چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴
کد مطلب : 126148

آیا زمان پایان مدارا فرا نرسیده است؟

سال‌هاست که از حضور و فعالیت مولوی عبدالحمید در استان سیستان و بلوچستان می‌گذرد، او از حمایت‌های نظامی اسلامی برخوردار بوده و...
سال‌هاست که از حضور و فعالیت مولوی عبدالحمید در استان سیستان و بلوچستان می‌گذرد، او از حمایت‌های نظامی اسلامی برخوردار بوده و تاکنون نیز به فعالیت‌های خود ادامه داده است اا چندی است که رفتارها و سیاست‌های او در تضاد با منافع ملی و جمهوی اسلامی گشته تا جایی که با فرافکنی‌های بسیار در برخی اتفاقات و وقایع، همچون فتنه سال گذشته، بر آتش آن دمید و در منطقه خود نیز ناآرامی‌هایی را باعث شد. به نظر می‌رسد او و دارو دسته‌اش طرح و برنامه‌ای برای استان سیستان و بلوچستان داشته باشند،‌ همانگونه که کوموله و دموکرات برای استان کردستان داشتند.
اقداماتی که مولوی عبدالحمید در ضدیت با جمهوری اسلامی ایران و تمامیت ارضی کشور انجام داده نشان می‌دهد او زیرکانه مشغول پیاده کردن طرح تجزیه استان پهناور سیستان و بلوچستان است. عبدالحمید مولوی امام جماعت مسجد مکی سیستان و بلوچستان، که یک «خوداختیاری» برای خود و حامیانش در منطقه ایجاد کرده پا را فراتر گذاشته و حتی اقدام به ربودن افراد به‌ظن جرم دزدی و حتی جعل اسناد برای سفر حج می‌کند.
او که در چند ماه گذشته مواضع ضد حاکمیتی و ضد انقلابی داشته در جریان اغتشاشات سال گذشته همصدا با جریان های ضد انقلاب خارج نشین و ایادی آنها در داخل کشور، سعی در تشدید آشوب ها و تحریک حامیان و هواداران خود و برپایی تظاهرات غیر قانونی و ایجاد زد و خورد با نیروهای تأمین امنیت در استان داشت.
عبدالحمید که هنگام رفت و آمد در شهرهای استان از یک کاروان پر تعداد خودرویی مسلح برای حفاظت برخوردار است و هر گاه قصد راهی شدن به مسجد مکی یا مکان دیگری دارد، خیابان های شهر قرق او و بادیگاردهایش می شود، برای حضور در حج، با اسناد جعلی قصد سفر به مکه را داشت که از خروج او جلوگیری شد. اسناد و مدارک اقدام غیر قانونی و جعلی او منتشر شده است.
حامیان و اطرافیان مولوی همچنین چند روز پیش فردی را به اتهام دزدی دستگیر و تحت شکنجه قرار داده بودند.
مولوی عبدالحمید که در ماه های گذشته تاکنون همواره نسبت به اقدامات قانونی جمهوری اسلامی در مقابله با فتنه گران و آشوبگران علیه نظام اسلامی سخن گفته و موضع‌گیری کرده است، خود نسبت به قوانین پایبند نبوده و اقدامات خودسرانه انجام می دهد.
تاکنون جمهوری اسلامی ایران با او و دارو دسته‌اش در سیستان و بلوچستان مدارا و مماشات کرده و همین امر باعش شده تا او از شرایط ایجاد شده سوء استفاده کند.
او که نسبت به قوانین جمهوری اسلامی معترض و در قامت اپوزیسیون ظاهر شده، با رفتارهای غیر قانونی خود، قوانین را زیر پا می‌گذارد.
دار و دسته مولوی چه کاره اند که یک نفر را سه روز ربوده‌اند از او بازجویی کرده و شکنجه کرده‌اند و سپس به پلیس تحویل داده اند؟
چنین رفتارهایی ایجاب می‌کند با او و هوادارانش تذکر جدی داده شود و در صورت ادامه رفتارهای خارج از رعایت منافع ملی، ‌برخورد قانونی صورت گیرد. مولوی عبدالحمید حتی پس از رونمایی و آزمایش موشک هایپرسونیک ایران که دشمنان را به وحشت انداخت، به ساخت آن اعتراض کرد و خواهان هزینه کردن چنین پیشرفت‌هایی برای رفع فقر شد!
قطعا! مردم تصاویر رفت و آمد پر تعداد و پر هزینه او را در منطقه دیده‌اند. ده‌ها خودروی مدل بالا و شاسی بلند در پس و پیش او در حرکتند که هر کدام از آنها میلیاردها تومان ارزش دارد.
سفره‌های رنگینی که از او دیده شده، هیچگاه یک فقیر را در کنار آن سفره‌ها نمی‌توان دید،‌چنین فردی چگونه می‌تواند دم از رفع فقر بزند و نسبت به پیشرفت‌های نظامی و دفاعی کشور که امنیت آفرین است انتقاد کند.
برادران اهل تنسن در ایران، از حقوق برابر برخوردارند،‌ در مجلس شورای اسلامی نمایندگان این اقیلت دینی حضور دارند در دیگر مناصب نیز هستند. عمق عقب ماندگی ‌ها زیاد است اما با این وجود همچنان دولت‌ها و نظام در حال رفع مشکلات هستند.چنین رویه‌ای اگر در کشور غربستان سعودی که جناب عبدالحمید از آن پیروی می‌کند دیده شود، با بدترین شکل ممکن رفتار خواهد شد. نمونه آن شهید شیخ نمر است.
سیاوش کاویانی
https://siasatrooz.ir/vdcjxmevouqe8vz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی