چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۱
کد مطلب : 128478

همچنان درصدد کاهش مشارکت!

زمان شناسی برای یک اظهار نظر، یا اجرای یک تصمیم در ساختار سیاسی کشور باید به حق خود برسد، این زمان شناسی که می‌گوییم مفهومش این است که برای اجرای یک تصمیم، حکم،‌ مصوبه و هر چه که بر روی روند عادی جامعه تأثیر نامناسب و بد دارد، می‌تواند به بعد موکول شود.
با وجودی که در شرایط خاصی قرار داریم و به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری نزدیک می‌شویم، همچنان شاهد آن هستیم که برخی تصمیمات گرفته می‌شود و برخی سخنان و اظهارات گفته می‌شود که دل مردم را خالی می‌کندو با وجودی که بارها هشدار داده شده تا در این مقوله با تعقل بیشتر ورود شود اما خلاف آن دیده می‌شود.
قطعاً چنین رفتارهایی در ساختاری اداره کشور تأثیر منفی می‌گذارد و افکار عمومی را هم نسبت به آینده ناامید می‌کند، خواهی نخواهی مردم با توجه به وجود رسانه‌های پر تعدادی که در حال پمپاژ خبرهای فراوان با جهت‌دهی‌های دشمنی با ایران اسلامی است، به انها توجه می‌کنند و تحت تأثیر قرار می‌گیرند حال اگر آنها خوراک کافی هم برای سیاه نمایی و تخریب در اختیار داشته باشند که از درون تزریق شود، ‌آسان‌تر می‌توانند به وظایف ذاتی خود که ضدیت با ایران اسلامی است بپردازند.
این که ما به آنها خوراک و سوژه ندهیم و دستشان را خالی بگذاریم به همان اصل زمان شناسی در اظهار نظر و گرفتن تصمیماتی است که می‌تواند بعداً گفته و گرفته شود.
باز هم در چند روز گذشته از این دست تصمیمات و اظهارات گرفته و دیده شد که باعث گشته تا یک فضای رسانه‌ای منفی گسترده در رسانه‌های دشمن علیه ایران اسلامی شکل بگیرد.
تصمیم بنزینی دولت برای کاهش سهمیه آزاد در کارت سوخت، یکی از همان تصمیماتی است که از سوی دولت گرفته شد و بازتاب منفی در رسانه‌ها و فضای مجازی داشت.
زمانی که این خبر از سوی مسئولان وزارت نفت اعلام شد، موجی از نارضایتی در فضای مجازی شکل گرفت در حالی که همین تصمیم می‌توانست چند ماه بعد اعلام و اجرا شود.
مسئولان وزارت نفت برای جبران این مسئله اعلام کردند که مردم می‌توانند به هر اندازه که خواستند از کارت سوخت جایگاه‌ها بنزین بزنند. این تصمیم هم زمانی اعلام شد که اعتراضات و نارضایتی‌ها شکل گرفت. اگر اینگونه است دلیل کاهش سهمیه بنزین ازاد کارت‌های سوخت
چه بود؟
مجلس شورای اسلامی هم دیروز تصویب کرد یک درصد به مالیات بر ارزش افزوده، اضافه شود و در واقع 9 درصد به 10 درصد برسد.
قطعا این افزایش مالیات بر ارزش افزوده علاوه بر تأثیر مستقیم بر هزینه‌های خانوار، تأثیر غیر مستقیم هم بر روی دیگر کالاها و خدمات خواهد داشت و این که گفته می‌شود تأثیری ندارد پیش بینی اشتباه است.
یکی از سیاستمداران هم در اظهار نظری عجیب که از او انتظار نمی‌رفت،‌گفته است که مردم چین با روزی یک دلار زندگی می‌کنند!
او که خود نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی است، در آستانه انتخابات اسفند چنین اظهار نظری کرده و باعث بازتاب‌های منفی نسبت به این اظهار نظر شده است.
و یا اعدام یک مجرمی که در قضایای فتنه سال گذشته مرتکب قتل شده و بیش از یکسال است که در زندان به سر برده در این برهه و در آستانه میلاد مولای متقیان علی (ع) چه بازتابی داشته است؟
اجرای حکم آیا نمی‌توانست تنها 3 ماه دیگر به تأخیر بیفتد؟
طرح چنین مسائلی در سطح جامعه و افکار عمومی برای چه هدفی است؟
آیا چنین تصمیمات و اظهار نظراتی مشارکت مردم در انتخابات اسفند ماه را بالا می‌برد یا این که تأثیر معکوس و منفی دارد؟
قطعاً چنین اقداماتی که از سوی مسئولان هم صورت می‌گیرد،‌ مشوقی برای حضور مردم در انتخابات نیست در حالی که مسئولان ارشد نظام به ویژه رهبر معظم انقلاب بارها در سخنانشان بر مشارکت گسترده مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری تأکید کرده‌اند.
 
محمد صفری
https://siasatrooz.ir/vdchq6nz623nikd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی