سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۶
کد مطلب : 130839
نگاهی بر ادعای آمریکا مبنی بر عدم تمایل به رویارویی با ایران

ادعای خودداری از جنگ همان جنگ است

ادعای خودداری از جنگ همان جنگ است
در حالی یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفته است که واشنگتن به دنبال درگیری با ایران نیست که این ادعا همان جنگ است که برای تخریب جایگاه منطقه‌ای  و حذف نقش آفرینی ایران در معادلات منطقه صورت می‌گیرد.
جنگ‌ها صرفا به عنوان رویکرد نظامی نمی باشد بلکه گاه ابزارهای نرم ابعاد این جنگ را تشکیل می‌دهد که اساس آن گرفتار سازی کشور هدف در اشتباه محاسباتی تن دادن به وعده‌های دشمن از یک سو از سوی دیگر سازش کار نشان دادن کشورها در برابر  نظام سلطه و رها کردن دست متحدان است. این سیاست از سوی آمریکا در قبال ایران بویژه در هفته‌های اخیر شدت گرفته است بگونه‌ای که آمریکا از یک سو ادعای به دنبال جنگ نبودن با ایران را مطرح می سازد و از سوی دیگر خواستار دخالت نکردن ایران در ناآرامی‌ها می‌شود در حالی که وعده‌هایی همچون احیای مذاکرات برجام و یا حتی اقدام برای آتش بس در منطقه را مطرح می سازد. امریکا با این رویکرد در کنار در امان ماندن از اقدامات ایران، به دنبال تخریب جایگاه تهران در میان متحدانش و کشورهای منطقه و افکار عمومی از یک کشور انقلابی و ظلم ستیز به کشوری سازش‌کار است. هدف نهایی این طرح نیز انزوای ایران در معادلات منطقه می‌باشد تا شاید با این حربه ایران را به تن دادن به زیاده خواهی هسته‌ای، موشکی و منطقه ای وادار سازد.
در ادامه همین سیاست، یک سخنگوی پنتاگون از تماس تلفنی «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا و «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خبر داد و مدعی شد آستین در این تماس «خواستار محافظت اسرائیل از غیرنظامیان در طول عملیات خود در لبنان شد.»سخنگوی پنتاگون در گفت‌وگوی خود با اسکای نیوز عربی که بامداد سه‌شنبه منتشر شده، گفت: «تلاش‌های ما برای حضور طرفین بر سر میز مذاکرات ادامه دارد.»او افزود: «ما خواهان جنگ با ایران یا نیروهای وابسته به آن (اعضای محور مقاومت و دیگر جنبش‌های آزادی بخش که همگی مستقل هستند) نیستیم. اما به هر حمله‌ای که نیروهای ما در منطقه را هدف قرار دهد پاسخ خواهیم داد.»این سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در پایان مدعی شد: «آمریکا در عملیات اسرائیل در لبنان مشارکتی ندارد.»
در همین حال لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده امریکا به ایران هشدار داد که هرگونه اقدام نظامی علیه اسراییل، «پیامدهای جدی» برای ایران در قبال خواهد داشت.آقای آستین در شبکه اجتماعی اکس از گفتگویش با یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل خبر داده و هشدارش به ایران در مورد حمله به اسراییل را تکرار کرد.
او به جمهوری اسلامی ایران هشدار داد که تصمیم به حمله‌ی نظامی مستقیم علیه اسراییل «پیامدهای جدی» برای ایران در قبال خواهد داشت.
این در حالی است که طبق گزارش وال‌استریت ژورنال، ایالات متحده برای جلوگیری از حمله ایران، نیروهای نظامی خود را در خاورمیانه مستقر می‌کند.این اقدام پنتاگون در حالی صورت می گیرد که اسرائیل حملات خود را علیه حزب الله افزایش داده و عملیات زمینی را در جنوب لبنان آغاز کرده است.
در این میان ایالات متحده در حال اعزام «چند هزار» نیروی اضافی به خاورمیانه است تا امنیت را تقویت کرده و در صورت لزوم از اسرائیل دفاع کند.سخنگوی پنتاگون، سابرینا سینگ، به خبرنگاران گفت این افزایش حضور شامل اعزام چندین اسکادران جت جنگنده خواهد بود.این تصمیم پس از حملات اخیر اسرائيل در لبنان و کشتن حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله گروه مسلح مورد حمایت جمهوری اسلامی، گرفته شده است.کشتن نصرالله، فرد نزدیک به علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران، تشدید قابل توجه جنگ در منطقه خاورمیانه به شمار می‌رود.
نیروهای اضافی آمریکایی شامل اسکادران‌های جت‌های جنگی A-۱۰، جنگنده‌های اف-۱۵ و اف-۱۶ و همچنین اف-۲۲ و نیروهای لازم برای پشتیبانی از آنها است.این جنگنده‌ها قرار بود جایگزین اسکادران‌هایی شوند که از پیش در آنجا حضور داشتند. در عوض، هر دو اسکادران‌ موجود و جدید در محل خواهند ماند تا قدرت هوایی آمریکا را دو برابر کنند.
به گفته سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، جت‌ها برای کمک به تخلیه در آنجا نیستند، بلکه «برای حفاظت از نیروهای آمریکایی» مستقر شده‌اند.روز یکشنبه، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که ناوگروه ضرب هواپیمابر یواس‌اس آبراهام لینکلن و اسکادران‌های وابسته به آن به طور موقت در منطقه باقی خواهند ماند.
آمریکا در حالی ادعای به دنبال جنگ با ایران نبودن را مطرح می‌کند و خواستار خویشتن‌داری تهران می‌شود که یک واقعیت را در این میان کتمان می‌سازد و آن جایگاه ایران در غرب‌‌آسیاست. اولا ایران بخشی از جغرافیای غرب آسیا است و لذا هر تحولی در منطقه قطعا تاثیرگذار بر ایران خواهد بود و تهران نمی‌تواند نسبت به تحولات منطقه بی تفاوت باشد خصوصا اینکه رفتارهای رژیم صهیونیستی و آمریکا زمینه ساز تهدید امنیت و صلح در منطقه می‌شود.
ثانیا جمهوری اسلام ایران همواره امنیت منطقه را امنیت خود می‌داند و حاضر به کوتاه آمدن در برابر هیچ گونه تهدیدی برای منطقه نمی‌باشد. اینکه آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند به دنبال جنگ با ایران نیستند و خواستار خویشتن داری تهران می‌شود اصلی غیر قابل پذیرش است چرا که تا زمانی که تهدید علیه امنیت منطقه وجود دارد ایران خود را موظف به حمایت از منطقه می‌داند و هیچ تفاوتی نیز در دفاع از کشورها و ملت‌های منطقه نمی‌باشد چنانکه در مبارزه با تروریسم در عراق و سوریه این امر را اثبات کرده است.
https://siasatrooz.ir/vdcbfgb89rhbfwp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی