سه شنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۵
کد مطلب : 130702
جنایتی دیگر که صهیونیست‌ها و حامیانش رقم زدند

ده‌ها شهید و مفقود در قتل‌عام اردوگاه «البریج»

ده‌ها شهید و مفقود در قتل‌عام اردوگاه «البریج»
ارتش اشغالگر اسرائیل دیروز چندین آپارتمان مملوء از جمعیت را در اردوگاه البُرِیج در مرکز غزه تحت محاصره در آورده و به شدت بمباران کرده که دهها شهید و زخمی برجای گذاشته است.
ارتش اسرائیل به شدت ساختمان‌های بلوک ۱۲ در شرق اردوگاه البریج را هدف حمله قرار داده و همزمان مانع امدادرسانی شد، بسیاری زیر آوار مانده و به گفته سازمان امدادرسانی غزه، ده‌ها تماس از سوی ساکنان دریافت کرده است، اما ارتش اشغالگر امدادگران را نیز مورد هدف قرار نداده است.به گفته سازمان امدادرسانی غزه، در یک مورد نیرو‌های امدادی به شرق البریج اعزام شدند، اما هدف حمله پهپادی ارتش اسرائیل قرار گرفتند که یکی از امدادگران در این میان زخمی شده است.رسانه‌های فلسطینی همچنین از شهادت یک خبرنگار به نام «محمد ابوشوقه» به همراه پدرش در بمباران ساختمان‌های اردوگاه البریج خبر دادند.
در این میان جنبش «المجاهدین» فلسطین نیز در بیانیه‌ای سکوت جامعه جهانی و کشور‌های عربی در قبال جنایت اشغالگران در غزه که آخرین مورد آن در اردوگاه البریج رخ می‌دهد را محکوم کرد.جنبش المجاهدین فلسطی همچنین تأکید کرد که سکوت کشور‌های جهان در قبال جنایت اشغالگران، آنها را در تشدید کشتار مردم فلسطین جری‌تر کرده است.کمیته‌های مقاومت فلسطین نیز در بیانیه‌ای گفت: «کشتار وحشیانه و وحشتناک صهیونیست‌ها و هدف قرار دادن خانه‌های بی‌دفاع در اردوگاه البریج، تأییدی بر ادامه جنگ نسل‌کشی دولت جنایتکار و افراطی صهیونیست علیه مردم ماست».
کمیته‌های مقاومت فلسطین تأکید کردند که این کشتار وحشتناک در اردوگاه البریج، بدون حمایت کامل و پشتیبانی دولت آمریکا، امکان‌پذیر نبود.در ادامه این بیانیه آمده است: «مردم ما در برابر دشمن تسلیم نمی‌شوند و این کشتار وحشیانه، شکست بزرگ ارتش صهیونیست و ناتوانی آن در برابر پایداری مردم ما و شجاعت مقاومت‌کنندگان را نشان می‌دهد».کمیته‌های مقاومت همچنین خواستار تشدید و گسترش دامنه مقاومت در کرانه باختری، قدس و سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ اشغال شد و افزود: «باید به مقاومت بیشتر قدرت و سرعت بخشید تا رژیم صهیونیستی نازی و رهبران آن بابت جنایات، فاشیسم و کشتارهایشان علیه مردم ما، پاسخگو باشند».جنبش حماس نیز در بیانیه‌ای گفت گفت که سازمان‌های بین المللی در مقابله با جنایت اشغالگران «کاملا فلج» شده‌اند.حماس افزود: «سازمان بین‌المللی کاملا فلج شده و از انجام وظایف خود در فعال‌سازی قوانین حفاظت از غیرنظامیان در جنگ‌ها و الزام دولت اشغالگر به توقف جنایت‌ها ناتوان مانده است».وزارت آموزش و پرورش فلسطین اعلام کرد که از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه تاکنون نزدیک به ۲۹ هزار دانش آموز شهید و مجروح شدند.وزارت آموزش و پرورش و آموزش عالی فلسطین اعلام کرد که از آغاز تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کرانه باختری از روز هفتم اکتبر تاکنون ۱۱ هزار دانش آموز شهید و ۱۷ هزار و ۷۷۲ دانش آموز مجروح شده اند.
براساس گزارش سما الاخباریه، آموزش و پرورش فلسطین امروز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: تعداد دانش‌آموزان شهید غزه از آغاز تجاوز به بیش از ۱۰۸۸۸ نفر و مجروحان به ۱۷۲۲۴ نفر رسیده است. در کرانه باختری ۱۱۳ دانش‌آموز شهید شدند و ۵۴۸ نفر دیگر مجروح شدند و ۴۲۹ نفر نیز دستگیر شدند.بر اساس این گزارش ۵۲۹ معلم و مدیر در نوار غزه و کرانه باختری شهید و ۳۶۸۶ نفر مجروح شدند و بیش از ۱۲۹ نفر در کرانه باختری دستگیر شدند.این وزارت خانه اعلام کرد: ۳۶۲ مدرسه دولتی، دانشگاه، ساختمان دانشگاه و ۶۵ مورد متعلق به آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای پناهندگان (آنروا) در نوار غزه بمباران و تخریب شدند.آموزش و پرورش فلسطین تأیید کرد که ۷۱۸,۰۰۰ دانش آموز در نوار غزه هنوز از ثبت نام در مدارس و دانشگاه‌های خود از آغاز تجاوز محروم هستند، در حالی که بیشتر دانش آموزان از آسیب‌های روانی رنج می‌برند و با شرایط بهداشتی سختی روبه‌رو هستند.
در این میان تعدادی از افسران ارتش رژیم صهیونیستی در مصاحبه با یک شبکه آمریکایی اذعان کردند که نتوانسته‌اند در غزه پیروز شوند.افسران صهیونیستی در مصاحبه با شبکه آمریکایی ای‌بی‌سی نیوز به شکست خود اذعان کرده و گفتند: ما در غزه گیر افتاده‌ایم و جنگ، بازدارندگی و اسرا را از دست می‌دهیم.آنان اضافه کردند: ما در غزه گیر افتاده‌ایم و نمی‌توانیم به یکی از اهداف اساسی جنگ دست یابیم. بهترین چیزی که می‌توانیم به آن امیدوار باشیم بازگشت حدود ۲۰ تا ۳۰ نفر از ۱۰۰ اسیر در غزه است.
گروهی متشکل از ۱۵ سازمان امدادرسان در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که مردم غزه به طور متوسط تنها یک وعده غذایی در روز می‌خورند، زیرا ارتش اسرائیل مانع از رسیدن ۸۳ درصد کمک‌های غذایی مورد نیاز به منطقه تحت محاصره شده است. وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی تاکید کرد که این رژیم توانایی مقابله با همه جبهه‌های مقاومت را ندارد و تنها در یک جنگ فرسایشی دست و پا می‌زند.موشه یعلون وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که این رژیم در جنگ فرسایشی دست و پا می‌زند و نمی‌تواند در ۷ جبهه پیروز شود. خبر دیگر آنکه در ادامه همبستگی جهانی با غزه، مردم ایرلند پرچم فلسطین را در قلعه تاریخی این کشور نصب کردند.
از سوی دیگر فرماندهان ارتش و مقامات نهادهای امنیتی اسرائیلی نسبت به اقدامات تحریک‌آمیز کابینه نتانیاهو در مرزهای شمالی هشدار دادند. همچنین ده‌ها شرکت بزرگ در اراضی اشغالی به گسترش رکود عمیق در این منطقه اذعان کردند.یک تشکل اقتصادی در اراضی اشغالی با مشارکت نمایندگان ۲۰۰ شرکت بزرگ از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواست برکناری یوآو گالانت وزیر جنگ این رژیم را متوقف کند. در این میان هم سازمان آنروا اعلام کرد که با توجه به شرایط غزه، حشرات و جوندگان در این منطقه گسترش یافتند و منجر به شیوع بیماری‌ها در غزه خواهد شد.سازمان ملل از جامعه بین‌المللی خواست که برای جلوگیری از فاجعه بیشتر در غزه سریعا اقدام کند و هشدار داد که "جوهر انسانیت مشترک ما در خطر است."در ادامه بحران‌های درونی صهیونیست‌ها، پایگاه ارتش رژم صهیونیستی واقع در جبهه جنوب فلسطین اشغالی اواخر هفته گذشته مورد سرقت و غارت بی‌سابقه سلاح و مهمات قرار گرفت.
https://siasatrooz.ir/vdcawwn6u49ne01.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی