جمعه ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۱
کد مطلب : 130585

فرار تنها گزینه اشغالگران در برابر مقاومت جنین

فرار تنها گزینه اشغالگران در برابر مقاومت جنین
با مقاومت همه جانبه فلسطینی ها نظامیان ارتش اشغالگر اسرائیل و نیروهای سازمان شاباک پس از ۱۰ روز یورش گسترده، از شهر و اردوگاه جنین خارج شدند.
با خروج نظامیان اشغالگر، رفت و آمد خودروها پس از 10 روز در خیابان‌هایی که همچنان از تخریب گسترده اشغالگران در امان مانده است از سر گرفته شد.طبق گزارش وزارت بهداشت فلسطین، طی این لشکرکشی گسترده، 22 زن و مرد فلسطینی در شهر و اردوگاه جنین به شهادت رسیدند.پس از خروج نظامیان اشغالگر، فلسطینی‌ها تصاویری از حجم تخریب و ویرانی بر جا مانده از شهر و اردوگاه جنین را منتشر کردند که نشان می‌دهد بولدزرهای اسرائیلی چگونه آسفالت خیابان‌ها را کنده و زیرساخت‌های آب و فاضلاب را تخریب کرده‌اند.جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه ای اظهارات وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را اعتراف به جنایت علیه ملت فلسطین دانست.جنبش جهاد اسلامی فلسطین سکوت جهانیان و کشورهای عربی در قبال جنایات دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین در غزه و کرانه باختری را شدیداً محکوم کرد.این جنبش تاکید کرد که اظهارات وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مبنی بر در پیش گرفتن سیاست قلع و قمع فلسطینیان اعتراف رسمی به قتل و کشتار و ترور و اعدام این ملت است.
همچنین یکی از رهبران مقاومت فلسطین تاکید کرد محور فیلادلفیا همچنان مانع اصلی در مقابل رسیدن به توافق آتش بس در نوار غزه است.یکی از رهبران مقاومت فلسطین امروز جمعه گفت: رژیم اشغالگر اسرائیل بر عدم عقب‌نشینی از محور فیلادلفیا در مرحله اول توافق اصرار دارد. ما به میانجی‌ها مخالفت قاطعانه خود را با ماندن نیروهای اسرائیلی طی مرحله اول که ۴۲ روز است، ابلاغ کردیم. از سوی دیگر سازمان ملل نسبت به وضعیت انسانی در نوار غزه هشدار داد و اعلام کرد که این وضعیت از مرز فاجعه عبور کرده است و سازمان ملل نمی‌تواند تمام نیازهای نوار غزه را برآورده کند.
حزب الله لبنان در اولین بیانیه خود از هدف قرار دادن مرکز نظامی ‏«معیان باروخ» در شمال فلسطین اشغالی در عملیات پهپادی خبر داد.مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد که پادگان زبدین را با موشک هدف قرار داده که مستقیم به هدف مورد نظر اصابت کرده است.حزب الله لبنان در سومین بیانیه خود از عملیات جدید به ساختمان‌های محل تجمع نظامیان در شهرک صهیونیست نشین المطلة با سلاح مناسب خبر داد.حزب الله لبنان در چهارمین عملیات خود مرکز نظامی "رویسة القرن" رژیم صهیونیستی را هدف حملات موشکی خود قرار داد.دیپلمات ارشد روسیه با انتقاد از مواضع آمریکا، یادآور شد که مقامات رژیم صهیونیستی همچنان راه‌حل نظامی را دنبال کرده و سعی دارند قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره لزوم آتش‌بس و توقف کشتار مردم بی دفاع ساکن نوار غزه را نادیده بگیرند. در این میان آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا با تکرار ادعای دیگر مقامات این کشور گفت که 90 درصد مسائل در مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرا در غزه حل و فصل شده است. او با این حال گفت که همچنان اختلافات قابل توجهی باقی مانده است.
بلینکن افزود: «مشغول گفت‌وگوها و رایزنی‌های فعالی با هم‌پیمانان خود مصر و قطر با هدف توافق آتش‌بس هستیم».وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت که در صورت وقوع توافق آتش‌بس، همچنان شانس عادی‌سازی روابط میان عربستان سعودی و رژیم اسرائیل وجود دارد.«جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در جمع خبرنگاران مدعی توافق بر سر ۹۰ درصد موارد مطرح درمذاکرات آتش‌بس شده بود، ادعایی که با واکنش بنیامین نتانیاهو همراه شد و نخست‌وزیر رژیم اشغالگر نزدیک بودن به توافق را تکذیب کرد.
از سوی دیگر مسئولان ترکیه و مصر با صدور بیانیه ای مشترک بر ضرورت پایان یافتن اشغالگری رژیم صهیونیستی بر اراضی فلسطین تاکید کردند. در این بیانیه، مصر و ترکیه خواهان افزایش تعداد کشورهایی شدند که کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد. آنها بار دیگر خواهان پایان یافتن اشغال سرزمین فلسطین شدند.مسئولان این ۲ کشور تاکید کردند که از حق آوارگان فلسطینی برای بازگشت به سرزمین خود حمایت می‌کنند.
پس از عقب‌نشینی ارتش رژیم صهیونیستی از مناطقی از کرانه باختری و به ویژه شهر «جنین»، وزیر تندروی امنیت داخلی این رژیم خواستار قرار گرفتن این منطقه در بانک اهداف جنگ شد.شبکه الجزیره به نقل از رسانه‌های صهیونیستی اعلام کرد که «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم اشغالگر خواستار قرار گرفتن کرانه باختری در بانک اهداف این رژیم شده است.
https://siasatrooz.ir/vdcjoyeviuqetiz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی