دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۸
کد مطلب : 130687
یمنی‌ها پس از عملیات یافا از آمریکا هم زهر‌چشم گرفتند

شکار دهمین پهپاد آمریکایی 9-MQ

شکار دهمین پهپاد آمریکایی 9-MQ
پس از عملیات یافا و نمایش اقتدار یمن در برابر رژیم صهیونیستی، سخنگوی نیروهای مسلح یمن دیروز موفقیت پدافند هوایی یمن در سرنگونی یک فروند پهپاد آمریکایی دیگر در آسمان ذمار را تأیید کرد.
سرتیپ یحیی سریع تصریح کرد: «پدافند هوایی ما به یاری خداوند یک فروند پهپاد آمریکایی 9-MQ را در حین انجام مأموریت خصمانه در حریم هوایی استان ذمار با موشک زمین به هوا ساقط کرد».در بیانیه نیروهای مسلح یمن آمده است که در چارچوب نبرد «فتح موعود و جهاد مقدس» در حمایت از طوفان الاقصی و پیروزی مظلومیت مردم فلسطین، پدافند هوایی یمن موفق شد، دهمین پهپاد از این نوع را سرنگون کند. در طول هفته جاری این، سومین پهپاد 9-MQ است که در آسمان یمن رهگیری و منهدم شده است. منابع غیررسمی در یمن، اعلام کردند، پدافند هوایی این کشور، موفق شده یک پرنده را که احتمالاً یک پهپاد آمریکایی باشد، هنگام تجاوز به حریم این کشور در آسمان استان ذمار، شناسایی و سرنگون کند. این در حالی است که فرماندهی مرکزی تروریستی ارتش آمریکا موسوم به سنتکام مدعی شد که یک سیستم موشکی در یمن را هدف قرار داده است.
کارشناسان صهیونیست با ابراز نگرانی درباره شکاف‌های موجود در تشکیلات پدافندی این رژیم بعد از اصابت موشک یمن به قلب تل‌آویو، تاکید می‌کنند که اگر یمنی‌ها همچنان قصد هدف قرار دادن فرودگاه بن گوریون را داشته باشند، اسرائیل وارد بحرانی جدی می‌شود.در این زمینه «آموس هرئیل»، تحلیلگر امور نظامی در روزنامه صهیونیستی هاآرتص درباره عملیات ویژه یمن که دیروز یکشنبه تل آویو را هدف قرار داد، گفت که انفجار ناشی از حمله موشکی یمن در نزدیکی فرودگاه بن گوریون در تل آویو، بیانگر وجود شکاف‌های نگران کننده در تشکیلات پدافندی اسرائیل است.این تحلیلگر صهیونیست افزود: سامانه‌های پدافندی اسرائیل دیروز در ماموریت رهگیری موشک یمنی شکست خوردند. این بدان معناست که برای دومین بار یمن موفق شد به عمق دفاعی اسرائیل نفوذ کند و در جولای گذشته با یک پهپاد، تل آویو را هدف قرار داده بود که منجر به انفجار در یک ساختمان شد.
وی تصریح کرد: موشک یمنی‌ها این بار از جهت جنوب شرقی حرکت کرد؛ زیرا به نظر می‌رسید که منطقه فرودگاه بن گوریون را هدف قرار داده است. در نتیجه، آژیرها در مناطق نسبتاً وسیعی به صدا درآمدند و از تعداد زیادی از اسرائیلی‌ها در این منطقه خواسته شد تا به پناهگاه بروند. این در حالی است که پدافند هوایی ارتش اسرائیل در رهگیری این موشک شکست خورد.حزب‌الله لبنان عملیات نیروهای مسلح یمن در تل‌آویو را تبریک گفته و اعلام کرد که این عملیات، ضعف رژیم موقت صهیونیستی در همه زمینه‌ها را فاش کرد و بیانگر موضع واحد محور مقاومت در حمایت از ملت و مقاومت فلسطین است.در بیانیه حزب الله به این منظور آمده است: حمله موشکی پیشرفته علیه رژیم صهیونیستی را که توسط نیروی موشکی ارتش یمن انجام شد و در این شرایط پیچیده نظامی با دقت بالا اهداف مورد نظر خود را محقق ساخت و ضعف این رژیم موقت را در همه سطوح آشکار کرد، تبریک می‌گوییم.
همچنین گروه‌های مقاومت فلسطین با قدردانی از همه جبهه‌های مقاومتی حامی غزه، اعلام کردند که عملیات نیروهای مسلح یمن در تل‌آویو بیانگر مشارکت عملی و واقعی جبهه‌های حامی غزه در نبرد طوفان الاقصی بوده و دوره عربده‌کشی صهیونیست‌ها به پایان رسیده است.گروه‌های مقاومت فلسطین که  در بیانیه‌های جداگانه عملیات موشکی پیشرفته یمن در تل آویو را تبریک گفته بودند، با صدور بیانیه‌ای مشترک از نقش جبهه‌های حمایتی از غزه، قدردانی و تاکید کردند: عملیاتی که نیروهای مسلح یمن با هدف قرار دادن تل آویو انجام دادند، یک مشارکت عملی و واقعی در نبرد طوفان الاقصی از سوی این جبهه‌هاست.این گروه‌ها از جبهه‌های حامی مقاومت و ملت فلسطین به خاطر دفاع از فلسطینی‌ها، گرفتن انتقام خون مردم بی‌گناه غزه و پاسخ به جنگ نسل کشی رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین، تشکر کردند. در بیانیه گروه‌های مقاومت فلسطین آمده است: عملیات ارتش یمن که عمق اراضی اشغالی را در تل‌آویو هدف قرار داد، بیانگر حق امت اسلامی و ملت‌های آن و همه آزادگان در دفاع از فلسطین، قدس و مسجد الاقصی است.
این گروه‌ها تاکید کردند: این عملیات، مشارکت واقعی و عملی جبهه‌های حامی مقاومت و مردم فلسطین را در نبرد طوفان الاقصی نشان می‌دهد که به ندای ملت فلسطین پاسخ دادند و دوره‌ای که دشمن صهیونیستی به راحتی و بدون مجازات و پرداخت بهایی، عربده کشی می‌کرد، به پایان رسیده است.
در این میان گزارش‌ها نشان می‌دهد که بعد از عملیات "طوفان الاقصی" علیه رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر، اراضی اشغالی شاهد مهاجرت معکوس و فرار صهیونیست‌ها از بیم جان‌شان هستند.از ژانویه تا اوت 2024، 23183 مهاجر وارد اراضی اشغالی شده‌اند که میزان نشان‌دهنده کاهش قابل توجهی در مقایسه با 39857 مهاجری است که در مدت مشابه سال قبل وارد شده بودند.خبر دیگر آنکه بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی خواستار برکناری وزیر جنگ این رژیم و تصمیم گیری درباره وضعیت جنگ با حزب الله شد.این در حالی است که گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بار دیگر از وزیر دفاع آمریکا برای حل مساله اسرای صهیونیست در نوار غزه و ناامنی در مرز با لبنان، درخواست کمک‌ کرد. همچنین سفیر فرانسه در اراضی اشغالی امروز دوشنبه اظهار کرد: حزب‌الله از جنگ اسرائیل علیه لبنان هراسی ندارد.به نوشته روزنامه «الاخبار» چاپ لبنان، سفیر فرانسه در ادامه نیز گفت: ما با آنها در گفت‌وگو هستیم، اما آنها هرگز تسلیم نخواهند شد.حزب‌الله لبنان دیروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در راستای حمایت از ملت مقاوم فلسطین در نوار غزه و مقاومت دلیر و شریف آن، سکو‌های توپخانه دشمن صهیونیستی واقع در منطقه الزاعوره را با تسلیحات موشکی خود مستقیم هدف قرار داد.
https://siasatrooz.ir/vdcc4xqsm2bq1e8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی