چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۵
کد مطلب : 130961
وقتی لندن به مشارکت در کشتار فلسطینی‌ها و لبنانی‌ها اصرار می‌کند

خوش خدمتی انگلیس به اسرائیل با چاشنی ایران ستیزی‌

خوش خدمتی انگلیس به اسرائیل با چاشنی ایران ستیزی‌
سران لندن که همچنان به مشارکت در کشتار فلسطینی‌ها و لبنانی‌ها اصرار دارند دعاهای واهی جدیدی را علیه ایران مطرح کرده‌اند با واکنش تهران مواجه شد چنانکه سخنگوی وزارت امور خارجه ادعاهای بی‌اساس یک مقام امنیتی انگلیس علیه ایران را رد کرد و گفت: به‌جای طرح‌ اتهام‌های بی‌پایه از نفوذ خود برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی استفاده کنند.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ادعاهای این مقام امنیتی انگلیس علیه جمهوری اسلامی ایران را کاملاً مردود توصیف و تکرار این ادعاها طی دو سال اخیر که بدون کوچک‌ترین سند و مدرکی مطرح می‌شود را تقبیح کرد.
بقایی با اشاره به استفاده مکرر مقامات انگلیس از واژه «بالقوه» در توصیف اتهام‌های ساختگی علیه ایران، اقدام نهادهای امنیتی این کشور در اتهام‌زنی به جمهوری اسلامی ایران را در راستای سیاست «دشمن سازی» مصنوعی و تحریف افکار عمومی از نقش دولت انگلیس در استمرار نسل‌کشی فلسطینی‌ها و جنگ‌افروزی رژیم صهیونیستی در منطقه خواند.سخنگوی دستگاه دیپلماسی به مقام‌های این کشور توصیه کرد به‌جای طرح اتهام‌های بی‌اساس و مباحث گمراه‌کننده، از نفوذ خود برای توقف تجاوز و جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی استفاده کنند.
او همچنین با اشاره به میزبانی انگلیس از برخی گروه‌ها و تشکیلات تروریستی که با سوءاستفاده از مفهوم آزادی بیان، به‌صورت نظام‌مند به ترویج خشونت و تروریسم و نفرت‌پراکنی می‌پردازند، تکالیف حقوقی بین‌المللی همه دولت‌ها برای مقابله با تروریسم و تحریک به خشونت را یادآور شد.این دیپلمات ارشد ایرانی همچنین خواستار تجدیدنظر انگلیس در سیاست‌های غیرسازنده در قبال ملت ایران و منطقه غرب آسیا شد.
رئیس اداره امنیت داخلی بریتانیا می‌گوید تلاش‌ ایران، روسیه و داعش برای انجام "اقدامات تروریستی" در این کشور افزایش یافته است. اقدامات جمهوری اسلامی علیه مخالفان خود در بریتانیا به‌ویژه پس از جنبش زن زندگی آزادی اوج گرفت.کن مک کالوم، رئیس اداره امنیت داخلی بریتانیا (MI5) در گزارش سالانه خود از "افزایش چشمگیر" تلاش‌های جمهوری اسلامی، روسیه و داعش برای انجام "حملات تروریستی" در این کشور سخن گفت و هشدار داد که بریتانیا برای مبارزه با این تلاش‌ها "کاری جهنمی" در پیش دارد.روزنامه گاردین به نقل از او نوشت "تهدیدهای داعش بازگشته است، در حالی که ایران و روسیه نیز در تلاش برای انجام توطئه‌های ترور و خرابکاری در بریتانیا هستند." رئیس ام‌آی۵ با اشاره به تاثیرات جنگ اسرائیل با گروه‌های نیابتی ایران در منطقه، از جمله جنگ با حماس در غزه و حزب‌الله لبنان گفت که "امواج ناشی از درگیری در آن منطقه لزوماً به طور مستقیم به سواحل ما نمی‌رسد"، اما می‌تواند به "افزایش تهدید‌های تروریستی" در بریتانیا منجر شود.مک کالوم تاکید کرد که جمهوری اسلامی در دو سال گذشته، یعنی پس از جنبش زن زندگی آزادی در ایران "پشت توطئه پس از توطئه" در بریتانیا بوده است. به گفته او "پنج توطئه جدید تحت حمایت ایران" توسط  ام‌آی۵ و پلیس بریتانیا در سال جاری کشف شده که مجموع آنها از ژانویه ۲۰۲۲ به ۲۰ مورد رسیده است.به گفته رئیس ام‌آی۵ جمهوری اسلامی "به‌طور گسترده از "جنایتکاران" علیه مخالفان خود و "افرادی که تهدیدی برای رژیم تهران تلقی می‌شوند"، استفاده می‌کند.
این ادعاها در حالی مطرح می‌شود یک وب سایت انگلیسی مدارکی را فاش کرده است که نشان می‌دهد ارتش انگلیس به ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ غزه کمک‌های خطرناکی می‌کند.وب‌سایت انگلیسی محرمانه «Declassified UK» با استناد به اسناد تازه فاش شده، گزارش داد که انگلیس در خصوص تکنیک‌های جنگ روانی و حملات سایبری به ارتش رژیم تروریستی اسرائیل مشاوره و کمک عملی کرده است.براساس گزارش سما الاخباریه، این وب‌سایت توضیح داد: فایل‌های فاش‌شده نشان می‌دهد که تیپ ۷۷ ارتش انگلیس با ارتش اسرائیل ارتباطات مخفیانه دارند که در آن استراتژی و تاکتیک‌ها مورد بحث قرار می‌گیرد.پروفسور پل راجرز، استاد بازنشسته در کالج فرماندهی و ستاد خدمات مشترک ارتش انگلیس اظهار داشت: این افشاگری بسیار مهمی است که گستردگی پیوند‌های سطح بالا بین اپراتور‌های جنگ روانی اسرائیل و انگلیس را نشان می‌دهد و مانند همیشه، نیاز بیشتر به شفافیت از سوی ارتش در تمام سطوح را نشان می‌دهد.
از سوی دیگر سخنگوی وزارت امور خارجه ادعای آمریکا درباره دخالت ایران در انتخابات این کشور را قلب واقعیتی گمراه کننده عنوان کرد. « اسماعیل بقائی» در پیامی در شبکه ایکس نوشت: شتاب باند جنایتکار رژیم اشغالگر در کشاندن کل منطقه به یک جنگ فراگیر، با هدف و نیت اعمال نفوذ شریرانه بر نتیجه انتخابات آتی آمریکا است. این در حالی است که نهادهای امنیتی آمریکا - احتمالاً با اغواگری هدفمند رژیم صهیونیستی به دروغ ایران را متهم به دخالت در امور داخلی آمریکا می کنند! این، آشکارا قلب واقعیتی گمراه کننده است.
در همین حال سابرینا سینگ سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در یک نشست خبری درباره تجاوز احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران، گفت: من نمی‌توانم به جای مقام‌های (رژیم) اسرائیل سخن بگویم اما باید بگویم که ما به دنبال جنگ با ایران نیستیم.سینگ بار دیگر حمایت کشورش از جنایت‌های رژیم صهیونیستی را تکرار کرد و گفت: ایالات متحده از حق (رژیم) اسرائیل برای دفاع از خود در برابر تهدیدات حمایت می‌کند.سخنگوی پنتاگون در ادامه در پاسخ به پرسشی در رابطه با تاثیر واشنگتن بر نحوه پاسخ رژیم صهیونیستی به عملیات موشکی ایران، گفت: مقام‌های آمریکایی و اسرائیلی اغلب با هم در تماس هستند و ما همچنان به مشورت با اسرائیلی‌های ادامه می‌دهیم تا بدانیم پاسخ آنها چیست اما من نمی‌توانم به جای مقامات (رژیم) اسرائیل سخن بگویم زیرا نمی‌خواهم بر اساس حدس و گمان حرف بزنم.
https://siasatrooz.ir/vdch-vnzz23nxwd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی