاتی، به بیمارستان بازگشتند.البرش با اشاره به اینکه اشغالگران همچنان به گرسنگی دادن غیرنظامیان ادامه می‌دهند، خاطرنشان کرد که نمی توان برای کودکان زیر آتش و در نبود شرایط محیطی سالم واکسن تهیه کرد.
این در حالی است که رژیم صهیونیستی به جنگ نسل کشی خود علیه نوار غزه ادامه می‌دهد و طی ۲۴ ساعت دو قتل عام انجام داده است که از این تعداد ۳۳ شهید و ۶۶ زخمی به بیمارستان‌ها رسیده اند.
خبر دیگر آنکه معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی گفت: مقاومت، نیرو‌های اشغالگر را وارد جنگی فرسایشی کرده و در نهایت آنها را وادار به عقب‌نشینی از نوار غزه خواهد کرد. محمد الهندی معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی تصریح کرد که نتانیاهو به دنبال دستیابی به توافق نیست و آمریکا هم فشاری بر این رژیم وارد نمی‌کند.الهندی با اشاره به اینکه نتایج مذاکرات جاری در قاهره را با حماس بررسی کرده، تاکید کرد که موضع ملی در نهایت همان چیزی خواهد بود که حماس در قاهره اعلام خواهد کرد.وی گفت: طرف‌های میانجی باید رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهند و اصرار نتانیاهو بر ادامه اشغال محور فیلادلفیا مساله‌ای سیاسی است نه امنیتی.
https://siasatrooz.ir/vdcc1xqs12bq1p8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی