چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۴
کد مطلب : 126142

کارنامه مدعیان دروغین

فضای رسانه‌های بیگانه بویژه فارسی زبانان لندن نشین، طی روزهای گذشته با ادبیاتی واحد و کلید واژه‌هایی کلیشه‌ای به آنچه تحولات داخلی ایران
فضای رسانه‌های بیگانه بویژه فارسی زبانان لندن نشین، طی روزهای گذشته با ادبیاتی واحد و کلید واژه‌هایی کلیشه‌ای به آنچه تحولات داخلی ایران می‌نامند، روی آورده‌اند. در حالی که ضدانقلاب خارج نشین به دلیل امیال متفرق و سود جویانه خود نتوانستند چندماه دور یک میز با هم گفتگو کنند و آنچه منشور همبستگی جرج تاون می‌نامیدند چند ساعتی بیشتر دوان نیاورد، طی روزهای اخیر فاز جدیدی از تحرکات علیه امنیت و تمامیت ارضی ایران را در پیش گرفته‌اند. رفتارهایی که در لوای واژگانی همچون جشن تولد و یا سالگرد افرادی که ماه‌ها با نام آنها تحریک احساسات و چند پاره سازی جامعه ایران را دنبال می‌کردند صورت می‌گیرد.
بازتولید احساس خشم و چند قطبی‌سازی و توسعه خشونت با پراخت هزینه‌های اهداف جنون آمیزشان با خون مردم ایران اساس این رویکرد را تشکیل می‌دهد.
 این رفتارها در لوای واژه حمایت از زنان ایران در حالی صورت می‌گیرد که در عرض کمتر از چند روز تحولاتی در داخل و خارج از ایران روی داده که پرده از ماهیت حقیقی این رسانه‌ها و اهداف شومشان علیه ایران بر می‌دارد. یکشنبه اخباری درباره کلاهبرداری 770 میلیارد تومانی علی کریمی از امضا کنندگان منشور فروپاشیده جرج تاون از خواهرش که در نتیجه آن لیلا کریمی 17 ماه است که در زندان محکومان مالی ندامتگاه مرکزی نسوان استان تهران به سر می‌برد، منتشر شد.
نکته قابل توجه در این پرونده  نوع رفتار رسانه‌های بیگانه از جمله فارسی زبانان است. رسانه‌هایی همچون بی بی سی، من و تو، ایران اینترنشنال، صدای آمریکا، رادیو فردا و.... که همواره خود را ناجی و حامیان زنان معرفی می‌کنند و با پردازش‌های خبری به دنبال ابر قهرمان سازی از یک کلاه بردار بوده‌اند حتی حاضر به پوشش رنج‌های اخیر لیلا کریمی نشده و در حالی که اسناد متقن کلاهبرداری علی کریمی به عنوان کسی که حتی به خانواده خودش هم رحم نکرده منتشر شده، فقط شعارهای علی کریمی که حکم فرار به جلو را دارد منتشر کردند و اظهارات خواهر او را که یک زن و یک مادر است و برای فریبکاری برادرش به زندان افتاده را کلا نادیده گرفته اند!
رفتاری که پرده‌ای دیگر از ماهیت ضد اخلاقی و ضد انسانی این رسانه‌ها برداشته و بار دیگر این حقیقت را آشکار ساخت که برای این رسانه‌ها همچون اربابانشان زن صرفا ابزاری برای رسیدن به اهدافشان علیه سایر کشورهاست و در عمل هیج اعتقادی به واژه حمایت از زنان ندارند
اما در عرصه خارج از مرزهای ایران نیز این هفته روزنامه «ولت ام زونتاگ» با استناد به آمار‌های وزارت کشور و دفاتر تحقیقات جنایی در ۱۶ ایالت آلمان گزارش داد، در سال ۲۰۲۲ بیش از ۱۷۹ هزار قربانی خشونت خانگی در سراسر کشور توسط پلیس به ثبت رسیده‌ است. این آمار در مقایسه با سال پیش از آن افزایشی ۹/۳ درصدی را نشان می‌دهد.
رسانه‌های غربی از جمله فارسی زبانان که مدعی حقوق زنان هستند، هیچ واکنشی به این امارها نداشته و چنان از کنارآن گذشته‌اند که گویی همچون سرمایه‌داری حاکم بر غرب، رسانه‌ها نیز به زن همچون یک کالای قابل خرید و فروش بدون اهمیت سرنوشتش می‌نگرند و هیچ جایگاهی برای آنها به عنوان یک انسان قائل نیستند و در نهایت به بیان یک خبر کوتاه بسنده کرد و با واژگانی همچون پیامدهای طبیعی کرونا از کنار آن ساده عبور می‌کنند.
رفتاری به دور از اخلاق حرفه‌ای که ماهیت حقیقی این رسانه‌ها را آشکارتر می سازد. رسانه‌هایی که به مزدوران قلم به مزدی برای سران غرب مبدل شده‌اند که با نگاه گزینشی به زن می‌پردازند چنانکه خشونت‌ها و نقض گسترده حقوقی که عیله زنان در جوامع غربی صورت می‌گیرد را امری طبیعی و عادی جلوه داده و در مقابل با ادعاهای واهی و سوار بر موج احساسات ملت‌ها در لوای نقاب حمایت از زنان، آشوب سازی و اغتشاش در کشورهای هدف را ترویج می‌کنند و در این راه از طرح هیچ جعل و دروغی نیز ابایی ندارند و ذره‌ای شعور برای مخاطب قائل نیستند.
قاسم  غفوری
https://siasatrooz.ir/vdcdo90fxyt0xf6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی