يکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۴
کد مطلب : 130814
افکار عمومی جهان با محکوم کردن رژیم جعلی اسرائیل تأکید کردند:

«مکتب نصرالله» خاموش نخواهد شد

«مکتب نصرالله» خاموش نخواهد شد
جهانیان از دولت‌ها گرفته تا ملت‌ها به جز سران آمریکا و برخی اروپایی‌ها که دستشان با صهیونیست ها در کشتار در یک کاسه است، ضمن محکوم کردن ترور سید حسن نصرالله بر ادامه راه و روشن ماندن چراغ مکتب سید مقاومت تاکید کردند. در همین حال حزب‌الله شهادت قاووق از مقامات مقاومت را تایید کرد.
در ادامه محکومیت ترور سید مقاومت، تظاهرات خشمگینانه در کربلای معلی و در حرم سیدالشهدا (ع) در محکومیت ترور سید حسن نصرالله شهید مقاومت برگزار شد.«کیم آیورسن»، خبرنگار آمریکایی در پی شهادت سید حسن نصرالله در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: فارغ از اینکه نظر شما درباره حزب الله چیست، مهم است که یادمان باشد دلیل حملات آنها به اسرائیل این بود که به آنها فشار بیاورند تا نسل‌کشی فلسطینیان را متوقف کنند. نصرالله به عنوان شهیدی واقعی در دفاع از بی‌دفاعان درگذشت. او در سمت درست تاریخ ایستاده بود.
شهر نابلس در کرانه باختری شاهد برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز گسترده علیه ترور شهید سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان بود. شرکت کنندگان در این تظاهرات با سردادن شعار‌هایی بر ادامه راه شهید سید حسن نصرالله تاکید کردند. محمد دویکات عضو جبهه دموکراتیک گفت: این خبر دردناک را دریافت کردیم. این خبر دل همه آزادگان جهان و بخصوص فلسطین را به درد آورد. این رهبر بزرگ، وحدت میادین و مقاومت را در حرف و عمل به نمایش گذاشت. وی اصرار داشت که وحدت میادین در اولویت حزب الله و مقاومت در همه جا و بخصوص یمن و سوریه و لبنان و عراق و فلسطین باشد.
جمعیت اسلامی وفاق ملی بحرین با انتشار تصویری در حساب کاربری ایکس خود گزارش داد: ساکنان روستای السهله بحرین در عزای شهید ملت‌ها و سید مقاومت به خیابان آمدند. کانال تلگرامی خبرگزاری براثا تصاویری از مراسم نمادین تشییع پیکر شهید سید حسن نصرالله در شهر العماره مرکز استان المیسان منتشر کرد.
نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا گفت: دستور این حمله از مقر سازمان ملل در نیویورک صادر شد؛ بزدلان جهان سکوت کرده‌اند، اما هیچ کسی نخواهد توانست ملت انقلابی را ساکت کند. شهروند لبنانی نیز تاکید کردند ما همراه با این مرد بزرگ، سید حسن نصرالله زرادخانه موشکی بزرگی را ایجاد کرده ایم که قلعه‌های صهیونیست‌ها را در هم می‌شکند، هرچند درد و رنج کشیدیم.به گزارش شبکه تلویزیونی العهد، گروهی از مردم ترکیه در محکومیت ترور سید حسن نصرالله در برابر کنسولگری رژیم صهیونیستی در استانبول تجمع کردند.پایگاه خبری صابرین نیوز از برگزاری تظاهرات در اردن در محکومیت ترور سید حسن نصرالله و حمایت از مقاومت خبر داد.
شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان گزارش داد حزب الله در نتیجه اتفاقات اخیر تضعیف نمی شود، چراکه همچنان رهبران خبره‌ای در حزب الله وجود دارند. شبکه سی‌ان‌ان آمریکا با انتشار گزارشی نسبت به ترور سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان و پیامدهای آن در منطقه واکنش نشان داده و نوشت که نگرانی‌ها در خصوص تبدیل شدن این درگیری مستمر به یک جنگ گسترده منطقه‌ای همچنان افزایش پیدا می‌کند.در حمله هوایی وحشیانه رژیم صهیونیستی به شهرک «زبود» در منطقه البقاع شمالی در شرق لبنان ۱۷ عضو یک خانواده به شهادت رسیدند.سازمان ضدامپریالیستی کار ایرلند ضمن تسلیت شهادت سیدحسن نصرالله تأکید کرد روزهای آینده ثابت خواهد کرد که حق با ایشان بود که «اسرائیل» را سست‌تر از خانه عنکبوت توصیف کرد.ارتش لبنان با صدرو بیانیه‌ای، مردم این کشور را به هوشیاری و حفظ وحدت ملی برای مقابله با توطئه و فتنه انگیزی دشمنان فراخواند. به گزارش خبرگزاری ملی لبنان، در پی حملات جنایتکارانه ادامه دار دشمن صهیونیستی که منجر به شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله و بیش از هزار شهید و هزاران مجروح در روزهای گذشته شد، فرماندهی ارتش لبنان با صدور بیانیه ای از شهروندان این کشور خواست که وحدت ملی را حفظ کنند.وزیر خارجه مالزی گفت: اگر برای مهار توحش اسرائیل فوری اقدام نکنیم، این بربریت ادامه خواهد یافت؛ اسرائیل بسیار وحشیانه عمل می‌کند.کمیسیون حقوق بشر اسلامی با انتقاد از انگلیس و اتحادیه اروپا در تروریستی دانستن حزب الله، خارج کردن حزب الله از فهرست گروه‌های تروریستی و قرار دادن رژیم اسرائیل در فهرست گروه‌های تروریستی و تحریم کامل این رژیم را خواستار شد.
شماری از شهروندان مصری با اقامه نماز میت برای شهید سید حسن نصرالله شعار دادند: ما نسل به نسل بر دشمنی با رژیم اسرائیل تاکید می‌کنیم؛ همه ما حسن نصرالله هستیم.دولت آفریقای جنوبی در بیانیه‌ای با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه غرب آسیا، ترور دبیرکل حزب الله لبنان را محکوم کرد.مجمع علمای اهل بیت ترکیه اعلام کرد: بدون شک صهیونیست‌ها با این اقدام و ریختن خون شهیدمان، عاقبت نابودی خود را رقم زدند.حزب الله لبنان از حمله موشکی به پادگانی در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.هزاران نفر در سائوپائولوی برزیل گرد هم آمدند و با دردست داشتن پرچم‌های لبنان و همچنین نماد‌هایی از جنایات رژیم صهیونیستی، حملات وحشیانه‌ به مردم مظلوم لبنان و فلسطین را محکوم کردند.باسیل رئیس جریان آزاد ملی لبنان اعلام کرد که شهید سید حسن نصرالله رهبری بزرگ و کوه صبر بود که از دست دادن او قلب همه ما را به درد آورد، اما در این لحظات سخت، تنها اتحاد می‌تواند لبنان را از شر دشمن جنایتکار اسرائیلی نجات دهد. نفتالی بنت نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی اذعان کرد که حزب‌الله لبنان تجدید قوا می‌کند.
بایدن رئیس جمهور آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که از اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در لبنان حمایت می‌کند. هریس نامزد دموکرات انتخابات آمریکا اعلام کرد که از حمله روز گذشته رژیم صهیونیستی به بیروت که منجر به شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان شد، حمایت می‌کند.وزیر امور خارجه کوبا در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با مردم فلسطین ابراز همبستگی کرد و چالش‌های جهانی مانند نابرابری ثروت، تامین مالی برنامه‌های آب و هوا و کاهش بدهی‌ها را مورد تاکید قرار داد.وزیر دفاع آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی شنبه با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بعد از عملیات تروریستی این رژیم که باعث شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان شد، بر حمایت ایالات متحده از آنچه «حق اسرائیل در دفاع از خود» خواند، تأکید کرد.اسد رئیس‌جمهور سوریه خطاب به خانواده شهید سید حسن نصرالله گفت ما برای چند دهه، صلابت و عزم و اراده و انسجامی از خود نشان دادید که شما را قوی تر از هر مصیبتی با هر شدتی که باشد، قرار داده است.مقاومت با شهادت رهبرش نه تنها ضعیف نمی‌شود، بلکه راسخ و مستحکم در صمیم قلب‌ها و عقل‌ها باقی می‌ماند.

تایید شهادت شیخ قاووق
حزب‌الله لبنان شهادت شیخ «نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی این جنبش را تایید کرد.  حزب‌الله اعلام کرد که شیخ قاووق در حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسید.ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که شیخ نبیل قاووق در حملات روز شنبه ارتش این رژیم به منطقه ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسیده است.
همچنین حزب الله لبنان طی بیانیه ای شهادت «علی کرکی» فرمانده جبهه جنوب لبنان حزب الله، را در جریان حملات اخیر رژیم صهیونیستی تایید کرد.مقاومت اسلامی با سربلندی شهادت فرمانده بزرگ جهادی حاج علی کرکی (حاج ابوالفضل) در حمله اخیر رژیم صهیونیستی به منطقه حاره حریک در معیت حسین زمانه شهید سیدحسن نصرالله را به اطلاع می‌رساند.
https://siasatrooz.ir/vdcez78zejh8xvi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی