سیاست روز - گروه اجتماعی: قطعاً زمان یکه برای قطع برق تصمیم گیری میشود باید برای جلوگیری از تبعات آن نیز فکری شود و اگر فکری نشده باشد برای قطع برق هم بیفکر عمل شده است.
زمانی که برنامه ریزی بریا قطع برق از سوی مسئولان ارشد و مسئولان مربوط صورت میگیرد افکار عموئمی هم بر این باوز هستند که خوب! مسئولان، مسئولیت خود را در قابل این تصمیمی که گرفتهاند به خوبی انجام خواهند داد و تبعات قطع برق دامن دیگر خدمات را نخواهد گرفت.
در واقع یک نوع پیشگیری از وقوع تبعات پس از قطع برق صورت میگیرد. حال در این میان علاوه بر دولت و وزارت نیرو و شرکت توانیر، سازمانهای دیگری وجود دارد که باید وظیفه خود را انجام دهد.
سازمان پدافند غیر عامل همان زمان که دولت تصمیم به قطع برق برای کاهش مصرف سوخت و حذف ماوزت از نیورگاهها گرفت،باید ورود میکرد و راهکارها و پیشنهادهاد یخود را برای هر چه کمتر کردن تبعات این تصمیم ارائه میدهد. یکی از وظایف پدافند غیر عامل همین است در واقع پیشگیری و کاهش صدمات و افزایش تنشها با این وجود میبینیم که سازمانهای مربوطه به این موضوع ورود نکردند. دلیل آن هم این است که پس از آغاز اجرای برنامه قطع برق از سوی وزارت نیرو، چراغهای راهنمایی و رانندگی در مناطقی از شهر که نوبت قطع برق آنها به مدت 2 ساعت بودريال قطع شد. خاموش شدن چراغهای راهنمایی و رانندگی قطعاً باعث بروز مشکلات زیادی در سطح شهر و تشدید ترافیک میشود و همین ترافیک خود باعث افزایش آلودگی هوا هم خواهد شد در حالی که هدف قطع برق،کاهش مصرف سوخت نامرغوب مازوت در نیروگاهها است تا آلایندگی کاهش یابد.
درباره قطع برق چراغهای راهنمایی و رانددگی به واسطع قطع برق منطقهای پلیس راهور واکنش نشان داده است.
رئیس پلیس راهور کشور به قطعی برق چراغهای راهنمایی و رانندگی واکنش نشان داد و گفت: برای حل این مسئله راهکار اساسی به شهرداری ارائه کردهایم.
سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا در واکنش به اعمال جدول خاموشیها در سطح کشور و قطعی برق چراغهای راهنمایی و رانندگی گفت؛ خاموشی و قطع برق موضوع جدیدی نیست.
وی با بیان اینکه از شهرداری تهران درخواست داشتهایم که سازوکاری ایجاد شود که برق چراغ تقاطعها مستقل شده و از شبکه اصلی تغذیه نکند یا حداقل ذخیره برقی در کنار چراغها وجود داشته باشد تا در هنگام قطعی برق دچار معضل نشویم از جمله راهکارهایی دانست که پلیس راهور به شهرداری ارائه کرده است.
رئیس پلیس راهور فراجا تصریح کرد: در حال حاضر باتوجه به برنامه خاموشیهایی که در شهر تهران اجرا میشود به پلیس راهنمایی و رانندگی تهران ابلاغ کردهایم که با توجه به برنامه خاموشیها در مناطق، پیشبینیهای لازم را داشته باشند؛ بهخصوص در مناطقی که چراغ فرماندهی در آنها مستقر است با حضور مأموران در محل وضعیت ترافیک و آمدوشد را مدیریت کنند.
وی با بیان این که استقرار مأموران در تقاطعها در هنگام قطعی برق چاره کار نیست گفت: نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی مأموریتهای متعددی دارند؛ ممکن است همان موقع که برق رفته و مامور در سر چهار راه مستقر شده، در همان محدوده تصادفی اعلام شود؛ مأمور نه میتواند تقاطع را رها کند و نه اینکه بهتصادف نرسد چرا که همان تصادف خودش میتواند گره ترافیکی ایجاد کند.
رئیس پلیس راهور کشور اساسیترین اقدام برای کارکرد درست و بدون قطعی چراغهای راهنمایی و رانندگی را ایجاد یک منبع مستقل انرژی در کنار چراغهای راهنمایی اعلام و خاطرنشان کرد: باید همه چراغها در مراکز و شهرهای کل کشور از شبکه اصلی برق جدا شده و توسط منبع انرژی مستقلی همچون انرژی خورشیدی یا cpu یا به شکل باتری یا منبع ذخیره تغذیه شود که در صورت قطعی برق دچار مشکل نشده و وضعیت تردد را مختل نکنند. با توجه به قطع برق که از روز گذشته در تهارن و برخی شهرها آغاز شده است، شاهد ایجاد ترافیک در مناطقی بودیم که بقر قطع شده بود چراغهای راهنمایی و رانندگی هم خاموش بود. قطعاً برای اجرای یک طرح، برنامه و تصمیمی باید پیوستهای لازم نیز در نظر گرفته شود تا از ابعاد تبعات آن بکاهد.
زمانی که برنامه ریزی بریا قطع برق از سوی مسئولان ارشد و مسئولان مربوط صورت میگیرد افکار عموئمی هم بر این باوز هستند که خوب! مسئولان، مسئولیت خود را در قابل این تصمیمی که گرفتهاند به خوبی انجام خواهند داد و تبعات قطع برق دامن دیگر خدمات را نخواهد گرفت.
در واقع یک نوع پیشگیری از وقوع تبعات پس از قطع برق صورت میگیرد. حال در این میان علاوه بر دولت و وزارت نیرو و شرکت توانیر، سازمانهای دیگری وجود دارد که باید وظیفه خود را انجام دهد.
سازمان پدافند غیر عامل همان زمان که دولت تصمیم به قطع برق برای کاهش مصرف سوخت و حذف ماوزت از نیورگاهها گرفت،باید ورود میکرد و راهکارها و پیشنهادهاد یخود را برای هر چه کمتر کردن تبعات این تصمیم ارائه میدهد. یکی از وظایف پدافند غیر عامل همین است در واقع پیشگیری و کاهش صدمات و افزایش تنشها با این وجود میبینیم که سازمانهای مربوطه به این موضوع ورود نکردند. دلیل آن هم این است که پس از آغاز اجرای برنامه قطع برق از سوی وزارت نیرو، چراغهای راهنمایی و رانندگی در مناطقی از شهر که نوبت قطع برق آنها به مدت 2 ساعت بودريال قطع شد. خاموش شدن چراغهای راهنمایی و رانندگی قطعاً باعث بروز مشکلات زیادی در سطح شهر و تشدید ترافیک میشود و همین ترافیک خود باعث افزایش آلودگی هوا هم خواهد شد در حالی که هدف قطع برق،کاهش مصرف سوخت نامرغوب مازوت در نیروگاهها است تا آلایندگی کاهش یابد.
درباره قطع برق چراغهای راهنمایی و رانددگی به واسطع قطع برق منطقهای پلیس راهور واکنش نشان داده است.
رئیس پلیس راهور کشور به قطعی برق چراغهای راهنمایی و رانندگی واکنش نشان داد و گفت: برای حل این مسئله راهکار اساسی به شهرداری ارائه کردهایم.
سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا در واکنش به اعمال جدول خاموشیها در سطح کشور و قطعی برق چراغهای راهنمایی و رانندگی گفت؛ خاموشی و قطع برق موضوع جدیدی نیست.
وی با بیان اینکه از شهرداری تهران درخواست داشتهایم که سازوکاری ایجاد شود که برق چراغ تقاطعها مستقل شده و از شبکه اصلی تغذیه نکند یا حداقل ذخیره برقی در کنار چراغها وجود داشته باشد تا در هنگام قطعی برق دچار معضل نشویم از جمله راهکارهایی دانست که پلیس راهور به شهرداری ارائه کرده است.
رئیس پلیس راهور فراجا تصریح کرد: در حال حاضر باتوجه به برنامه خاموشیهایی که در شهر تهران اجرا میشود به پلیس راهنمایی و رانندگی تهران ابلاغ کردهایم که با توجه به برنامه خاموشیها در مناطق، پیشبینیهای لازم را داشته باشند؛ بهخصوص در مناطقی که چراغ فرماندهی در آنها مستقر است با حضور مأموران در محل وضعیت ترافیک و آمدوشد را مدیریت کنند.
وی با بیان این که استقرار مأموران در تقاطعها در هنگام قطعی برق چاره کار نیست گفت: نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی مأموریتهای متعددی دارند؛ ممکن است همان موقع که برق رفته و مامور در سر چهار راه مستقر شده، در همان محدوده تصادفی اعلام شود؛ مأمور نه میتواند تقاطع را رها کند و نه اینکه بهتصادف نرسد چرا که همان تصادف خودش میتواند گره ترافیکی ایجاد کند.
رئیس پلیس راهور کشور اساسیترین اقدام برای کارکرد درست و بدون قطعی چراغهای راهنمایی و رانندگی را ایجاد یک منبع مستقل انرژی در کنار چراغهای راهنمایی اعلام و خاطرنشان کرد: باید همه چراغها در مراکز و شهرهای کل کشور از شبکه اصلی برق جدا شده و توسط منبع انرژی مستقلی همچون انرژی خورشیدی یا cpu یا به شکل باتری یا منبع ذخیره تغذیه شود که در صورت قطعی برق دچار مشکل نشده و وضعیت تردد را مختل نکنند. با توجه به قطع برق که از روز گذشته در تهارن و برخی شهرها آغاز شده است، شاهد ایجاد ترافیک در مناطقی بودیم که بقر قطع شده بود چراغهای راهنمایی و رانندگی هم خاموش بود. قطعاً برای اجرای یک طرح، برنامه و تصمیمی باید پیوستهای لازم نیز در نظر گرفته شود تا از ابعاد تبعات آن بکاهد.