شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۲
کد مطلب : 130806
سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به شهدای بزرگ و جاویدالاثر خود پیوست

لبیک یا حسین (ع)، پیام جاودان سید مقاومت

پایان دیپلماسی و سپردن منطقه به میدان تنها راه پایان توحش رژیم صهیونیستی و آمریکا است
لبیک یا حسین (ع)، پیام جاودان سید مقاومت
سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله پس از سه دهه مجاهدت و ایثارگری در تجاوزگری وحشیانه آمریکا و رژیم صهیونیستی به لبنان به شهادت رسید در حالی که لبیک یا حسین(ع) تا همیشه پیام جاودان وی برای آزادی خواهان جهان شد.
دیروز حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای خبر شهادت سید مقاومت را تایید کرد در این بیانیه آمده است «پس کسانی در راه خدا بجنگند که زندگی دنیا را به آخرت مبادله کنند و هر کس در راه خدا بجنگد و کشته شود یا پیروز شود، پاداش بزرگی به او خواهیم داد.»خداوند متعال راست گفته است.جناب استاد، سرور مقاومت، بنده صالح، به عنوان شهیدی بزرگ، رهبری شجاع، دلاور، مؤمنی حکیم، بصیر و مؤمن در جوار پروردگار و رضای او حرکت کرده و به قافله جاویدان شهدا پیوسته است. کربلای نورانی در سفر الهی ایمان در رکاب پیامبران و امامان شهید.
جناب سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به شهدای بزرگ و جاویدالاثر خود پیوست که قریب به سی سال در راه آنان بود و در این مدت آنان را از پیروزی تا پیروزی رهبری کرد و جانشین سرور و سالار شهیدان مقاومت اسلامی در سال 1371 شد. آزادی لبنان در سال 2000 و تا پیروزی الهی و پایدار در سال 2006 و سایر نبردهای افتخار و رستگاری تا نبرد حمایت و قهرمانی در حمایت از فلسطین، غزه و مردم مظلوم فلسطین.مصیبت وارده را به صاحب عصر و زمان (رضوان الله تعالی علیه)، ولی امر مسلمین حضرت سید علی خامنه ای (مدظله العالی) سایه اش بلند، مراجع عظام، مجاهدین، مؤمنین، تسلیت عرض می نماییم. به ملت مقاومت، مردم صبور و مجاهد ما، همه ملت اسلام، همه آزادگان و مستضعفان جهان و خانواده محترم و صبور ایشان، به جناب آقای سید حسن نصرالله رضوان، دبیرکل حزب الله لبنان تبریک می گوییم خداوند متعال به او به عنوان شهید راه بیت المقدس و فلسطین تسلیت عرض می نماییم، فرمان امام حسین علیه السلام را برآورده سازد همرزمان شهیدی که در پی یورش خائنانه صهیونیست ها به حومه جنوبی به موکب پاک و مقدس او پیوستند.رهبری حزب الله به بالاترین، مقدس ترین و گرانقدرترین شهید در سفر پر فداکاری و شهید عهد می بندد که به جهاد خود در مقابله با دشمن، حمایت از غزه و فلسطین و دفاع از لبنان و استوار و شریف آن ادامه دهیم. مردم و به مجاهدان سرافراز و دلاوران پیروز و پیروز مقاومت اسلامی و شما امانت شهید عزیز هستید و شما برادران او هستید که سپر تسخیر ناپذیر او و تاج دلاوری و رستگاری رهبر ما بودید استاد همچنان با اندیشه و روح و خط و رویکرد مقدس خود در میان ماست و در عهد وفاداری و پایبندی به مقاومت و فداکاری تا پیروزی هستید.
لازم به ذکر است او در ۱۹۶۰ میلادی در منطقه اشرفیه بیروت به دنیا آمد. در دوران نوجوانی به همراه شهید سیدعباس موسوی عازم نجف شد تا در مدرسه علوم اسلامی شیعیان به تحصیل علوم دینی بپردازد. در ۱۹۷۸ میلادی رژیم بعثی این ۲ را از عراق اخراج کرد.نصرالله برای ادامه تحصیل به قم آمد و پس از کسب درجه اجتهاد به بیروت بازگشت. در ۱۹۸۲ میلادی و پس از فشارهای جبهه ملی نجات بر جنبش امل جهت برقراری صلح با رژیم صهیونیستی، نصرالله به همراه شهید سیدعباس موسوی، شهید راغب حرب، شیخ عبید، شیخ صبحی طفیلی، شیخ حسن کورانی و محمدرعد در ۱۹۸۲ میلادی از جنبش امل خارج شدند و گروه مقاومت اسلامی را که بعدها به حزب الله مشهور شد در برابر دیگر احزاب تشکیل دادند. وی تا به امروز دبیر کل حزب‌الله بود.
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در حملات اسرائیل به بیروت را تسلیت گفت.الجزیره نوشت: حماس تجاوز وحشیانه اسرائیل به ساختمان های مسکونی در ضاحیه جنوبی بیروت را محکوم کرد.
صدر رهبر جریان صدر عراق شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت را تسلیت گفت و سه روز عزای عمومی اعلام کرد.صدر نوشت: «خداحافظ رفیق راه مقاومت و بازدارندگی، از خداوند متعال می‌خواهیم که همه نیروهای مقاومت را نزد رسول‌الله و جانشین ایشان امام علی (ع) و نوه‌ ایشان امام حسین، صلوات‌الله علیهم جمع کند.»عمار حکیم رئیس جریان حکمت ملی عراق در بیانیه ای ضمن تسلیت شهادت دبیرکل حزب الله لبنان، تاکید کرد: راه مقاومت تا تحقق پیروزی ادامه خواهد داشت.شورای عالی سیاسی یمن در بیانیه‌ای ضمن تسلیت به مناسبت شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل فقید حزب‌الله لبنان بر حتمیت پیروزی محور مقاومت و زوال رژیم صهیونیستی تاکید کرد.
رئیس جماعت علمای اهل سنت عراق ضمن تسلیت شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان، گفت که وی با شجاعت به شهادت رسید.شیخ «خالد الملا» وی افزود: سید حسن نصرالله تا زمانی که در راه قدس و مسجد الاقصی به شهادت رسید در برابر هیچ کسی سر فرود نیاورد.حماس در پی حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به بیروت و ترور برخی فرماندهان گروه حزب‌الله هشدار داد که این اقدامات، نه سبب از بین رفتن گروه‌های مقاومت می‌شود و نه اسرائیل را به جایی امن‌تر بدل می‌کند.حزب‌الله لبنان اعلام کرد که در دومین عملیات خود پایگاه هوایی رامات دیوید واقع در حیفا را با موشک‌های فادی۳ هدف قرار داده است.
صهیونیست‌ها در ادامه حملات خود به مناطق جنوب لبنان علاوه بر شهرهای الحوش، المساکن و البرج الشمالی روستای البازوریه، زادگاه سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان را نیز هدف تجاوز خود قرار دادند.گروه‌های مقاومت فلسطین با محکوم‌کردن حملات جنون‌آمیز اشغالگران به ضاحیه بیروت اعلام کردند که صهیونیست‌ها هرگز به اهداف خود نمی‌رسند و به‌زودی بهای جنایت خود را در غزه و لبنان پرداخت خواهند کرد.
جنبش جهاد اسلامی هم در بیانیه خود، با اشاره به اینکه حملات جنون‌آمیز صهیونیست‌ها به ضاحیه جنوبی بیروت و ویران کردن ساختمان‌های مسکونی، در چهارچوب جنایات جنگی نازی‌های صهیونیست قرار دارد، تأکید کرد: دشمن اشغالگر به‌زودی بهای جنایات خود را خواهد داد.جنبش مجاهدین فلسطین هم به‌نوبه خود اعلام کرد: تجاوز به غیرنظامیان در لبنان، امتداد جنگ نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه غزه و بخشی از جنگ علنی این رژیم علیه امت اسلامی است و انجام این جنایات بدون حمایت آمریکا امکان‌پذیر نبود.رسانه‌های عبری با اشاره به وضعیت متشنج مناطق شمالی فلسطین اشغالی در نتیجه عملیات‌های حزب‌الله، اعلام کردند که کل جبهه شمال زیر موشک است و مسئولان شهر حیفا به‌شدت از نتانیاهو و کابینه وی خشمگین هستند. آمریکا بار دیگر از جنایات رژیم صهیونیستی در جریان حملات وحشیانه‌اش به بیروت حمایت کرد.همزمان با تشدید حملات رژیم صهیونیستی در لبنان آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا ضمن حمایت از جنایات این رژیم، مدعی لزوم حل بحران در منطقه از طریق به کارگیری دیپلماسی شد.
https://siasatrooz.ir/vdcfxxdyvw6dmca.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی