جمعه ۲۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۱
کد مطلب : 130653
غربی‌ها پس از چند روز کتمان اعتراف کردند

تلفات سنگین صهیونیست‌ها در عملیات «اربعین»

تلفات سنگین صهیونیست‌ها در عملیات «اربعین»
پس از مدتها انکار کردن، منابع امنیتی اروپایی در مصاحبه با المیادین فاش کردند حزب الله در عملیات روز اربعین موفق شد از تیپ ۸۲۰۰ رژیم صهیونیستی ۲۲ کشته و ۷۴ زخمی بگیرد.
پس از مدت‌ها طفره رفتن و ادعای اسرائیل مبنی بر خنثی کردن عملیات پاسخ حزب الله لبنان به ترور شهید فؤاد شکر، منابع اروپایی حقیقت خسارات وارده به پایگاه گلیلوت و پایگاه عین شیمر را برای المیادین فاش کردند.
بر اساس گزارش المیادین، منابع امنیتی اروپایی که خواستند نامشان پنهان بماند، فاش کردند که حزب الله در حمله  علیه پایگاه گلیلوت که مقر واحد ۸۲۰۰ است و پایگاه عین شمیر به موفقیت بزرگی دست یافت. این منابع تایید کردند که هدف گیری که از طریق آن حزب الله به ترور شهید فؤاد شکر، یکی از فرماندهان ارشد این جنبش پاسخ داد، منجر به ۲۲ کشته و ۷۴ زخمی در میان صهیونیست‌ها شد.سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در یک سخنرانی تلویزیونی در مردادماه گذشته، اشاره کرد که هدف گرفتن پایگاه گلیلوت که آژانس اطلاعات مرکزی و اطلاعات نظامی اسرائیل است، پاسخ به ترور شهید فؤاد شکر بوده است که توسط مقاومت اسلامی انجام شد. سید حسن نصرالله با اعلام اینکه این عملیات با عنوان «یوم اربعین» نامگذاری شده و تصمیم گرفته شد در روز اربعین امام حسین (ع) انجام شود، تأکید کرد: تعداد قابل توجهی از پهپاد‌ها به این دو هدف رسیده و به آن‌ها برخورد کردند، اما دشمن سکوت می‌کند، با این حال روز‌ها و شب‌ها می‌گذرند و حقیقت آنچه در آنجا رخ داده را آشکار می‌کنند.
یکی از مسئولان حزب الله لبنان از آمادگی مقاومت برای همه احتمالات نظامی اشغالگران خبر داد و جنگ کنونی را جنگ با آمریکا و ناتو دانست.«نواف الموسوی» مسئول آبی و مرزی حزب الله لبنان گفت: جنگ اسرائیل علیه لبنان به مثابه جنگ پایانی خواهد بود. شهید فواد شکر مشتاق نبرد زمینی بود و پیش از این نحوه نبرد را از طریق تقسیم رزمندگان ما به گروه‌های مجهز به سلاح های ضدزره و بمب و قناصه مشخص کرده است.وی اضافه کرد: اشغالگران هیچ روزی در نبرد زمینی در برابر ما دست بالا را نداشته‌اند؛ ما استشهادیونی (شهادت‌طلبانی) بیشتر از جریان یورش سال ۱۹۸۲ اسرائیل داریم.الموسوی افزود: فرمانده «فواد شکر» مسئول و شرکت کننده در چندین عملیات استشهادی، در جریان دوره اشغالگری صهیونیست‌ها بود که از جمله آنها عملیات استشهادی «احمد قصیر» بود که مقر حاکم نظامی در صور را منهدم کرد.وی ادامه داد: آن شهید همچنین در عملیات مدرسه الشجره مشارکت داشت. وی به من گفت که چگونه با استشهادی وداع کرد و لحظه انفجار بمبی که مقر نظامی را بر سر نظامیان اشغالگران ویران کرد را برایم تشریح کرد.وی افزود: ما برای همه احتمالات و استفاده از انواع موشک‌ها آماده‌ایم و تونل‌های ویژه‌ای را برای آن در نظر گرفته‌ایم و فرماندهی نظامی حزب الله آماده همه احتمالات یورش هوایی علیه ارتش اشغالگر است و همه موقعیت‌ها را بررسی کرده است.حزب الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که در راستای حمایت از مردم غزه و پشتیبانی از مقاومت فلسطین پایگاه صهیونیستی «المرج» را هدف حملات موشکی قرار داده است.مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد که این پایگاه به طور مستقیم مورد هدف قرار گرفت.حزب الله در بیانیه دیگری نیز اعلام کرد که پایگاه صهیونیستی «زبدین» در مزارع اشغالی شبعا را هدف قرار داده است.شبکه الجزیره نیز گزارش داد که آژیر‌های خطر در شهر صفد و مناطق اطراف آن در الجلیل علیا واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی، از ترس نفوذ یک پهپاد به حریم هوایی فلسطین اشغالی به صدا درآمدند. خبرنگار الجزیره همچنین از شلیک چندین موشک به سمت پایگاه‌های صهیونیستی در مناطق اشغالی مزارع شبعا و کفرشوبا خبر داد.رسانه‌های صهیونیستی هم گزارش دادند که آژیر‌های خطر در مناطق مسکاف عام، شنیر، طبریا، عمیعاد، صفد، روش بینا و فیرد هگلیل به صدا درآمدند.برخی منابع دیگر نیز از شلیک راکت از خاک لبنان به سمت یک هدف نظامی در پایگاه مسکاف عام خبر دادند.
خبر دیگر آنکه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در پیامی به سیدحسن نصرالله از حمایت‌های حزب‌الله لبنان تشکر و قدردانی کرد.دفتر یحیی السنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در پیامی به سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد که پیام تبریک و تسلیت شما در مورد شهادت اسماعیل هنیه را دریافت کردیم.در این پیام آمده است: از همدردی صادقانه شما سپاسگزاریم و اقدامات مبارک شما در جبهه‌های محور مقاومت تعبیری برای این همدردی است.السنوار تاکید کرد: جنبش حماس همانند همیشه وفادار به خون شهدا خواهد ماند. آرمان‌های بلندی که شهید اسماعیل هنیه همواره خواهان آن بود ثابت باقی خواهد ماند و جنبش و مجاهدان ما این راه را ادامه خواهند داد. شهید فرمانده ما «ابوالعبد» (اسماعیل هنیه) در نبرد طوفان الاقصی که یکی از شرافتمندانه‌ترین نبرد تاریخی ملت ما است به شهادت رسید. به شهادت رسیدن فرمانده ما بدین معناست که خون رهبران و مجاهدان ما گران بهاتر از خون فرزندان ملت فلسطین نیست. خون مبارک شهدا باعث می‌شود که در مقابله با رژیم اشغالگر باصلابت‌تر شویم.
در بخشی از این پیام آمده است: در راس آرمان‌هایی که آن را ادامه خواهیم داد، اتحاد و همدلی ملت فلسطین در جهاد و مقاومت است. یکی دیگر از آرمان‌ها اتحاد امت اسلامی و در قلب آن محور مقاومت در مقابله با پروژه صهیونیستی و دفاع از امت و مقدسات آن که در راس آن‌ها بیت المقدس و مسجد الاقصی است.رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس همچنین بر لزوم بیرون راندن اشغالگران از خاک مقدس فلسطین و برپایی دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس تاکید کرد.
https://siasatrooz.ir/vdcftxdymw6dmva.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی