جمعه ۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۴
کد مطلب : 130556
فلسطینی‌ها جبهه جدید مبارزه با اشغالگران را باز کردند

آتش مقاومت غزه در کرانه باختری

آتش مقاومت غزه در کرانه باختری
اشغالگران همزمان با ادامه بمباران و گلوله‌باران مناطق مختلف غزه، شهرها و اردوگاه‌های مختلف کرانه باختری را مورد هجوم وحشیانه خود قرار داده‌اند در حالی که فلسطینی‌ها با مقاومت در کرانه باختری ابعاد جدیدی میدان جنگ علیه اشغالگران گشوده‌اند.
329 روز از جنگ در غزه می‌گذرد؛ جنگی که تاکنون هیچ دستاوردی برای اشغالگران نداشته و ارتش صهیونیستی به هیچ کدام از اهداف اعلامیه ابتدایی خود نرسیده است و از این رو از بامداد چهارشنبه لشکرکشی بزرگی را در شهرهای کرانه باختری آغاز کرده تا به گفته گروه‌های مقاومت اندک دستاوردی برای خود دست و پا کند. در این میان در حالی که مناطق مختلف شهر غزه، خان یونس و دیرالبلح شاهد بمباران و گلوله‌باران اشغالگران بوده؛ صحنه‌های شهرها و اردوگاه‌های کرانه باختری نیز چیزی کمتر از جنگ ندارد و جوانان فلسطینی به مقاومت در برابر نظامیان صهیونیست ادامه می‌دهند. در پی بمباران یک خانه مسکونی در شهرک «عبسان» در شهر خان یونس  شهادت 3 نفر از جمله یک کودک خردسال و مجروحیت 4 نفر دیگر گزارش شده است.توپخانه ارتش اسرائیل  منطقه الدعوه در شمال اردوگاه النصیرات را هدف گلوله‌باران قرار داد.در پی بمباران یک خانه مسکونی در نزدیکی چهارراه «الهوجا» در اردوگاه جبالیا در شمال غزه، تاکنون 2 نفر از جمله یک کودک شهید و تعدادی دیگر زخمی شده‌‌اند. فرمانده عزالدین قسام در اردوگاه جنین (شمال کرانه باختری) به شبکه الجزیره گفت که در حمله رزمندگان این گروه مقاومت به سوی نظامیان رژیم اشغالگر در منطقه «الحاره الشرقیه» در اردوگاه جنین، یک نظامی به هلاکت رسیده و چندین نظامی دیگر زخمی شده‌اند.در این عملیات، رزمندگان فلسطینی با نصب بمب‌های شدیدالانفجار در مسیر خودروهای اشغالگران، آن‌ها را مورد هدف قرار دادند.
نماینده حماس در لبنان با اشاره به اینکه رژیم اشغالگر در چهارچوب یک طرح سیستماتیک، برای نابودی همه فلسطینی‌ها تلاش می‌کند تاکید کرد که مقاومت در کرانه باختری، دشمن را غافلگیر خواهد کرد.«احمد عبدالهادی» در گفتگو با المیادین، درباره تحولات رخ داده در کرانه باختری اظهار داشت: دشمن صهیونیستی در قالب یک طرح سیستماتیک تلاش می‌کند تا فلسطینی‌ها را در کرانه باختری از بین ببرد. در این میان در ادامه رویکرد اشغالگرایانه کابینه امنیتی و سیاسی پنجشنبه شب در پایان نشست خود، به حفظ ارتش اشغالگر در محور فیلادلفیا در مرز نوار غزه با مصر رای داد.
خبر دیگر آنکه نظرسنجی انجام شده توسط شورای امور جهانی شیکاگو نشان می‌دهد که افزون بر نیمی از آمریکایی‌ها معتقدند که کمک‌های نظامی ایالات متحده به رژیم صهیونیستی، که برای کشتار غیرنظامیان استفاده می‌شود، بایستی محدود شود.وزیر خارجه کوبا نیز واشنگتن را به همدستی با رژیم صهیونیستی در نسل کشی علیه ملت فلسطین در غزه متهم کرد. این در حالی است که کامالا هریس در مصاحبه با سی‌ان‌ان درباره برنامه‌هایش گفت سیاست بایدن در تأمین تسلیحاتی اسرائیل را تغییر نخواهد داد.
خبر دیگر آنکه همزمان با شکست‌های سنگین صهیونیست‌ها در غزه و نیز معطوف شده آنها به کرانه باختری، نماینده سازمان جهانی بهداشت برای اراضی اشغالی فلسطین اعلام کرد صد‌ها هزار واکسن فلج اطفال به غزه تحویل داده شد. به گفته ریک پیپرکورن، نماینده سازمان جهانی بهداشت برای اراضی اشغالی فلسطین، حدود ۱.۲ میلیون دوز واکسن پیش از اول سپتامبر برای واکسینه کردن بیش از ۶۴۰۰۰۰ کودک در برابر فلج اطفال به غزه تحویل داده شده است. خبر دیگر آنکه خانواده اسرای اسرائیلی نتانیاهو را به خاطر تصمیم کریدور فیلادلفیا مورد انتقاد قرار دادند.گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در اراضی اشغالی فلسطین، ناکامی جهان در حفاظت از فلسطینیان در برابر جنایات اسرائیل را با شکست‌های قبلی جامعه بین الملل در حمایت از قربانیان در جریان نسل کشی در رواندا و بوسنی برابر دانست.
همچنین سخنگوی سازمان ملل می‌گوید ارتش رژیم صهیونیستی عامدانه به یک خودروی متعلق به امدادگران این سازمان حمله کرده است.رادیو سراسری آمریکا یک فایل درز یافته از سفارت این کشور در قدس اشغالی را فاش کرد که شامل توصیه‌ای برای اتخاذ «اقدامات تخفیقی و کاهش‌دهنده» در حاشیه دستورات تخلیه گسترده ارتش اشغالگر در نوار غزه است.خبر دیگر آنکه اسد رئیس‌جمهور سوریه با بیان اینکه موضع کشورش در حمایت از فلسطین ثابت است، تأکید کرد که هرج و مرج ایجاد شده توسط آمریکا، بی‌ثباتی را در جهان افزایش داده است.بشار اسد به موضع ثابت سوریه در قبال مسئله فلسطین اشاره کرد و گفت: نگاه به عملیات طوفان الاقصی باید در چارچوب مسئله فلسطین و نه صرفاً به عنوان یک رویداد میدانی زودگذر باشد. این در حالی است که ایالات متحده و متحدان غربی آن تلاش می‌کنند طوفان الاقصی را عامل اصلی تنش‌های کنونی جلوه دهند.
https://siasatrooz.ir/vdchmvnz-23nxmd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی