سه شنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۹
کد مطلب : 130629
حمله به چادر آوارگان غزه ده‌ها شهید و زخمی بر جای گذاشت

قتل‌عام با بمب‌های ۲۰۰۰ پوندی

قتل‌عام با بمب‌های ۲۰۰۰ پوندی
رژیم صهیونیستی از بمب‌های دو هزار پوندی آمریکا برای جنایت در خان‌یونس استفاده کرده است که دهها شهید و زخمی با به آتش کشیدن چادر آوارگان بر جای گذاشته است.
در ادامه حمایت‌های واشنگتن از نسل‌کُشی غزه، دیدبان حقوق بشر اروپا-مدیترانه خبر داد که اسرائیل از بمب‌های دو هزار پوندی آمریکا برای جنایت در خان‌یونس استفاده کرده است. در همین حال شبکه قدس فید در خبری فوری نوشت: آنروا اعلام کرد متوقف کردن کاروان واکسیناسیون در شمال غزه با تهدید سلاح، تازه ترین تخلف رژیم اشغالگر علیه کارکنان سازمان ملل است.رسانه‌های فلسطینی از جنایت جدید رژیم صهیونیستی در حمله به چادرهای آوارگان در شهر خان‌یونس خبر دادند و اعلام کردند که در جریان آن تاکنون ۶۰ شهید و ۴۰ تن دیگر زخمی شدند. .اداره امداد و نجات غزه اعلام کرد که ۶۵ تن از آوارگان فلسطینی جزو شهدا و زخمی شدگان هستند.
حماس با رد ادعای رژیم صهیونیستیمبنبر حضور نیروهای این جنبش در منطقه المواصی خانیونس برای توجیه حمله به چادر آوارگان را رد و تأکید کرد که حمله ارتش رژیم فاشیستی به آوارگان مصداق بارز جنایت جنگی و نقض قوانین بین المللی است.جنبش مقاومت حماس تصریح کرد: قتل عام جدید ارتش رژیم صهیونیستی در مواصی خان یونس که در آن چادر محل اسکان آوارگان را هدف قرار گرفته است، با موشک انجام گرفته است.ارتش رژیم صهیونیستی برای توجیه حملات بی رحمانه خود به آوارگان فلسطینی، این بار مدعی شده است که این حمله مرکز فرماندهی و کنترل حماس در خان یونس را هدف قرار داده است.«عبدالرحمن شدید» یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» هرگونه تداوم حضور صهیونیست‌ها در محور فیلادلفیا را رد کرد.شدید در گفت وگو با شبکه الجزیره گفت: ما هیچ توافقی را که مستلزم حضور حتی یک سرباز اسرائیلی در گذرگاه فیلادلفیا باشد، نمی‌پذیریم.وی در خصوص روند مذاکرات آتش‌بس در مصر تأکید کرد که میانجی‌ها به ما گفتند که آنچه در دوم جولای (۱۱ تیرماه) توافق شد، برای اجرا و نه برای مذاکره مجدد بوده است.
«رونین بار» رئیس سازمان امنیت رژیم صهیونیستی (شابا) به مقامات این رژیم هشدار داد که موج خشونت ها علیه فلسطینی ها ممکن است به وقوع انتفاضه سوم منجر شود.سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل گزارش داد که بار این سخنان را امشب در جریان نشست با اعضای کابینه این رژیم بیان کرده و بار دیگر هشدار داده که هرگونه تغییر در خصوص مسجدالاقصی می‌تواند باعث موج جدیدی از خشونت شود.تازه ترین نظر سنجی شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در مورد برگزاری انتخابات زودهنگام کنست (پارلمان) نشان می دهد، در صورت برگزاری انتخابات پارلمانی، احزاب مخالف نتانیاهو پیروز خواهند شد.ائتلاف همپیمان نتانیاهو ۴۹ کرسی و اپوزیسیون ۶۶ کرسی را کسب خواهد کرد.خانواده اسرای اسرائیلی تأکید کردند: نتانیاهو با تمام قدرت در زمینه توافق با حماس کارشکنی می کند. از سوی دیگر «جرمی کوربین» رهبر پیشین حزب کارگر انگلیس از کمک اطلاعاتی انگلیس به اسرائیل در جنگ غزه خبر داد.کوربین به شبکه المیادین گفت: پایگاه انگلیس در قبرس در سایه جنگ علیه غزه برای تبادل اطلاعات با اسرائیل فعالیت می‌کند. کار اطلاعاتی انگلیس از پایگاه قبرس شامل نوار غزه، لبنان و سایر مناطق خاورمیانه است. در توجیه ادامه جنایت‌ها یوآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل ادعا کرد که توانایی‌های نظامی حماس در ۱۱ ماه جنگ به شدت آسیب دیده است و حماس «به عنوان یک تشکیلات نظامی» دیگر در نوار غزه وجود ندارد.
از سوی دیگر بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که آنچه هم‌اکنون در غزه رخ می‌دهد، دفاع(از خود) نیست بلکه نقض گسترده حقوق بشر است. همچنین مردم هلند در شهر روتردام اعتراض متفاوتی را به علت حمایت رستوران‌های زنجیره‌ای مک دونالد از رژیم صهیونیستی در مقابل یکی از شعب این رستوران به نمایش گذاشتند.شرکت کنندگان در این مراسم دستان و بدن خود را به صورت نمادین به خون آغشته کردند تا جنایت‌های ارتش رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کنند.تصاویر این اعتراضات نشان می‌دهد که شرکت کنندگان در این مراسم پرچم‌های فلسطین را در دست دارند و پلاکاردهایی در محکومیت همکاری رستوران مک دونالد و شرکت آمریکایی کوکاکولا با رژیم صهیونیستی به اهتزاز درآورده‌اند. همچنین وزارت خارجه عربستان سعودی طی بیانیه‌ای جنایت  رژیم صهیونیستی در جنوب نوار غزه را به‌ شدت محکوم کرد و خواستار آتش‌بس فوری در نوار غزه شد.
وزارت خارجه عربستان سعودی به خاک خون کشیده‌ شدن دست‌کم ۱۰۰ آواره فلسطینی در منطقه امن مواصی در خان‌یونس را به‌ شدت محکوم کرد و آن را «تجاوزی جدید از مجموعه تجاوزات مستمر ماشین جنگی اسرائیل علیه غیرنظامیان بی‌دفاع» فلسطین دانست.
https://siasatrooz.ir/vdciruaz3t1apq2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی