چهارشنبه ۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۶
کد مطلب : 130543
وقتی شریک بایدن در تشدید تحریم‌های ضد ایرانی مدعی مذاکره می‌شود

دروغ‌های انتخاباتی «هریس»؛ این شماره «برجام جدید»

دروغ‌های انتخاباتی «هریس»؛ این شماره «برجام جدید»
در شرایطی که در طول 4 سال گذشته هریس در مقام معاون بایدن رئیس جمهور آمریکا بر تحریم ایران و حمایت از رژیم صهیونیستی تاکید کرده است اکنون در ادامه دروغ پردازی‌های انتخاباتی برای کسب مشتی رای، یک کارشناس مسائل سیاست خاورمیانه و مقام اسبق کاخ سفید و از نزدیکان دموکرات‌ها، مدعی است که در صورت پیروزی کامالا هریس، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر، او با تهران به توافقی مشابه برجام دست خواهد یافت.
یکی از مقامات اسبق کاخ سفید و کارشناس مسائل خاورمیانه مدعی است که در صورت پیروزی نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، به‌دنبال توافق هسته‌ای جدیدی با تهران خواهد بود.به نقل از فاکس‌نیوز، جوئل روبین، کارشناس مسائل سیاست خاورمیانه که در دوران ریاست جمهور باراک اوباما، رئیس جمهور اسبق آمریکا به عنوان معاون مشاور وزیر امور خارجه در امور اجرایی هم فعالیت می‌کرد، مدعی است که در صورت پیروزی کامالا هریس، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر، او با تهران به توافقی مشابه برجام دست خواهد یافت. روبین که در مذاکرات برجام نیز نقش‌آفرینی کرده بود، مدعی شد: دوران اینکه فکر کنیم توافق هسته‌ایِ قدیمی قابل احیاست، گذشته است. پیشرفت ایران در برنامه هسته‌ایش از محدودیت‌های قبلی عبور کرده است و در نتیجه، هدف باید یک توافق هسته‌ای محکم و قابل راستی‌آزمایی باشد که توانایی تسریع دستیابی به سلاح هسته‌ای را تحدید و مدیریت کند.وی مدعی شد: بهترین راه برای این کار، یک توافق هسته‌ای محکم و قابل راستی‌آزمایی است. هر رئیس جمهور واقع‌بینی به‌دنبال چنین توافقی خواهد رفت و کامالا هریس، رئیس جمهوری بالقوه با چنین رویکرد واقع‌بینانه‌ای است.هریس در جریان کارزار کوتاه انتخاباتی‌اش در سال ۲۰۲۰ مدعی شده بود که در صورت پیروزی در انتخابات، توافق با ایران را احیا خواهد کرد؛ این ادعا در حالی بود که او پس از پیروزی جو بایدن در انتخابات آن سال، به عنوان معاون وی منصوب شد و هم‌اکنون نیز پس از کناره‌گیری بایدن از نامزدی دموکرات‌ها، به طور رسمی به عنوان نامزد این حزب، رقیب انتخاباتی ترامپ محسوب می‌شود ولی هرگز برای احیای برجام اقدامی نداشته است. ادعای مذاکراتی آمریکا در حالی مطرح می‌شود که موسسه اعتباری آمریکایی مودیز به مقامات تل‌آویو هشدار داد که ورود آنها به یک درگیری نظامی با ایران و حزب الله عواقب مالی وخیمی برای اسرائیل دارد. موسسات رتبه سنجی آمریکایی بار دیگر به خطرهای هر گونه گسترش دامنه جنگ در سطوح زمانی و مکانی بر اقتصاد رژیم صهیونیستی و پیامدهای آن هشدار دادند.
در این میان وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با اتهام‌زنی علیه ایران درباره ایجاد جبهه مقاومت در شرق، خواستار انتقال اجباری فلسطینیان در کرانه باختری اشغالی شد.یسرائیل کاتس، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با انتشار یک پیام در شبکه اجتماعی ایکس از جابجایی اجباری فلسطینیان استقبال کرد و نوشت: «ارتش ما در اردوگاه‌های جنین و طولکرم سخت کار می‌کند تا زیرساخت‌های اسلامی-ایرانی را که در آنجا ایجاد شده است، از بین ببرد.»وی مدعی شد: «ایران در تلاش است تا با تامین مالی و تسلیح حماس و قاچاق سلاح‌های پیشرفته از اردن، جبهه شرقی علیه اسرائیل در کرانه باختری مانند غزه و لبنان ایجاد کند.»کاتز افزود: «ما باید با تهدید در کرانه باختری مانند غزه برخورد کنیم، از جمله تخلیه موقت ساکنان فلسطینی و هر اقدام دیگری که لازم باشد. این جنگ برای همه چیز است و ما باید در آن پیروز شویم.» از سوی دیگر سخنگوی شورای امنیت کاخ سفید گفت: به نظر می‌رسد ایران آماده حمله به اسرائیل است.سخنگوی شورای امنیت کاخ سفید با بیان اینکه  ایران در حال آماده شدن برای حمله به اسرائیل است افزود:  پیام ما به ایران این است که هیچ دلیلی برای شروع یک جنگ منطقه‌ای وجود ندارد.
 خبر دیگر آنکه خانم کامیکاوا یوکو، وزیر امور خارجه ژاپن در تماس تلفنی با سید عباس عراقچی، وزیر خارجه کشورمان در مورد موضوعات مختلف دو جانبه و بین‌المللی گفتگو کرد.در ادامه کامیکاوا با ابراز نگرانی جدی نسبت به اوضاع رو به وخامت کنونی در خاورمیانه اظهار داشت که تشدید تنش‌ها به نفع منطقه و یا کل جامعه بین المللی نیست.وی افزود همه تلاش‌ها باید در جهت اجتناب از افزایش تنش‌ها صورت گیرد و همچنین خواستار خویشتنداری از جانب ایران شد علاوه بر این وزیر امور خارجه ژاپن از ایران خواست تا قویاً از سایر گروه‌های مرتبط از جمله حزب الله و حوثی‌ها که بر آنها نفوذ دارد، بخواهد که خویشتنداری نمایند.
در حوزه رسانه‌ای نیز نشریه صهیونیستی «جروزالم پست» با تاکید بر این که ایران در حال انجام «حمله دیپلماتیک» به این رژیم است، خاطرنشان کرد که تهران تهدیدی چند بعدی برای «اسرائیل» به شمار می رود.این روزنامه عبری نوشت: عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جدید ایران، در این زمان که ایران همچنان تهدید نظامی برای «اسرائیل» به شمار می‌رود، به سرعت برای «تقویت نقش تهران در منطقه» اقدام کرده است.
در همین حال در ادامه حمایت از مقاومت عضو دفتر سیاسی و مسوول روابط عربی و اسلامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) طی تماس تلفنی با وزیر خارجه ایران، ضمن تبریک به وی، در مورد اوضاع غزه و وضعیت مذاکرات آتش بس رایزنی کرد. از سوی دیگر سخنگوی کابینه رژیم صهیونیستی مدعی شد ایران تلاش می‌کند جبهه دیگری برای حمله به رژیم صهیونیستی آماده کند اما تل‌آویو این جبهه را خنثی خواهد کرد.سخنگوی کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد تل‌آویو درباره آزادی ۱۰۸ اسیر اسرائیلی باقی‌مانده در نوار غزه متعهد است.
https://siasatrooz.ir/vdcdoz0fsyt0sk6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی